درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45724صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 24 آذر 1399 - 07:31
تئوری استالاگمیت در مورد روابط‌عمومی
شما همواره رسانه ها را به سوی مشتریان خود و اخبار و پیام هایی که می خواهید منتشر سازید سوق می دهید و آنها را به نوشتن در مورد مشتریانتان متقاعد می کنید. همانطور که چکیدن تدریجی قطرات آب آهکی روی زمین غار باعث تشکیل تدریجی اشکال روی زمین می شود، خوراندن تدریجی پیام منجر به تشکیل آهسته ولی محکم عقاید و برداشت ها راجع به مشتری می گردد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| می خواهم مفهومی که اغلب در برنامه های تلویزیونی در رابطه با روابط‌عمومی استفاده می شود را به عاریه بگیرم و فکر می کنم برای اینجا مناسب باشد. مفهوم مورد نظر تئوری توسعه یا تئوری استالاگمیت است. «بلاک و دیگران استعاره استالاگمیت را برای تاثیر رسانه ها که شبیه به ساختار تدریجی طبقات غار رخ می دهد استفاده می کنند. این ساختار با چکیدن تدریجی قطرات آب معدنی از سقف غار در طول سالیان دراز شکل می گیرد و بسیار زیبا به نظر می رسد. یکی از معروف ترین تئوری هایی که به این مساله می خورد تئوری توسعه است.» (نقل قول)

تئوری توسعه (که گاهی از آن به عنوان نظریه توسعه یا آنالیز توسعه یاد می شود) روشی بود که اولین بار توسط پروفسور جرج جربنر، مدیر دانشکده ارتباطات آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا، مطرح شد.

یکی از مفاهیمی که در تئوری توسعه وجود دارد می گوید که تلویزیون مسئول شکل دهی یا توسعه برداشت های عمومی از واقعیت جامعه است. تاثیر کلی تلویزیون بر روی انبوه بینندگان در طولانی مدت به تدریج برداشت افراد و متعاقباً برداشت فرهنگ در معنای کلی آن از واقعیت جامعه را شکل می دهد.

به عقیده من روابط‌عمومی نیز چنین کاری می کند ... و یا در حقیقت این روابط‌عمومی است که پیش از دیگر عوامل وارد عمل می شود. آهسته و پیوسته روابط عمومی برداشت های عموم را شکل داده نگرش ها، باورها و نظرات را درباره افراد، کالاها، و خدمات توسعه می دهد. ما همواره در حال توسعه رسانه ها هستیم زیرا آنها نه تنها ابزار ما بلکه نخستین تماشاچیان ما هستند.

 

شما همواره رسانه ها را به سوی مشتریان خود و اخبار و پیام هایی که می خواهید منتشر سازید سوق می دهید و آنها را به نوشتن در مورد مشتریانتان متقاعد می کنید. همانطور که چکیدن تدریجی قطرات آب آهکی روی زمین غار باعث تشکیل تدریجی اشکال روی زمین می شود، خوراندن تدریجی پیام منجر به تشکیل آهسته ولی محکم عقاید و برداشت ها راجع به مشتری می گردد.

این داستان مخصوصاً در بکارگیری روابط‌عمومی برای موقعیتی جدید مانند خدمات امنیتی برق خانگی یا یک مارک تجاری جدید در بازاری تازه تاسیس صدق می کند. در هر صورت، اشاعه اخبار باید مداوم، پیوسته و بی وقفه باشد و خواهید دید که نتیجه امیدوار کننده است.

اما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی باید نوآوری کنید، اندیشه های تازه بیافرینید و راه های تازه ای برای بحث در مورد مشتری بیابید ... رسانه ها یا به عبارتی اولین منتشر کنندگان عقاید را به سمت صحبت درباره مشتری سوق دهید و از سوی دیگر نیز مشتری را به اعتماد به این سیستم و جریان تشویق کنید. تاثیر و میزان موفقیت در این روش به سختی به دست می آید زیرا که این یک جریان طولانی مدت است و از یک تلاش مقطعی و فعالیت ناگهانی مثل یک اردو بر نمی خیزد. ولی تاثیر طولانی مدت آن این است که مخاطب پی به منظور و مقصد مشتری می برد و به او ایمان راسخ پیدا می کند.
 

ماداوی موکرجی مشاور ارشد و مدیر رسانه و سرگرمی
منبع: فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد