درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 00:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47692صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 20 شهریور 1400 - 21:03
رسانه؛ بر مدار تحلیل گرایی واقعیت محور
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه ،ارتباطات و از مدیران روابط عمومی کشور - رسانه ها تا چه میزان می توانند در این مدار راستی آزمایی فنی در برابر جامعه هدف خویش چیره گشته و همچون گذشته بعنوان ابزارهای کارآمد و قابل اتکا در مسیر شفاف مداری و روشن سازی افکار عمومی موثر واقع شده و با تحلیل های مطلوب و تفسیرهای کارآمد در این برهه از ایام در گذر با احترام بر ذائقه مطالبه گر مخاطبان از باب آنچه در حال وقوع در جامعه ای پیرامونی خویش است، بتوانند نقش ارتباطی و انعکاسی خود در عرصه ارتباطات جمعی را به شکل شایسته بروز داده تا آنجا که رسانه بر مدار تحلیل گرایی واقعیت محور رخ بنماید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| اندک زمانی ست که رسانه بر پوشش افکار عمومی از آنچه در حال رخداد است تلاش می کنند نه تنها خود را مشرف بر اتفاقات روز کشور نشان دهند، بلکه بعنوان یک ابزار تحلیل گستر بتوانند از آن چه در حال بروز نیز است به نوعی پرده برداری کنند.


اما در وقایع در حال بروز این روزها این امر کمی سخت و گاه ناشدنی گردیده و چه بسیار تحلیل ها که نقش برآب گشته و گمان ها که بر حقیقت نقش نبسته، زیرا گویی حوادث این روزهای جامعه بر مدار نامتعارفات گام برداشته و رسانه ها را در آنچه شکل می گیرد، سکوت گذاشته است.


اولین چالش این ایام گسترش و ناپایداری کووید – 19 در شیوع و تغییر محتواست که رسانه ها در قامت تحلیل گرانه آن خود را گاه نابسامان و گاه عقب مانده می پندارند، چرا که این ویروس نامنحوس آنچنان بر چهره گیتی سیطره پیدا کرده که تاب و توان مقابله را از آدمیان ستوده و در این میان رسانه ها نیز بر آنچه بر چرخه این مدار در حال تحقق است گوی یقین را از کف داده اند و بر مسیر گمانه زنی ها گام بر می دارند.


دیگر چالش اجتماعی این روزها تشکیل دولت جدید و به سبب آن انتصابات پس از آن است که هر روز شگفتی ساز بوده و از چیدمان کابینه تا صدور احکام بعد از آن رسانه ها را از مسیر تحلیل های اعتقاد محور، بر مسیر حدسیات شک بنیان قرار داده تا رسانه ها نتوانند آنگونه که باید بر افکار جامعه پیرامون خود قالب شده و پل های ارتباطی خویش را مستحکم و پر محتوا ببینند.


چالش بعدی این گذر از زمانه، اتفاقات شکل گرفته در همسایگان بویژه کشور افغانستان است که گویی معادلات رسانه ای را تا حدی بر هم زده و توانسته رسانه ها را به یک پیچیدگی خبری سوق داده تا تحلیل ها و تفسیر های متفاوت از آنچه در مسیر حرکتی خویش داشته اند، سوار کرده و مطالبه گری خویش را بر آنچه در حال بروز و ظهور است از سوی جامعه از خویش بیش از پیش نمایان تر و برجسته تر در یابد.


حال بایستی دید رسانه ها تا چه میزان می توانند در این مدار راستی آزمایی فنی در برابر جامعه هدف خویش چیره گشته و همچون گذشته بعنوان ابزارهای کارآمد و قابل اتکا در مسیر شفاف مداری و روشن سازی افکار عمومی موثر واقع شده و با تحلیل های مطلوب و تفسیرهای کارآمد در این برهه از ایام در گذر با احترام بر ذائقه مطالبه گر مخاطبان از باب آنچه در حال وقوع در جامعه ای پیرامونی خویش است، بتوانند نقش ارتباطی و انعکاسی خود در عرصه ارتباطات جمعی را به شکل شایسته بروز داده تا آنجا که رسانه بر مدار تحلیل گرایی واقعیت محور رخ بنماید.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد