درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 20:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47462صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 20 تیر 1400 - 09:48
چهار دیدگاه در باره اقتصاد سیاسی و روابط‌عمومی
مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد.
  

 

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح د

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.

اد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.



مقاله را اینجا دانلود کنید

 

http://kpri.ir/product/مقاله-چهار-دیدگاه-در-باره-اقتصاد-سیاسی/
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد