درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 12:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45096صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 5 آبان 1399 - 07:36
کرونا؛ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی
بر اساس پیش‌بینی خوش بینانه در ارتباط با بحران کووید 19 و تاثیرگذاری آن بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی گفته می شود که در دوران پساکرونا ما شاهد گسترش و تعمیق مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها در بلند مدت خواهیم بود و شرکت‌های بیشتری به مرور زمان درخواهند یافت بقای‌شان در بلندمدت و توسعه پایدارشان وابسته به ایجاد تعادل بین سودآوری و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همه‌گیری کرونا موجب شده تا نقطه ضعف و آسیب‌پذیری بسیاری از کسب‌وکارها به یک نیروی خارجی قدرتمند و موثر تبدیل شود چرا که بی توجهی یا کم توجهی سابق شرکت‌ها به موضوع مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی متوقف شده و در نتیجه این موضوع در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت‌های اصلی آنهاست که این امر به واسطه افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شکل گرفته است.

 

به هر حال دو پیش بینی متفاوت و تا حدی متضاد با هم در این زمینه وجود دارد که بر اساس پیش بینی بدبینانه شرکت‌ها به خاطر بقای خود و جلوگیری از ضرر و زیان‌های خانمان برانداز ترجیح خواهند داد از سرمایه گذاری‌های خود در زمینه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی بکاهند و بر اساس پیش‌بینی دوم که خوش بینانه بوده و بر اساس تجربیات مرتبط با بحران‌های پیشین از جمله بحران نفتی دهه 1970 شکل گرفته است نیروهای محیطی و جهانی به گونه‌ای شکل خواهند گرفت که موجب تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها خواهند شد.


بر اساس پیش‌بینی خوش بینانه در ارتباط با بحران کووید 19 و تاثیرگذاری آن بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی گفته می شود که در دوران پساکرونا ما شاهد گسترش و تعمیق مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها در بلند مدت خواهیم بود و شرکت‌های بیشتری به مرور زمان درخواهند یافت بقای‌شان در بلندمدت و توسعه پایدارشان وابسته به ایجاد تعادل بین سودآوری و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست.

 

 به عبارت بهتر سوال کلیدی و اساسی در آینده این نیست که آیا باید در زمینه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد یا نه بلکه بحث بر سر این است که چگونه و به چه شکل می‌توان در حوزه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد که نتایج مثبت آن هم باعث سودآوری هر چه بیشتر شرکت‌ها شود و هم به تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی و زیست‌محیطی مرتبط با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی کمک کند.

 

همه‌گیری جهانی کووید 19 به ما آموخت که همه جهانیان در یک کشتی نشسته اند و همه شرکت‌ها بایستی خود را در قبال جامعه خود مسئول و پاسخگو احساس نمایند. در دوران پساکرونا ما با دوره‌ای روبرو خواهیم شد که در آن، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ خود را نسبت به جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان متعهدتر و حساس‌تر احساس می‌کنند و استراتژی‌ها و سیاست‌های منسجم‌تری را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.


همه‌گیری کووید 19 موجب شد تا برخی موضوعات و معضلات اجتماعی مانند فقر و بی عدالتی به شکل گسترده‌ای نمودار شود. البته روایت رسمی و عمومی در ارتباط با همه‌گیری کووید 19 این است که این ویروس فقیر و غنی نمی‌شناسد و همه افراد از هر قومیت و نژاد و طبقه اجتماعی که هستند به طور یکسان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند اما واقعیت موضوع چیز دیگری است و ما در عمل شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان به خصوص آنهایی که از بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف جسمانی رنج می‌برند بیشتر در خطر ابتلا و مرگ ناشی از کوید 19 قرار دارند.

 

علاوه بر این شواهد و قرائن طی ماه‌های اخیر حکایت از آن دارند که در دوران همه‌گیری کووید 19 تا حد زیادی بر سطح نابرابری‌ها در زمینه ثروت، بهداشت، آموزش و غیره افزوده شده است و همین گسترش نابرابری‌هاست که لزوم توجه و تاکید بیشتر و جدی‌تر بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها و کسب‌وکارها را دوچندان کرده است. بنابراین شرکت‌ها بایستی بیشتر توجه و تمرکزشان را بر روی پیگیری مشکلات و چالش‌های اجتماعی قرار دهند و در بلندمدت نیز بر روی مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی خود متمرکز باقی بمانند.

 

به همین دلیل هم هست که سازمان ملل به طور رسمی خواستار بسیج جهانی برای مدیریت اقتصادی منسجم جهانی در دوران پساکرونا شده است تا با کمک آن بتوان به مصاف چالش‌هایی همچون همه‌گیری‌های آینده، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین و موضوعاتی از این دست رفت و در نهایت بتوان وضعیت جهان را به شرایط پیش از همه‌گیری کووید 19 بازگرداند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد