درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 22:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45535صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 6 آذر 1399 - 07:11
کانال‌های ارتباطی نقش مهمی دارند
نتایج یک نظرسنجی جدید: داستان‌سرایی برند روز به روز بیشتر می‌شود
داستان سرایی برند در سه ماه گذشته از نظر اهمیت و حجم به طرز چشمگیری افزایش یافته است، که احتمالاً ناشی از فوریت های ارتباطی در همه‌گیری و بحران های مرتبط با آن در سال 2020 است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| داستان سرایی برند در سه ماه گذشته از نظر اهمیت و حجم به طرز چشمگیری افزایش یافته است، که احتمالاً ناشی از فوریت های ارتباطی در همه‌گیری و بحران های مرتبط با آن در سال 2020 است.


به گزارش سرویس بین الملل شارا، در نظر سنجی جدید راگان بیش از 62٪ از پاسخ دهندگان بیان داشتند که اهمیت داستان سرایی برای آنها افزایش یافته است، در حالی که کمتر از 30٪ گفته اند که تغییری نکرده است و فقط 6.8٪ از پاسخ دهندگان گفتند که اهمیت آن کاهش یافته است.


سرعت ارسال پیام نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تقریباً 76٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که ارتباطات پیرامون ارزش و مأموریت برندشان در ماه های اخیر افزایش یافته است.


این یافته ها بخشی از نظرسنجی سالانه راگان در مورد داستان سرایی برند است، که اخیراً انجام شده است و سعی در درک اولویت های ارتباطی در پیام رسانی برند و کانال هایی است که مورد استقبال واقع می شوند.


این نظرسنجی و یک رویداد دیگر با حمایت مالی 3BL Media و News Direct انجام شد.


مشخصات پاسخ دهندگان


از میان پاسخ دهندگان، بیش از 58٪ مسئولیت ارتباطات داخلی و خارجی را دارند، بقیه در یکی از این دو تخصص دارند. تقریباً 40٪ آنها در شرکتهای انتفاعی کار می کنند، در حالیکه حدود 25٪ آنها در سازمانها و انجمنهای غیرانتفاعی کار می کنند.

 

 پاسخ دهندگان نیز از آژانس ها، دولتی ها و متخصصان مستقل بودند.


بیشتر پاسخ دهندگان - بیش از 40٪ - از شرکت های بزرگ با 500 کارمند یا بیشتر در این نظرسنجی شرکت کردند. تقریباً 13٪ اظهار داشتند که بیش از 10،000 کارمند دارند. کمتر از 36٪ از پاسخ دهندگان از شرکت هایی هستند که کمتر از 100 کارمند دارند. مابقی - 23.3٪ - در شرکتهایی با 100 تا 500 کارمند کار می کنند.


مباحث شامل ارزشهای برند، محصولات و تنوع، برابری و شمول است


پاسخ دهندگان نظرسنجی نشان دادند، افزایش حجم ارتباطات برند روی موضوعات مختلفی متمرکز است. متداولترین موضوع "چگونگی کمک به جامعه خود" بود، 60.1٪ از پاسخ دهندگان گفتند این موضوعی است که تلاش خود را بر روی آن متمرکز کرده اند. موضوع متداول بعدی، مأموریت و ارزشهای برند بود، که 53.4٪ از پاسخ دهندگان به آن اشاره کردند، و پس از آنها محصولات و مشتریان، با 38.8٪، و تنوع، ارزش ویژه و شامل 36.8٪ اولویت بندی شدند.


ویدیو با اکثریت زیاد به عنوان ابزاری مهم برای برقراری ارتباط بود. از آنها خواسته شد تا میزان اهمیت ویدیو در مقیاس 1-5 را تعیین کنند، از این رو 5 مهمترین بود، کمی بیش از 90٪ پاسخ دهندگان 3، 4 یا 5 را انتخاب کردند.


رسانه های اجتماعی یک کانال مهم است


از نظر کانال پرکاربرد برای ارتباطات، رسانه‌های اجتماعی غالب هستند. کمتر از 80٪ پاسخ دهندگان می گویند بیشتر از این کانال استفاده می کنند. بعد از ایمیل با 4/50 درصد، وب سایت ها و روزنامه نگاری تجاری با 40/7 درصد، بازاریابی محتوا 33 درصد، ویدیو 31 درصد و روابط رسانه ای 2/24 درصد بود. با کمال تعجب، با توجه به هیاهوی اطراف آنها، پادکست ها تنها 5.8٪ از پاسخ دهندگان به عنوان کانالی که بیشترین استفاده را برای به اشتراک گذاشتن داستان برند دارند، ذکر شده اند.


در میان پلتفرم های رسانه های اجتماعی، فیس بوک (39.8٪) به عنوان موثرترین کانال اجتماعی ذکر شده است. پس از آن لینکداین با 33.9٪ و اینستاگرام با 18.4٪ از جمله رسانه های اجتماعی مورد استفاده شرکت کنندگان در این نظرسنجی بود. پس از آن، به توئیتر با 4.8٪ اشاره شد. اما هیچ یک از پاسخ دهندگان به Snapchat و TikTok اشاره ای نکردند.

نویسنده: Tony Silber

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Oct. 30, 2020

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد