درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 06:39   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47138صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 1 خرداد 1400 - 17:31
روابط عمومی ؛"خیلی دور، خیلی نزدیک"
روابط عمومی برای کسانی که خیلی نزدیک آن را لمس کرده اند کلید واژه دیگری ندارد و چه بسا جوانی و شادابی خود را صرف امور روابط عمومی می کند تا مدیران آسوده به کار خود ادامه دهند و این روابط عمومی است که هم در عزا و هم در عروسی سرش زیر تیغ تیز قضاوت های نادرستی می رود که می پندارند روابط عمومی جایی برای استراحت و گذراندن دوران خدمتی است.
  



غلامرضاشمس ناتری /کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر
شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| شاید اولین بار واژه "خیلی دور، خیلی نزدیک" را از نام یک فیلم بلند سینمایی شنیدیم که سال 1383 به نویسندگی و کارگردانی اقای رضا میرکریمی بر روی پرده های سینما رفت و از آن پس این نام ،کلید واژه یی شد برای نویسندگان که تیتر مطالبشان را با آن بیارایند !


حال من هم از این عنوان و چسباندن آن به پیشوند روابط‌عمومی استفاده کردم تا نسبتی به آن بیابم !


حالا چرا روابط عمومی خیلی دور، خیلی نزدیک !؟


روابط عمومی خیلی دور به زبان خیلی ساده برای کسانی اطلاق می شود که تصور می کنند کار روابط عمومی ها خیلی پیش پا افتاده و دم دستی و اذین بندی اداره و ... بوده و جز این کار فعالیت چندانی در عرصه سازمانی ندارند و هم این که مراسمی و ضیافتی و سمیناری بدون نقص برگزار شود کافی است !


این دسته از افراد بدون شناخت از کارکرد روابط عمومی قضاوتشان را با همین دست مایه ها بکار می گیرند و نمی دانند این امور گرچه جزو وظایف روابط عمومی است اما تنها به این قبیل موارد ختم نمی شود و سطح آن گسترده تر و حیاتی تر است .


به عنوان فردی که سالهای متمادی است در روابط عمومی اشتغال بکار دارم و نزدیک به دوران بازنشستگی ام می باشد آنچه را که می نویسم ماحصل تجاربی است که در کنار گذراندن این رشته در دانشگاه بدان رسیدم و با تمام پوست و خونم آن را لمس کرده ام !


میدانم شاید آنچه می نویسم حرف بسیاری از کارشناساسان و دلسوزان این رشته است که با این مسائل دست پنجه نرم کرده و به آن خو گرفتند و به عبارتی "زیره به کرمان" بردن است .


سالهای سال کار و زحمت و تلاش در روابط عمومی به من آموخت که هرچه بدانی و هرچه کار کنی ملاکی برای مدیر دستگاه نیست و چه بسا خلعت ریاست و مسئولیت به تن کسانی دوخته می شود که یک روز که چه عرض کنم که حتی یک ساعت هم در روابط عمومی مشغول بکار نبودند !


افرادی که فرق رسانه ها را با هم نمیدانند ، فرق تتیر و لید ،فرق خبر با گزارش ، فرق خیلی از چیزهایی که جزو فرایند کاری روابط عمومی است و به ناگاه شاهین اقبال بر شانه هایشان می نشیند و توی کارشناس مجبوری انچه را که سالها آموختی و تجربه کردی بی کم و کاست در اختیارش قرار دهی و به آن آموزش دهی !


نگاه کسانی که به روابط عمومی می نگرند شاید ضرب المثل شیرین "آواز دهل در دور خوش است "‌باشد ولی زمانی که وارد معرکه و کارزار روابط عمومی می شوند با دنیایی فراخ و پر استرس مواجه می شوند که دود از سرشان بلند می شود !


همان روابط عمومی یی که استرس زاییده کار اوست ولی کسی این استرس ها و فشارهای روحی حتی برگزاری یک مراسم را نمی بنید و به آن وقعی نمی گذارد !


خوب است که کارشناسان روابط عممومی هر از گاهی حرفهای دل خود را این چنین وبدون لکنت بازگو کنند تا دولتمردان بدانند که سختی شرایط کار و یکی از پر استرس ترین مشاغل نیز روابط عمومی است !


بدانند اگر آنان بر یک صندلی نرم در یک مراسم تکیه می زنند و میوه شان را به وقت صرف می کنند کار روابط عمومی بود که همه چیز را مهیای برگزاری مراسم کرد از دعوت مدعوین گرفته تا برگزاری آبرومند مراسم !


اگر می بینند خبری از آنان در خروجی یک خبرگزاری رفته ماحصل تلاش روابط عمومی بوده است !


بدانند که اگرسازمان توفیقی در جشنواره های مختلف بدست می اورد بخشی از آن به عهده و گرده روابط عمومی بوده است !


مفهوم واقعی این مسائل را کسانی می دانند که با پوست و گوشت خود روابط عمومی را لمس کرده اند ولی سازمان ها و در سطح کلان دولت برای این همه فشارهای روحی و عصبی و استرسی آن جبران مافات نمی کند !


بدرستی روابط عمومی را "شوق اداری و نه شغل اداری" تلقی کردند که همه ی این قبیل موارد از ذوق کارمند روابط عمومی است که 24 در 7 مشغول رتق و فتق امور سازمانی در برون از سازمان و درون سازمان است !


در این زمانه که عصر ارتباطات نامیده شد با تنوع فضای مجازی و رصد خبرهای گاهاً کذب در صفحات مجازی و شبکه های متنوع اجتماعی نه تنها کار روابط عمومی ساده نگشت بلکه پر مسئولیت تر شد تا بتواند جلوی شایعات کذب را که می تواند بی محابا از یک کانال نشر پیدا کند سد نماید !


روابط عمومی برای کسانی که خیلی نزدیک آن را لمس کرده اند کلید واژه دیگری ندارد و چه بسا جوانی و شادابی خود را صرف امور روابط عمومی می کند تا مدیران آسوده به کار خود ادامه دهند و این روابط عمومی است که هم در عزا و هم در عروسی سرش زیر تیغ تیز قضاوت های نادرستی می رود که می پندارند روابط عمومی جایی برای استراحت و گذراندن دوران خدمتی است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد