درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 12:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45927صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 14 دی 1399 - 23:30
چگونه بر جذابیت خود بیافزاییم؟ چگونه خود را به دیگران معرفی کنیم؟ چگونه در دل دیگران نفوذ کنیم؟
11 کلید ارتباط موثر
از: حسن خسروی – مدرس دانشگاه – مشاور و مولف کتاب مهارتهای زندگی - اینها همه باعث می‌شود دیگران تصویر خوبی از ما نداشته باشند. اصولا انسان هوشمند همیشه سعی می‌کند یک قدم از طرف مقابل جلوتر بوده و ذهن او را بخواند و رفتارهای وی را پیش‌بینی کند. برای ساختن تصویری مناسب از خود در نظر دیگران بایستی قدرت تشخیص و تجزیه وتحلیل خوبی داشته باشیم. در غیر این صورت ما هم آدمی می‌شویم بی هویت و بدون شناسنامه و فاقد اعتبار که دیگران برای‌مان حسابی باز نمی‌کنند.
  


تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد (سعدی)


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری از ما نمی دانیم که در برخورد اول با دیگران چگونه خود را معرفی کنیم و این باعث می شود که در آشنایی اولیه با افراد مثل خواستگار یا معرفی محصول در بازاریابی یا شروع به تدریس در یک کلاس جدید و یا رفتن به یک برنامه مصاحبه شغلی و... شکست بخوریم. بدین منظور راهکارهایی را برای موفقیت‌های ارتباطی شما پیشنهاد می کنم.


1 – وقتی می خواهید برای اولین بار با کسی روبرو شوید، سعی کنید از قبل، یک تمرین گفتگو با خودتان داشته باشید. من اسم این حالت را گذاشته ام: هنر چیدن کلمات کنار یکدیگر. بعضی ها واقعا در استفاده از کلمات و چیدن آنها کنار هم، هنرمند و زرنگ و باهوش هستند و با کلمات جادوگری می کنند. به حدی که وقتی با شما روبرو می شوند فکر می کنید که سالهاست او را می شناسید. صد البته شما باید فردی خودساخته و وارسته و تربیت شده باشید. ما از شخص بد دهن، کج اندیش و منفی باف انتظار معجزه نداریم که در این جور مواقع نقش بازی کند. باید خودتان باشید اما تربیت یافته و رشد یافته و با اصل و نسب.


2 – خیلی مراقب تیپ و ظاهر خود باشید. آراستگی ظاهری شامل چهره و صورت مرتب حتما باید دارای هارمونی و هماهنگی باشند. به قول امروزی ها حتی الامکان ست ( set ) باشند.


لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد و حالت غیر معقول نداشته باشید. بعضی ها آنقدر چیزهایی به خود آویزان می کنند که آرامش بصری طرف مقابل را به هم می زنند. ساده و با کلاس و جنتلمن باشید.


3 - سعی کنید قبل از ملاقات و مواجهه با طرف مقابل، در صورت امکان یک مطالعه اولیه از خلق و خو، شخصیت، آداب و رسوم و... او داشته باشید تا قدرت جذب و نفوذ شما بیشتر گردد.


4 – هر کس برای خود تصورات و عقاید و دنیایی دارد. به داشته ها و عقاید دیگران احترام بگذاریم و اگر فکر می کنیم که طرف مقابل برحق نمی باشد و اشکالاتی دارد، باید در وقت مناسب و با زبان مناسب و در مکان مناسب آنها را مورد بررسی و نقادی و حل و فصل قرار دهیم.


5 – ما برای موفقیت در تعاملات و مناسبات انسانی به چند فاکتور مهم باید توجه کنیم مثل: سن و سال– سطح تحصیلات– فرهنگ– جنسیت طرف – شغل و.... این به ما کمک می کند تا حد و مرزهای خود را با افراد، بدرستی تعریف و سطح بندی نموده تا جایگاه خود را بدانیم.


6 – مراقب رفتارهای مصنوعی باشید. خودتان باشید. ظاهر سازی نکنید. همان چیزی که هستید باشید. وعده وعید بی جهت ندهید. ویژگی هایی که ندارید را نگویید. از خود شخصیت پوشالی سطح بالا درست نکنید.


7 – جوری صحبت نکنید که صدای شما روی مخ طرف باشد. طوری صحبت کنید که ذرات آب دهان تان به طرف مقابل پرتاب نشود. از اصطلاحات کوچه بازاری یا گنگ و نامفهوم استفاده نکنید. در حین صحبت کردن، زیاد تکان نخورید و سر خود را دایم به طرفین نچرخانید. آرامش بصری طرف را به هم نریزید. وقتی با کسی راه می روید و صحبت می کنید در حین صحبت دایم به بازو، شانه ها و دست طرف ضربه نزنید که به شما توجه بیشتر کند.


8 – برای نشستن پشت میز مذاکره و گفتگو، مراقب محل و طرز نشستن خود باشید. مراقب نحوه نوشیدن آب باشید. مراقب نحوه پوست کندن میوه و استفاده از قاشق و چنگال و بشقاب ها باشید. آداب اولیه تشریفات را فرا  بگیرید. جلوی جمعیت به میوه گاز نزنید. با دهان پر صحبت نکنید. موقع نوشیدن شربت های رنگی خیلی مراقب باشید قطرات آنها به لباس شما یا دیگران نپاشد.


9 – افراد را مسخره نکنید. طوری برخورد نکنید که فکر کنند دارید آنها را تحقیر می کنید. اگر با حرف های طرف مقابل موافق نیستید، در فرصت مناسب اجازه بگیرید و وقت بگیرید و با دلایل منطقی و عقلایی نظر درست را مطرح کنید.


10 – اگر با کسی در ماشین نشسته اید و رانندگی می کنید. قبل از استفاده از رادیو یا پخش موسیقی، نظر او را جویا شوید که بعدا اعتراضی نداشته و توی ذوق شما نخورد. در رانندگی جو گیر نشوید و حرکات و رفتار و سخنان سنجیده داشته باشید تا طرف مقابل معذب نبوده و احساس ناخوشایندی نداشته باشد.


اگر به مغازه ای جهت خرید مراجعه می نمایید، اول با سلام و روز بخیر و خدا قوت شروع کنید. اگر قیمت اجناس مورد نظر شما خیلی گران است، به فروشنده و جنس او توهین نکنید. به این گفتگوی فرضی توجه کنید: خریدار: آقا سلام روز بخیر این پرتقال ها کیلویی چنده؟ فروشنده: سلام. کیلویی 20 هزارتومان. خریدار: آقا چه خبره؟ مگه سر گردنه است؟ این پرتقال ها که همچین درشت هم نیستند؟!؟ خوب ملاحظه می کنید که این گفتگو، یک تعامل نادرست و غیر محترمانه بوده و سرانجام خوبی ندارد.


11 – بعضی ها عادت دارند سیر و پیاز همراه غذا استفاده می کنند. بعضی ها مرتب مسواک نمی زنند. بعضی ها زیاد عرق می کنند. بعضی ها شوره سر بسیار دارند. بعضی ها توجه به واکس کفش خود ندارند. اینها همه آزاردهنده است.


اینها همه باعث می‌شود دیگران تصویر خوبی از ما نداشته باشند. اصولا انسان هوشمند همیشه سعی می‌کند یک قدم از طرف مقابل جلوتر بوده و ذهن او را بخواند و رفتارهای وی را پیش‌بینی کند. برای ساختن تصویری مناسب از خود در نظر دیگران بایستی قدرت تشخیص و تجزیه وتحلیل خوبی داشته باشیم. در غیر این صورت ما هم آدمی می‌شویم بی هویت و بدون شناسنامه و فاقد اعتبار که دیگران برای‌مان حسابی باز نمی‌کنند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد