درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:32   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45724صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 24 آذر 1399 - 08:07
تئوری استالاگمیت در مورد روابط‌عمومی
شما همواره رسانه ها را به سوی مشتریان خود و اخبار و پیام هایی که می خواهید منتشر سازید سوق می دهید و آنها را به نوشتن در مورد مشتریانتان متقاعد می کنید. همانطور که چکیدن تدریجی قطرات آب آهکی روی زمین غار باعث تشکیل تدریجی اشکال روی زمین می شود، خوراندن تدریجی پیام منجر به تشکیل آهسته ولی محکم عقاید و برداشت ها راجع به مشتری می گردد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| می خواهم مفهومی که اغلب در برنامه های تلویزیونی در رابطه با روابط‌عمومی استفاده می شود را به عاریه بگیرم و فکر می کنم برای اینجا مناسب باشد. مفهوم مورد نظر تئوری توسعه یا تئوری استالاگمیت است. «بلاک و دیگران استعاره استالاگمیت را برای تاثیر رسانه ها که شبیه به ساختار تدریجی طبقات غار رخ می دهد استفاده می کنند. این ساختار با چکیدن تدریجی قطرات آب معدنی از سقف غار در طول سالیان دراز شکل می گیرد و بسیار زیبا به نظر می رسد. یکی از معروف ترین تئوری هایی که به این مساله می خورد تئوری توسعه است.» (نقل قول)

تئوری توسعه (که گاهی از آن به عنوان نظریه توسعه یا آنالیز توسعه یاد می شود) روشی بود که اولین بار توسط پروفسور جرج جربنر، مدیر دانشکده ارتباطات آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا، مطرح شد.

یکی از مفاهیمی که در تئوری توسعه وجود دارد می گوید که تلویزیون مسئول شکل دهی یا توسعه برداشت های عمومی از واقعیت جامعه است. تاثیر کلی تلویزیون بر روی انبوه بینندگان در طولانی مدت به تدریج برداشت افراد و متعاقباً برداشت فرهنگ در معنای کلی آن از واقعیت جامعه را شکل می دهد.

به عقیده من روابط‌عمومی نیز چنین کاری می کند ... و یا در حقیقت این روابط‌عمومی است که پیش از دیگر عوامل وارد عمل می شود. آهسته و پیوسته روابط عمومی برداشت های عموم را شکل داده نگرش ها، باورها و نظرات را درباره افراد، کالاها، و خدمات توسعه می دهد. ما همواره در حال توسعه رسانه ها هستیم زیرا آنها نه تنها ابزار ما بلکه نخستین تماشاچیان ما هستند.

 

شما همواره رسانه ها را به سوی مشتریان خود و اخبار و پیام هایی که می خواهید منتشر سازید سوق می دهید و آنها را به نوشتن در مورد مشتریانتان متقاعد می کنید. همانطور که چکیدن تدریجی قطرات آب آهکی روی زمین غار باعث تشکیل تدریجی اشکال روی زمین می شود، خوراندن تدریجی پیام منجر به تشکیل آهسته ولی محکم عقاید و برداشت ها راجع به مشتری می گردد.

این داستان مخصوصاً در بکارگیری روابط‌عمومی برای موقعیتی جدید مانند خدمات امنیتی برق خانگی یا یک مارک تجاری جدید در بازاری تازه تاسیس صدق می کند. در هر صورت، اشاعه اخبار باید مداوم، پیوسته و بی وقفه باشد و خواهید دید که نتیجه امیدوار کننده است.

اما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی باید نوآوری کنید، اندیشه های تازه بیافرینید و راه های تازه ای برای بحث در مورد مشتری بیابید ... رسانه ها یا به عبارتی اولین منتشر کنندگان عقاید را به سمت صحبت درباره مشتری سوق دهید و از سوی دیگر نیز مشتری را به اعتماد به این سیستم و جریان تشویق کنید. تاثیر و میزان موفقیت در این روش به سختی به دست می آید زیرا که این یک جریان طولانی مدت است و از یک تلاش مقطعی و فعالیت ناگهانی مثل یک اردو بر نمی خیزد. ولی تاثیر طولانی مدت آن این است که مخاطب پی به منظور و مقصد مشتری می برد و به او ایمان راسخ پیدا می کند.
 

ماداوی موکرجی مشاور ارشد و مدیر رسانه و سرگرمی
منبع: فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد