درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46564صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 19 اسفند 1399 - 08:28
اهمیت مهارت ادراکی برای روابط عمومی
روابط عمومی برای به دست یابی به مهارت ادراکی مورد نیاز خود که بی گمان بدون آن قادر به تحقق وظایف ذاتی و خطیر خود نخواهد بود، ضروری است از جایگاه و ساختاری مناسب و منابعی درخور و مقرراتی نافذ و جامع برخوردار بوده و در مجامع و شوراهای اصلی و اساسی تصمیم گیری سازمان، حضور داشته باشد تا هم وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند و هم پاسخگویی صحیح و به موقعی را که منجر به حفظ بقا، حیثیت و اعتبار سازمان می شود، داشته باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نظریه پردازان علم مدیریت، سازمان ها را به سه سطح تقسیم می کنند:
۱. سطح عالی ۲. سطح میانی ۳. سطح عملیاتی

از نظر «رابرت کاتز»، هرکدام از این سه سطح به سه مهارت نیاز دارند:
۱. مهارت ادراکی ۲. مهارت انسانی. ۳. مهارت فنی

رابرت کاتز می گوید سطح عالی نسبت به سطح میانی و سطح میانی نسبت به سطح عملیاتی نیازمند مهارت ادراکی بیشتری هستند. یعنی بیش ترین نیاز به مهارت ادراکی را سطح عالی و کم ترین نیاز به مهارت ادراکی را سطح عملیاتی دارد. همچنین بیشترین نیاز به مهارت فنی مربوط به سطح عملیاتی و کم ترین نیاز به مهارت فنی مربوط به سطح عالی می شود. یعنی هرچه از سطح عملیاتی به سطح عالی حرکت می کنیم، نیاز به مهارت ادراکی بیشتر و نیاز به مهارت فنی کمتر می شود.

دلیل این امر این است که چون مدیریت عالی با کلیت سازمان سرو کار دارد و تصمیمات وی کلیت سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد، باید برای پیشبرد و بهبود امور و جلوگیری از بروز مشکلات، درک بسیار مناسبی از وضعیت سازمان داشته باشد. اما واحدهای عملیاتی که کلیت سازمان را راهبری نمی کنند و تصمیمات آنها کل سازمان را تحت تاثیر قرار نمی دهد، برای اداره واحد خود به مهارت ادراکی کمتر و به مهارت فنی بیشتری نیاز دارند.

حال با توجه به این که یکی از تعاریف مهم روابط‌عمومی این است که روابط عمومی باید درون سازمان میان کارکنان و مسوولان و میان کلیه اعضای سازمان و همچنین در برون، میان سازمان و سایر سازمان ها حسن تفاهم ایجاد کند و همچنین نظر به اینکه باید برای اطلاع رسانی عملکرد سازمان و مسوولان آن، به بهترین وجه ممکن عمل نماید به نحوی که بیشترین موفقیت ها را برای سازمان ایجاد نموده و از بروز هرگونه مشکل درون سازمانی و برون سازمانی جلوگیری نماید و همچنین به دلیل اینکه روابط عمومی هر عملی را که انجام می دهد به قطع و یقین کل گستره سازمان را تحت شعاع قرار می دهد، باید مهارت ادراکی بالایی همچون سطح عالی مدیریتی را حائز باشد.

روابط عمومی برای به دست یابی به مهارت ادراکی مورد نیاز خود که بی گمان بدون آن قادر به تحقق وظایف ذاتی و خطیر خود نخواهد بود، ضروری است از جایگاه و ساختاری مناسب و منابعی درخور و مقرراتی نافذ و جامع برخوردار بوده و در مجامع و شوراهای اصلی و اساسی تصمیم گیری سازمان، حضور داشته باشد تا هم وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند و هم پاسخگویی صحیح و به موقعی را که منجر به حفظ بقا، حیثیت و اعتبار سازمان می شود، داشته باشد.

*رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر
منبع: www.fekrshahr.ir


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد