درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 09:20   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4625صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 25 مرداد 1392 - 13:38
سئو پی آر برای متخصص روابط عمومی
نویسنده: فرانک استرانگ - در کنفرانسی که ماه گذشته برگزار شد، یکی از اصحاب گوگل در سخنرانی اش بیان کرد: «گوگل پلاس در پنج سال آینده، خود گوگل خواهد بود.»
  

شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- دختر بچه ای یک بسته زرد پلاستیکی در میان چمن ها در کنار صندوق پست پیدا کرد. آن کیف برای هفته ها آنجا افتاده بود.
او پرسید: «بابا، اون چیه؟»
همچنان که آنها به سمت صندوق قدم می زدند، پدر توضیح داد که آن یک کتاب صفحات زرد است. در آن همه نوع اطلاعات مفید به ترتیب حروف الفبا قرار دارد، بنابراین وقتی به چیزی نیاز داری – به تاکسی، یک رستوران خوب یا یک لوله کش، فقط کافیست که نگاهی به آن بیاندازی. آنها بسته برگه های زرد را برداشتند و به طرف در گاراژی خانه حرکت کردند.
وقتی که پدر کتاب را در سطل آشغال انداخت- دخترش با شگفتی به او نگاه کرد. چرا او کتابی تا این اندازه با ارزش را در زباله دان انداخته است؟!
«خوب، عسلم» پدر توضیح داد، «امروز، وقتی ما به چیزی نیاز داریم، فقط در گوگل جستجو می کنیم.»
این یک داستان واقعی است که چندی پیش کنار آبسرد کن در حین مکالمه با معاون ارشد رئیس مان، «نارم ویسبورگ»مطرح کردم.
این روایت، داستانی قوی است که بیان می کند: چرا سئو تا این اندازه برای روابط عمومی مهم می باشد؟ نکته ای که بارها و بارها به آن پرداخته شده است. در عنوان یادداشت یک مشاور الکترونیکی به نام جیمز کراوفورد می خوانیم: «روابط عمومی ها بجنبید و به سئو درآویزید.» و او ادامه می دهد: «رک بگویم، شرم آور است.»


به عنوان یک متخصص روابط عمومی، خوشوقتم با افرادی همچون متخصص سئوی خودمان، اسکات بنسون نویسنده یکی از یادداشت های بسیار خواندنی به نام « تحلیل برای ارائه پیشنهاد محتوا» معاشر هستم و افراد خوبی در سایت «تاپ رنک» که متن طولانی در باب روابط عمومی و سئو برای متخصصان روابط عمومی نوشته اند. این نوشتار به پنج درسی که در این مدت از آنها یاد گرفته ام، می پردازد.
(نکته حاشیه ای: هر داستان دو جنبه دارد. متخصصان سئو فقط بایستی با تلاش های روابط عمومی آشنا شوند. بعد از همه، متخصصان سئو لینک هایی را پیشنهاد کرده و برای آنها درخواست محتوا می کنند، تا آن موقع متخصصان روابط عمومی پیشنهاد محتوا می دهند و اغلب اوقات لینک دریافت می کنند.)


1. جستجو بحثی است که در طولانی مدت یا کوتاه مدت مورد توجه قرار می گیرد و می تواند اثر گذار باشد. در کوتاه مدت، به آن «نیوز جکینگ» می گوییم. ممکن است عنوان «نیوزجکینگ» زیبنده نباشد، اما تکنیک موثری است. خبرنگاران و بلاگرها از جستجو دقیقا مانند بقیه مردم استفاده می کنند. در طولانی مدت، من می توانم از سبک داستان های دنباله دار یاد کنم. به خاطر داشته باشید آیا داستان غذای زرافه را به خاطر می آورید؟ یک دختر سه و نیم ساله نامه ای به فروشگاه زنجیره ای سینزباری در بریتانیا نوشته بود، که به آنها بگوید که برند نانی که در فروشگاه آنها به فروش می رود بیشتر شبیه زرافه است تا ببر، این یک نام واقعی است. فروشگاه به او پاسخ داد که ما نام آن را تغییر دادیم. مادر او درباره این موضوع یادداشتی در وبلاگش گذاشت که باعث هجمه ای از اخبار در کوتاه مدت برای فروشگاه شد و به سرعت آرام شد. آیا تاکنون اندیشیده اید که وقتی شخصی داستانی را منتشر می کند و کسی دوباره آن را نقل می کند. چه اتفاقی می افتد؟ جستجو.


2. از واژه های مشتریان استفاده کنید. متخصصان روابط عمومی عاشق ابداع در نویسندگی هستند. برخی اوقات این طبقه جدیدی برای جایگاه یک محصول در شرکت است و برخی اوقات صیغلی است برای کنار نهادن موارد منفی که در اطراف ما مطرح می باشند. برای مثال، مردم دوست دارند به جای صحبت درباره «چالش ها» در باره «مسائل» صحبت کنند. در اینجا شعاری وجود دارد: اگر مردم درباره «مسائل» جستجو می کنند و روابط عمومی ها در باره «چالش ها» صحبت می کنند، ما فرصت آگاه کردن دیگران از نقطه نظرات مان را از دست می دهیم.


3. قبل از موتورهای جستجو برای مردم بنویسید. در بحثی که نکته پیشین به آن اشاره داشت، روابط عمومی ها نیاز دارند تا به تیتر توجه ویژه ای داشته باشند. به این عنوان توجه کنید: «بردباری تاکتیکی: هنر ارتباطی ارائه پیشنهاد در زمان مناسب». وقتی که این یادداشت را به مدیر ویراستاری تقدیم کردم، عنوان اصلی- روابط رسانه ای، پیشنهاد خوب و بردباری تاکتیکی بود- و آن را برای جستجوهایی با کلمه کلیدی «روابط رسانه ای» نوشته بودیم. بنابراین چه کار کنیم؟ با کلمات کلیدی در ذهن مان بنویسیم، اما اجباری برای تبعیت کامل از آن نداریم. ما می خواهیم خوانندگان را جذب کنیم و جستجو تنها یکی از راه هایی است که خوانندگان را جذب می کند؛ مردم بر تکنولوژی غلبه دارند.


4. کپی پیست کردن عموما بد است. متخصصان روابط عمومی وبلاگ خود را در میان حلقه ای از وبلاگ قرار می دهند. از خبرخوان به عنوان قلابی برای پخش اطلاعات تازه های نشر استفاده کنید. این ابزاری فوق العاده برای انتشار است، آیا این طور نیست؟ ممکن است! متخصصان سئو یی آر که من با آنها صحبت کردم در این زمینه دیدگاه های متفاوتی دارند، اما یک چیز برای همه آنها محرز است و آن اینکه اگر محتوایی بیش از یکبار در جستجو مشاهده شود، موتور جستجو یکی پس از دیگری آنها را طبقه بندی کرده و در عوض بلاگ شما، بلاگی که محتوای کپی پیست کرده را ارائه داده از گردونه حذف می شود. برای کاهش این مساله سعی کنید که مطمئن شوید که ناشر، لینک اصلی مطلب شما را در سایت خود قرار داده باشد- این سیگنالی است که به موتورهای جستجو نشان می دهد متن اصلی کدام است و همیت باعث افزایش رنک شما می شود.


5. نیم نگاهی به جستجو و شبکه های اجتماعی داشته باشید. در مورد لینک های دریافتی یا لینک هایی که از یک سایت به منبع اصلی داده می شود، ترجیحا سعی کنید کلمات کلیدی لینک های برجسته در روی منبع اصلی سایت یافت شود. [ این یعنی قسمتی از متن که حاوی کلمات کلیدی است را انتخاب و به آن لینک برجسته سایت خودتان را بدهید. مترجم] که هنوز با ارزش ترین سیگنال برای یک موتور جستجو قلمداد شده و در تصمیم برای رتبه دهی جستجو تاثیر دارد. به هر حال، سیگنال های حاصل از به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی- همانند گوگل پلاس-در بالا بردن رتبه سایت تاثیر دارند. اگر به دلیل دیگری نیاز دارید تا به گوگل پلاس فکر کنید، به این توجه کنید: در کنفرانسی که ماه گذشته برگزار شد، یکی از اصحاب گوگل در سخنرانی اش بیان کرد: «گوگل پلاس در پنج سال آینده، خود گوگل خواهد بود.» متخصصان روابط عمومی توصیه می کنند: از جستجو و شبکه های اجتماعی چشم برندارید.


منبع:

 http://www.vocus.com/blog/seo-pr/

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد