درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 13:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46251صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 13 بهمن 1399 - 01:03
ارتباط غیرزبانی چگونه شنیده‌ها را شکل می‌دهد؟
معمولا افراد هنگام صحبت کردن برای تاکید عبارات مهم از حرکات بالا و پایین‌دست، استفاده می‌کنند، اما آیا این حرکات تاثیری در درک ما از صحبت‌های یک سخنران دارد؟ محققان موسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک هلند دریافتند که درواقع آنچه می‌بینیم شنیده‌ها را شکل می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محققان دریافتند که اشاره و حرکات (ژست، قالب ارتباط غیرزبانی یا غیر آوایی) هنگام سخن گفتن می‌تواند شنیده‌ها را تغییر دهد.


معمولا افراد هنگام صحبت کردن برای تاکید عبارات مهم از حرکات بالا و پایین‌دست، استفاده می‌کنند، اما آیا این حرکات تاثیری در درک ما از صحبت‌های یک سخنران دارد؟ محققان موسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک هلند دریافتند که درواقع آنچه می‌بینیم شنیده‌ها را شکل می‌دهد.


هانس روتگر بوسکر، محقق ارشد این بررسی افزود: نقش زبان در ارتباطات رودررو، بیش از گفتار است. گوینده برای انتقال پیام از روش‌های مختلف مانند دهان، دست و صورت استفاده می‌کند. می‌خواهیم بدانیم که هنگام شنیدن صحبت‌های شخصی شنوندگان چگونه از این داده‌های مختلف استفاده می‌کنند.


اثر مک گورک، پدیده‌ای است که نشان می‌دهد در درک گفتار بین شنوایی و بینایی تعامل وجود دارد و اطلاعات دیداری، در ادراک انسان از صدایی که می‌شنود تاثیرگذار است. زمانی که صدایی با مولفه بصری صدای دیگر جفت شود، این خطای حسی اتفاق می‌افتد و درک شنیداری ما را فریب می‌دهد.


محققان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که آیا آنچه می‌شنویم با حرکاتی (ژست) که می‌بینیم ارتباط دارد؟


این بررسی بر روی مجموعه‌ای از کلمات هلندی که فقط الگوی استرس متفاوت دارند، متمرکز بود. آنان برای سنجش اینکه تغییر حرکات در هجای اول یا دوم کلمات، می‌تواند نحوه تفسیر افراد از شنیده‌ها را تغییر دهد، آزمایشی را ارائه کردند.


نتایج بررسی نشان داد، اگر حرکات روی یک هجاء بیشتر باشد، برای شنوندگان احتمال شنیدن استرس روی یک هجاء بیشتر است. البته تاثیرات آن برای کلمات و غیر کلمات یکسان بود. زمانی که افراد واکه (حرف صدادار) را بلند یا کوتاه می‌فهمند، تحت تاثیر حرکات قرار می‌گیرند.


بوسکر گفت: «شنوندگان نه‌تنها با گوش، بلکه با چشم نیز گوش می‌دهند.» این یافته‌ها برای اولین بار نشان می‌دهد که حرکات ژست بر روی صدای گفتاری که می‌شنوید تاثیر می‌گذارد.


به گفته محققان، تاثیر حرکات ژست در زندگی واقعی نسبت به آزمایشگاه بیشتر است. افراد در سروصدا، ممکن است برای برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز بیشتر به این نوع حرکات بصری اعتماد کنند.


این یافته‌ها توانایی بهبود تعامل بین انسان و رایانه و سیستم‌های تشخیص گفتار چندوجهی را دارند. واضح است که چنین سیستم‌هایی را باید بیش از گفتار در نظر گرفت.


محققان با استفاده از واقعیت‌مجازی این مطالعه را پیگیری می‌کنند تا این تاثیرات را موردبررسی قرار دهند که این حرکات به‌تنهایی موثر هستند یا انواع نشانه‌های دیگر، مانند تکان دادن سر و حرکات ابرو نیز تاثیر دارند.

 

منبع: http://www.ebtekarnews.com

به گزارش ایسنا و به نقل از ارث،
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد