شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| استفاده از محتوای چندرسانهای برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایده جالبی است. این امر در طول سال های اخیر به دلیل پیشرفت فنی کسب و کارها و بهبود توانایی شان برای تولید محتوا براساس سلیقه مخاطب هدف توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. هدف اصلی در تولید محتوای چندرسانهای استفاده از تمام ظرفیت های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اشتباه برخی از برندها تمرکز بر روی یک فرمت خاص برای بازاریابی است. این امر در طول سال های اخیر با تمرکز بیش از اندازه برندها بر روی فرمت ویدئو شکل گرفته است.
فرمت هایی نظیر گیف، پادکست و همچنین متن برای مخاطب هدف هنوز هم جذابیت دارد بنابراین باید نسبت به استفاده درست از آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نماییم. در غیر این صورت احتمال ریزش مخاطب هدف برند افزایش می یابد.
وقتی کسب و کارهای بسیار زیادی در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه بازاریابی ویدئویی هستند، توانایی جلب نظر هر برند به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. بهترین راهکار در این میان تلاش برای استفاده از شیوه های متفاوت است. درست به همین خاطر در طول یک دهه اخیر تمایل برندهای بزرگ برای استفاده از فرمت های محتوایی مختلف در حوزه بازاریابی به شدت افزایش یافته است.
گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف اقدام به انتشار محتوای بازاریابی در قالب فرمت های مختلف می کنند. این امر به معنای انتشار یک محتوای خاص برای مخاطب هدف در قالب فرمت های صوتی، ویدئویی، متنی و تصویری است. مزیت اصلی این امر امکان تاثیرگذاری گسترده بر روی مخاطب هدف خواهد بود بنابراین دیگر نگرانی نسبت به وضعیت برندها در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین تمایل اندک کاربران به یک فرمت خاص مطرح نخواهد بود.
نویسنده: ربکا ریزرباتو - کارشناس بازاریابی دیجیتال
مترجم: علی آل علی
منبع: blog.hubspot
www.forsatnet.ir
(1399/11/30)
|