درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:48   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47096صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 - 21:18
گزارشگران بدون مرز به رسانه‌ها نشان اعتماد می‌دهد
این نهاد مدافع آزادی رسانه‌ها می‌گوید نشان اعتماد خود را تنها به رسانه‌هایی می‌دهد که کاملا قابل اطمینان باشند. روند اعطای این نشان، در سه مرحله انجام می‌شود.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| گزارشگران بدون مرز برای مقابله با انتشار اخبار دروغین و غلط، روز سه‌شنبه ۱۸ مه، اپلیکیشن تائید رسانهها را راه‌اندازی کرد.
 
 به گزارش شارا به نقل از یورونیوز، رسانه‌ها می‌توانند برای دریافت «نشان تائید» گزارشگران بدون مرز، درخواست خود را به این سازمان غیردولتی تحویل دهند. این نشان با نام اختصاری جی‌تی‌آی (JTI)، برگرفته از حروف آغازین (Journalism trust initiative/ابتکارعمل اعتماد خبرنگاری) شناخته خواهد شد.
 
 این نهاد مدافع آزادی رسانه‌ها می‌گوید نشان اعتماد خود را تنها به رسانه‌هایی می‌دهد که کاملا قابل اطمینان باشند. روند اعطای این نشان، در سه مرحله انجام می‌شود.
 
 در گام اول، رسانه‌ای که مایل به دریافت این نشان است، باید در یک روند خودآزمایی به مجموعه‌ای از پرسش‌ها درباره «نرم»‌های مورد انتظار گزارشگران بدون مرز پاسخ دهد. این «نرم»‌ها با همکاری بیش از ۱۳۰ نهاد مرتبط با رسانه‌ها، شخصیت‌های دانشگاهی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنآوری و با حمایت بنیادین اتحادیه رادیو تلویزیون‌های‌های اروپا و خبرگزاری فرانسه تدوین شده اند.
 
 در گام دوم، رسانه‌ها می‌توانند نتیجه این خودآزمایی را در شکل یک گزارش شفاف برای عموم منتشر کنند.
 
 سرانجام و درگام سوم، یک ناظر بیرونی مستقل، از سوی یک نهاد منصوبِ مسئول راستی آزمایی، به گزارش شفافیت رسانه‌ای که می‌خواهد «نشان اعتبار» گزارشگران بدون مرز را دریافت کند، رسیدگی خواهد کرد.
 
 در صورت انجام موفقیت‌آمیز هر سه مرحله، رسانه متقاضی نشان اعتبار گزارشگران بدون مرز را دریافت می‌کند. این نهاد بین‌المللی غیردولتی می‌گوید این روند، یک ابتکار عمل رادیکال و نوآورانه برای مقابله با انتشار اخبار غلط و گمراه‌کننده است.
 
 کریستف دلوآر، دبیرکل گزارشگران بدون مرز در بیانیه این سازمان می‌گوید: «در بلبشوی اطلاعاتی کنونی، اخبار دروغ، پروپاگاند، و سخنان نفرت‌پراکنانه، نسبت به خبرنگاری دست بالا دارند.»
 
 کلیات این برنامه گزارشگران بدون مرز در سال ۲۰۱۸ طرح شده بود. کمیسیون اروپا و شبکه برنامه بشردوستانه شرکت آمریکایی نیومارک تامین مالی این برنامه را مشترکا بر عهده گرفتند.
 
 در سال‌های اخیر و همزمان با توسعه برق‌آسای شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مردم جهان اطلاعات خود را از این «رسانه‌های نوظهور» می‌گیرند و اقبال به رسانه‌های کلاسیک و خبرنگاران کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد