کووید-19 و استراتژیهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
اسوتلانا استاوروا رئیس سابق ایپرا
اگر بخواهیم در مورد هوش مصنوعی صحبت کنیم باید بگوییم که دیجیتالی شدن شامل انواع تحولات تکنولوژیکی میشود. در این میان، یادگیری ماشینی و الگوریتمها بهکمک مردم آمدهاند و فعالیتهای آنها را سادهتر کردهاند آن هم نه فقط در بخش تولید بلکه در بخشهای دیگری همچون روابطعمومی.
ما امروزه با روبات خبرنگارانی سروکار داریم که دیگر برای ما آنچنان شگفتانگیز نیستند. علاوه بر این، امروزه بسیاری از رسانهها دارند از چتبوتها و الگوریتمهای یادگیری ماشینی برای جمعآوری گزارشهای مربوط به سود و زیان اعلامی شرکتها استفاده میکنند.
امروزه شما میتوانید گزارشهایی را در روزنامههایی مانند نیویورک تایمز یا گاردین پیدا کنید که بهوسیله الگوریتمها و ماشینها تهیه شدهاند. البته تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فقط برای این کار نیستند بلکه کاربردهای زیادی در تولید تصاویر و ویدیوهای جعلی که بهشدت باورکردنی و واقعی به نظر میرسند نیز دارند.
این موضوع از آنجا اهمیت بیشتری پیدا میکند که ما در دوران همهگیری کرونا با حجم گستردهای از خبرهای جعلی و اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا روبرو شدیم و همچنین با انواع تئوریهای توطئه در این باره مواجه شدیم و با چیزهای مختلفی در ارتباط با خبرهای جعلی برخورد کردیم که برای خیلیها این حجم گسترده از خبرهای جعلی و اطلاعات غلط شگفتآور بود و این نشانهای بود از این واقعیت که تکنولوژی همانطور که میتواند چیزهای خوبی را به ارمغان بیاورد و خوبیها را گسترش و سرعت دهد به همان اندازه میتواند به گسترش چیزهای بد هم کمک کند.
به هر حال من معتقدم که خبر خوب در اینجا این است که ما امروزه در حال استفاده از تکنولوژی برای بهتر کردن کسبوکارمان و بخشهای دیگر زندگیمان هستیم و میکوشیم تا تکنولوژی را برای انجام کارهای بهتر و بهتر کار کردن و رسیدن به اهدافمان و کشف حقیقت به خدمت بگیریم و این، حقیقت و واقعیت است که در اینجا به درد ما میخورد.
لینک خرید لوح فشرده: http://kpri.ir/?p=6433
|