درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 18:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47706صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 22 شهریور 1400 - 10:04
نتایج یک پژوهش جدید: رایانه‌ها بیشتر از سفرهای هوایی به محیط زیست آسیب می‌زنند
پژوهشگران می‌گویند سهم واقعی فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای می‌تواند حدود ۲.۱ تا ۳.۹ درصد باشد. اگرچه محققان تاکید می‌کنند که هنوز عدم قطعیت قابل توجهی در این محاسبات وجود دارد، اما این امر نشان می‌دهد که در مقایسه با صنعت هوانوردی که عامل حدود دو درصد از انتشار جهانی [گازهای گلخانه‌ای] است، فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بیشتری در انتشار این گازها دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| بر اساس یک پژوهش جدید، رایانه‌ها در مقیاس جهانی می‌توانند بیشتر از سفرهای هوایی عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای باشند. این بررسی تحقیقاتی می‌گوید که ردپای کربن رایانه‌ها به مراتب بیش از میزانی است که پیش‌تر تصور می‌شد و اگر اقدامی صورت نگیرد، به طرز چشمگیری همچنان افزایش خواهد یافت.

محاسبات قبلی نشان می‌دهند که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای بین ۱.۸ تا ۲.۸ درصد است. اما تیمی از محققان دانشگاه لنکستر و موسسه مشاوره «اسمال وُرلد کانسالتینگ» (Small World Consulting) به این نکته اشاره می‌کنند که بعضی از این تخمین‌ها و برآوردهای قبلی، تمامی چرخه حیات و زنجیره تامین محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌هایی از قبیل انرژی مصرفی در تولید و دفع محصولات و تجهیزات را در نظر نمی‌گیرند.

پژوهشگران می‌گویند سهم واقعی فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای می‌تواند حدود ۲.۱ تا ۳.۹ درصد باشد. اگرچه محققان تاکید می‌کنند که هنوز عدم قطعیت قابل توجهی در این محاسبات وجود دارد، اما این امر نشان می‌دهد که در مقایسه با صنعت هوانوردی که عامل حدود دو درصد از انتشار جهانی [گازهای گلخانه‌ای] است، فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بیشتری در انتشار این گازها دارد.

افزون بر این، این مقاله هشدار می‌دهد که روال جدید رایج در محاسبات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، از قبیل کلان‌داده (Big data) و هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیاء (IoT)، و نیز زنجیره بلوکی (Blockchain) و رمزارزها، خطر رشد چشمگیر گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد.

اغلب چنین گفته شده است که فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری‌های محاسباتی، به افزایش بهره‌وری در بسیاری از زمینه‌ها منجر شده و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجامیده است. اما محققان می‌گویند که شواهد تاریخی، عکس این موضوع را اثبات می‌کند و ردپای کربنی فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سال‌ها، سهم بیشتری از میزان انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

پروفسور مایک برنرز لی ازموسسه «اسمال وُرلد کانسالتینگ»، می‌گوید: «می‌دانیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش روزافزونی در جامعه دارد و تقریبا در هر گوشه‌ای از اقتصاد جهانی به بهره‌وری می‌انجامد... اما رابطه آن با کاهش کربن ممکن است به آن سادگی و سرراستی نباشد که بسیاری از مردم تصور می‌کنند.»

او می‌افزاید: «پژوهش ما می‌کوشد این مسئله مهم را کمی بیشتر روشن کند.»

محققان در جریانند که چند غول بزرگ فناوری جهان، اظهاراتی در خصوص کاهش ردپای کربنی خود در ‌محیط زیست مطرح کرده‌اند، اما دانشمندان چنین استدلال می‌کنند که آنان در بسیاری از این تعهدات به قدر کافی مصم�'م نیستند و ممکن است «خودنظارت‌گری» صنعتی آنان، برای دستیابی به کاهش لازم در میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کافی نباشد.

دکتر کلی ویدیکس، از نویسندگان این مقاله از دانشگاه لنکستر، می‌گوید: «بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باید کاری به مراتب بیش از این‌ها انجام دهد تا ردپای کربنی تولید شده خود را دریابد و آن را کاهش دهد؛ کاری فراتر از تمرکز بر روی گذار به فناوری‌های مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر و اهداف داوطلبانه کاهش کربن.»

او می‌افزاید: «ما به یک سازوکار فراگیر مبتنی بر شواهد برای بررسی تاثیرات زیست محیطی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز داریم، و نیز به سازوکارهایی که متضمن ساخت قابل‌اعتماد فناوری‌هایی مطابق با توافقنامه پاریس باشد.»
 

منبع: Independent


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد