درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:58   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45096صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 5 آبان 1399 - 08:12
کرونا؛ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی
بر اساس پیش‌بینی خوش بینانه در ارتباط با بحران کووید 19 و تاثیرگذاری آن بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی گفته می شود که در دوران پساکرونا ما شاهد گسترش و تعمیق مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها در بلند مدت خواهیم بود و شرکت‌های بیشتری به مرور زمان درخواهند یافت بقای‌شان در بلندمدت و توسعه پایدارشان وابسته به ایجاد تعادل بین سودآوری و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همه‌گیری کرونا موجب شده تا نقطه ضعف و آسیب‌پذیری بسیاری از کسب‌وکارها به یک نیروی خارجی قدرتمند و موثر تبدیل شود چرا که بی توجهی یا کم توجهی سابق شرکت‌ها به موضوع مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی متوقف شده و در نتیجه این موضوع در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت‌های اصلی آنهاست که این امر به واسطه افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شکل گرفته است.

 

به هر حال دو پیش بینی متفاوت و تا حدی متضاد با هم در این زمینه وجود دارد که بر اساس پیش بینی بدبینانه شرکت‌ها به خاطر بقای خود و جلوگیری از ضرر و زیان‌های خانمان برانداز ترجیح خواهند داد از سرمایه گذاری‌های خود در زمینه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی بکاهند و بر اساس پیش‌بینی دوم که خوش بینانه بوده و بر اساس تجربیات مرتبط با بحران‌های پیشین از جمله بحران نفتی دهه 1970 شکل گرفته است نیروهای محیطی و جهانی به گونه‌ای شکل خواهند گرفت که موجب تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها خواهند شد.


بر اساس پیش‌بینی خوش بینانه در ارتباط با بحران کووید 19 و تاثیرگذاری آن بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی گفته می شود که در دوران پساکرونا ما شاهد گسترش و تعمیق مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها در بلند مدت خواهیم بود و شرکت‌های بیشتری به مرور زمان درخواهند یافت بقای‌شان در بلندمدت و توسعه پایدارشان وابسته به ایجاد تعادل بین سودآوری و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست.

 

 به عبارت بهتر سوال کلیدی و اساسی در آینده این نیست که آیا باید در زمینه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد یا نه بلکه بحث بر سر این است که چگونه و به چه شکل می‌توان در حوزه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد که نتایج مثبت آن هم باعث سودآوری هر چه بیشتر شرکت‌ها شود و هم به تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی و زیست‌محیطی مرتبط با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی کمک کند.

 

همه‌گیری جهانی کووید 19 به ما آموخت که همه جهانیان در یک کشتی نشسته اند و همه شرکت‌ها بایستی خود را در قبال جامعه خود مسئول و پاسخگو احساس نمایند. در دوران پساکرونا ما با دوره‌ای روبرو خواهیم شد که در آن، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ خود را نسبت به جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان متعهدتر و حساس‌تر احساس می‌کنند و استراتژی‌ها و سیاست‌های منسجم‌تری را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.


همه‌گیری کووید 19 موجب شد تا برخی موضوعات و معضلات اجتماعی مانند فقر و بی عدالتی به شکل گسترده‌ای نمودار شود. البته روایت رسمی و عمومی در ارتباط با همه‌گیری کووید 19 این است که این ویروس فقیر و غنی نمی‌شناسد و همه افراد از هر قومیت و نژاد و طبقه اجتماعی که هستند به طور یکسان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند اما واقعیت موضوع چیز دیگری است و ما در عمل شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان به خصوص آنهایی که از بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف جسمانی رنج می‌برند بیشتر در خطر ابتلا و مرگ ناشی از کوید 19 قرار دارند.

 

علاوه بر این شواهد و قرائن طی ماه‌های اخیر حکایت از آن دارند که در دوران همه‌گیری کووید 19 تا حد زیادی بر سطح نابرابری‌ها در زمینه ثروت، بهداشت، آموزش و غیره افزوده شده است و همین گسترش نابرابری‌هاست که لزوم توجه و تاکید بیشتر و جدی‌تر بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها و کسب‌وکارها را دوچندان کرده است. بنابراین شرکت‌ها بایستی بیشتر توجه و تمرکزشان را بر روی پیگیری مشکلات و چالش‌های اجتماعی قرار دهند و در بلندمدت نیز بر روی مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی خود متمرکز باقی بمانند.

 

به همین دلیل هم هست که سازمان ملل به طور رسمی خواستار بسیج جهانی برای مدیریت اقتصادی منسجم جهانی در دوران پساکرونا شده است تا با کمک آن بتوان به مصاف چالش‌هایی همچون همه‌گیری‌های آینده، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین و موضوعاتی از این دست رفت و در نهایت بتوان وضعیت جهان را به شرایط پیش از همه‌گیری کووید 19 بازگرداند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد