درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 10:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4724صفحه نخست » چهارشنبه، 30 مرداد 1392 - 03:26
"اطلاع‌رسانی" پاشنه آشیل وزارت ارتباطات
  

شارا - بسنده کردن به مصاحبه‌های ۲۰ ثانیه‌ای تلویزیونی نمی‌تواند به تحقق این مهم و ایجاد بسترهای لازم برای برنامه‌های فرابخشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.


علی شمیرانی – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وجود در اختیار داشتن زیرمجموعه‌های متعدد و پروژه‌های کلان، سهم اندکی از اطلاع‌رسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور داشته است.

ذکر یک مصداق شاید بتواند تایید بزرگی بر این مدعا باشد.
وزارت ارتباطات در ۸ سال گذشته و با وجود ۳ وزیر تنها ۲ نشست خبری برگزار کرد. اگرچه با احترام برای مدیران روابط عمومی این وزارتخانه در طول سال‌‌های گذشته شاید این وزیران مربوطه بوده‌اند که بنا به دلایلی سیاست گوشه‌گیری از رسانه‌ها را در دستور کار خود داشته‌اند. اما به هر حال حتی حجم اخبار ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های این نهاد دولتی در سال‌های گذشته نیز عدد قابل ملاحظه‌ای نیست.

با این وجود در سال‌های اخیر چندباری تلاش شد تا با تشکیل شورای روابط‌عمومی در این وزارتخانه اقداماتی برای هماهنگی بیشتر و اطلاع‌رسانی صورت پذیرد اما این مهم هیچگاه به شکل جدی تحقق نیافت.

در عوض این برخی رسانه‌ها بوده‌اند که بعضاً در حاشیه جلسات توانستند به شکل سرپایی و به سختی پرسشی داشته باشند و پاسخ کوتاهی نیز برای ابهامات دریافت کنند. 

روز گذشته اما در جریان تودیع‌ و معارفه‌های وزرا،‌ در بخش اخبار تلویزیون شاهد بودیم که آقای نعمت زاده وزیر صنایع جدید در رسمی جالب و مناسب بعد از پایان مراسم معارفه خود در سالنی مجزا با حضور خبرنگاران با حوصله به تک تک سوالات پاسخ داده و برنامه‌های خود را تا حد امکان تشریح و شفاف کرد. 

اگرچه وزیر جدید ارتباطات نیز سعی کرد در پایان مراسم معارفه خود و با وجود هجوم دوربین‌ها و میکروفون‌ها، موبایل‌ها و خبرنگاران تا حدی به شکل ایستاده پاسخ پرسش‌های خبرنگاران را بدهد، ولی شاید باید به وزیر جدید فرصت بیشتری برای پاسخ به پرسش‌های انباشته شده و تشریح برنامه‌هایش داد.
لیکن، از ایشان قطعاً انتظار نمی‌رود که رویه و سیاست اطلاع‌رسانی ۸ سال گذشته در وزارت ارتباطات را در پیش گیرند. 

وزارت ارتباطات نقشی بسیار کلیدی در کلیه ارکان کشور اعم از تجارت، اقتصاد، آموزش، خدمات، فرهنگ و ... دارد که فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی می‌تواند ابزار ویژه‌ای برای تسهیل و پیشبرد اهداف ایشان باشد.
از این رو بسنده کردن به مصاحبه‌های ۲۰ ثانیه‌ای تلویزیونی نمی‌تواند به تحقق این مهم و ایجاد بسترهای لازم برای برنامه‌های فرابخشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. 

به هر تقدیر انتخاب با تیم جدید مدیریتی وزارت ارتباطات است که یا از امکانات رسانه‌ای به عنوان ابزار قدرتمندی برای راهگشایی استفاده کند و یا راه دوم و محدودسازی رسانه‌ها، استفاده گزینشی و در نتیجه گرم شدن بازار شایعات و درگیر ارسال جوابیه و توضیح به رسانه‌ها شوند. 

اگرچه وزیر جدید ارتباطات نیز زمانی طولانی برای ساماندهی و سیاستگذاری در حوزه اطلاع‌رسانی ندارد چراکه اکثر فعالان رسانه‌ای این روزها به دقت در حال رصد و تعیین تکلیف این حوزه هستند تا به این ترتیب آنها نیز بدانند که باید مسیر گذشته خود را طی کنند یا به مسیر صحیح و پاسخ‌گویی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازگردند.
-------------------------------------------
(توضیح : پاشنه آشیل، دلالت بر ضعفی علی‌رغم سلامت و قدرت عمومی دارد که می‌تواند منجر به زوال شود. گرچه ریشه اساطیری، اشاره بر آسیب‌پذیری فیزیکی دارد اما در استعارات کنونی می‌تواند بر هر خصلتی که منجر به شکست شود تعمیم داده‌شود.
در اساطیر یونانی چنین آمده‌است که پیشگویی شد، آشیل در جنگی بر اثر اصابت تیر مقتول خواهد شد. بنابراین مادرش تتیس مایل نبود که فرزندش کشته شود. او آشیل را به رود ستوکس برد که گفته می‌شد اگر کسی در آن شسته شود دارای قوهٔ آسیب‌ناپذیری خواهد شد. تتیس فرزندش را در آن رود شست اما چون او فرزندش را از پا گرفته بود تا بدنش را بشوید، پاهای وی آسیب‌پذیر باقی ماند. او در جنگ‌های زیادی جنگید و زنده ماند.)

منبع: ایتنا

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد