درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45993صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 دی 1399 - 09:13
روابط عمومی و بیانیه‌های مطبوعاتی
روابط عمومی همانند سایر اشکال بازاریابی، نباید بی‌برنامه باشد. مطلوب آن است که یک تقویم سالیانه روابط عمومی تنظیم و ایجاد کنید تا بتوانید مشخص کنید که در هر ماه چه روش یا روش‌هایی را می‌خواهید استفاده کنید و در ضمن بفهمید که روابط‌عمومی شما چگونه در راستای استراتژی موردنظرتان طی مسیر خواهد کرد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کسانی دقیقاً همانند شما با استفاده از تبلیغات رایگان در روزنامه‌ها، مجلات، شبکه‌های رادیو وتلویزیونی و اینترنت،‌ میلیون‌ها دلار در روز سود می‌برند.


یک روش مهم برای تبلیغ و بازاریابی شرکت‌های کوچک استفاده از فعالیت‌های روابط عمومی می‌باشد. اکثر طرح‌های قوی و منسجم تجاری غیر از تبلیغات و نامه‌های فروش از ابزارهای روابط عمومی دیگری هم استفاده می‌کنند، مانند: بیانیه‌های مطبوعاتی، مصاحبه‌های رسانه‌ای، سرمقاله‌ها و ستون‌های مقالات خوانندگان (که توسط شما یا یکی از شرکای شما نوشته شده)، سمینارها و کارگاه‌ها، سخنرانی‌های عمومی و بالاخره برنامه‌های ویژه.


یکی از مهمترین اهداف روابط عمومی «وارد کردن» خبرها، متن‌ها و یا مقالات شما در روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون، اینترنت، رسانه های اجتماعی و سایر رسانه‌ها می‌باشد. وقتی یک متن خوب درباره سازمان یا شرکت شما در یکی از رسانه ها منتشر می‌شود، نتایج حاصله تنها محدود به سودهای کوتاه مدتِ حاصل از تبلیغات نمی‌شود بلکه سودهای بلندمدتی هم برای شما در پی خواهد داشت. به طور مثال می‌توانید از رونوشت چاپی مقاله به عنوان یک ابزار بازاریابی تاثیر گذار استفاده نمایید. ارسال یک کپی از مقاله به انضمام بروشورها و نامه‌های فروش،‌ اعتبارتان را به طور شگفت‌آوری افزایش خواهد داد.


روابط عمومی همانند سایر اشکال بازاریابی، نباید بی‌برنامه باشد. مطلوب آن است که یک تقویم سالیانه روابط عمومی تنظیم و ایجاد کنید تا بتوانید مشخص کنید که در هر ماه چه روش یا روش‌هایی را می‌خواهید استفاده کنید و در ضمن بفهمید که روابط‌عمومی شما چگونه در راستای استراتژی موردنظرتان طی مسیر خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما هر چه صدای شما را بیشتر بشنوند و نام‌تان را بیشتر ببینند، برای شما و شرکت‌تان/سازمان‌تان بسیار راحت‌تر خواهد بود تا محصولات، خدمات و نقطه‌نظرات خود را عرضه کنید.


گذشته از در معرض دید قراردادن نام، چند قاعده و نکته دیگر نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به اهداف بازاریابی و روابط عمومی خود دست یابید.


1. انتشار یک خبرنامه را برای مراجعین، رسانه‌ها و مشتریان احتمالی مورد بررسی قرار دهید.


2. اگر می‌خواهید یک دفتر جدید برای شرکت‌تان باز کنید، یک مراسم افتتاحیه تشکیل دهید و از خبرنگاران برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورید.


3. اگر مطالب مهمی برای ارایه دارید، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنید.


4. خود را به طور حرفه‌ای معرفی کنید، معرفی و تبلیغ به شیوه تازه‌کاران به ضرر شما تمام خواهد شد.


5. اگر فکر می‌کنید به کمک احتیاج دارید، یک مشاور یا موسسه روابط عمومی را به خدمت بگیرید.


6. با یک خبرنگار قرار ملاقاتی جهت صرف شام بگذراید. (به خصوص اگر موضوع ارزشمندی برای انتشار دارید).


7. در ارایه پیام‌ها و تصویرسازی ثابت قدم باشید و متناقض رفتار نکنید.


8. اگر برنامه‌ای جهت مصاحبه با شما تنظیم شده سؤال‌ها را پیش‌بینی کنید و پاسخ‌ها را با یکی از دوستان‌تان تمرین کنید.


9. محبوبیت سازمان و تاثیرگذاری پیام‌های بازاریابی خود را با استفاده از برگه‌های تبلیغاتی، فعالیت‌های پستی، ایراد سخنرانی،‌ برنامه‌های تجاری ویدئویی، بیانیه‌های مطبوعاتی، کنفرانس‌های مطبوعاتی و سایر مواردی که به نوعی با رسانه‌ها و «عموم» در ارتباط هستند، افزایش دهید.


10. وقتی با رسانه‌ها طرف صحبت هستید، حتماً مکالمات خود را ضبط کنید.


اگر در زمینه حرفه خود توانمند هستید، این مسئله‌ را برای رسانه‌های محلی روشن کنید. یک بسته مطبوعاتی را که محتوای یک معرفی‌نامه، یک قطعه عکس پرسنلی الصاق شد به یک بیوگرافی، بریده‌های متناسبی از رسانه ها که در آنها مقالات و یا اخبار مربوط به شما و سازمان‌تان درج شده، بروشور، بیانیه‌های مطبوعاتی، کارت تجاری، و در صورت امکان، برگی از مدارک یا توصیه‌نام- ترجیحاً از یک رهبر اجتماعی یا تجاری-برای مطبوعات ارسال کنید. (البته دو مورد آخر اختیاری می‌باشند). التبه انجام این کارها به موقعیت و شرایط شما و این که چه قدر ثابت قدم هستید، بستگی دارد. باید کاری کنید که خبرنگاران مجاب و پس از آن مشتاق شوند تا اولین خبری که به آن می‌پردازند مربوط به شما باشد و به این منظور ترتیب مصاحبه و گفت‌وگویی را با شما بدهند.


فعال باشید، سعی کنید به نویسندگان خبری و گزارشگران پیشنهادهای جالبی ارایه کنید.


برای این که بر رسانه‌ها چنان تاثیر بگذارید که در حمایت از شما مطلب بنویسند و یا برنامه‌ای تهیه کنند، سعی کنید تا آن جا که می‌توانید نویسندگان و سردبیران بیشتری را بشناسید (طوری که با اسم کوچک خطاب‌شان کنید).


معرفی شدن به عنوان افرادی صاحب اعتبار در زمینه‌هایی که در آنها به فعالیت مشغولید، این حسن را برای شما دارد که باعث جلب توجه عموم به سمت شما، شرکت یا سازمان‌ شما خواهد شد. به علاوه این مسئله نه تنها باعث خواهد شد تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و اطلاعات عموم در مورد شما بیشتر شود، بلکه حتی ممکن است بدین واسطه از شما خواسته شود تا در محافل مختلف به ایراد سخن بپردازید.

 

به محض این که «ماشین» روابط عمومی خود را در وضعیت دنده سبک قرار دهید، براساس میزان ارتباطات و اطلاع رسانی و تبلیغات، تلاش برای افزایش محبوبیت عمومی، فعالیت‌هایی که برای جلب توجه مشتریان و اعضاء و شرکای تجاری انجام می‌دهید و بسته به این که چه هدفی را دنبال می‌کنید. خواهید دید که در حال کسب موفقیت‌های چشمگیری هستید.

منبع: کتاب مدیریت روابط سرمایه‎ گذار، دکتر حمید موفق، انتشارات کارگزار روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد