درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 11:00   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47549صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 8 مرداد 1400 - 10:38
بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی
مهدی باقریان مدیرعامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی - بسیاری از شرکت‌ها در دوران وقوع بحران کووید-19 نه تنها خود را به فعالیت‌های غیراخلاقی در عرصه کسب‌وکار آلوده نکردند بلکه در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، فعال‌تر نیز شده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس جهان‌سوز گام‌های موثری را برداشته‌اند.
  

در این مقاله بررسی‌های صورت‏ گرفته نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-19 بر توسعه و گسترش مفاهیم و کارکردهای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی تاثیرگذار بوده است. بعلاوه این بررسی نشان داده همهگیری ویروس کووید-19، فرصت ارزشمندی را برای شرکت‌ها پدید آورده تا به سمت مسئولیت اجتماعی واقعی‌تر و انسانی‌تر و همچنین "سرمایه‌داری ذینفعان" حرکت کنند و به عنوان "شرکت‌های مسئولیت ‎پذیر" ضمن رعایت دقیق و همه‌جانبه دستورالعمل‌های مرتبط، در راستای پاسخگویی به نیازهای اولیه ناشی از این بیماری و همچنین مقابله با چالش‌های آن گام‌های موثرتری بردارند.


در واقع "همه ‏گیری کووید-19 باعث شد تا میزان تعهد و وفادار ماندن شرکت‌ها به کدهای اخلاقی کسب‌وکار و اخلاقیات به محک آزمایش گذاشته شود و مشخص گردد که شرکت‌ها در دوران وقوع بحران تا چه حد به مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی خود پای‌بند باقی خواهند ماند. برخی بر این اعتقادند که محدودیت‌ها و فشارهای مالی در کوتاه‌مدت و بلندمدت باعث شده تا شرکت‌ها برای رسیدن به منافع و خواسته‌های کوتاه‌مدت خود به هر قیمت ممکن حتی کلاهبرداری و فریب‌کاری تلاش کنند و قید سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود در زمینه مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی را بزنند و به خاطر بقا در دوران کمبود منابع دست به هر کاری بزنند.


با این همه و خوشبختانه ما مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از شرکت‌ها در دوران وقوع بحران کووید-19 نه تنها خود را به فعالیت‌های غیراخلاقی در عرصه کسب‌وکار آلوده نکردند بلکه در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، فعال‌تر نیز شده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس جهان‌سوز گام‌های موثری را برداشته‌اند." (هانگ وی هی و لوید هریس، 1399)

واژه‌های کلیدی: روابط‌عمومی، بحران، کرونا، مسئولیت اجتماعی شرکت

مقدمه
مسئولیت اجتماعی شرکت، کلیات و مفاهیم
مسئولیت اجتماعی شرکت‎ در عصر کووید-19
اول: آیا شرکت‌ها می‌توانند در دوران رکود، مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند؟
دوم: فشار خرده ‎فروش‌ها
سوم: گفتگوهای پیشاپیش با مشتریان
ویروس کرونا و منفعت همگانی شرکت‎ ها
اول: عمل به گفته‎‏ ها
دوم: تمرکز زیست‌محیطی

کووید-19، قراردادها و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
نمونه‎ های CSR در دوران ویروس کرونا
اقدامات شرکت‌ها در دوره‎ شیوع ویروس کرونا
دوران پساکرونا
نتیجه‌گیری
منابع

 

 

 

لینک دانلود: http://kpri.ir/product/بررسی-تأثیرات-بیماری-همه‌گیر-کووید-19-ب/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد