درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 07:52   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44574صفحه نخست » پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 10:46
نکات مهم برای نگارش رزومه کاری که از آنها بی‌خبر بودید
ساده و روشن بنویسید و اطلاعات خود را حداکثر در دو صفحه جای دهید؛ شما قرار نیست که داستان زندگی خود را تعریف کنید و صرفا ارائه اطلاعات کافی از تجربیات و سوابق برای دریافت وقت مصاحبه کافی است. اگر موافق به دریافت وقت مصاحبه شدید میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد خود ارائه دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پاندمی کرونا باعث شد که افراد بیشتری کارشان را از دست بدهند و بازار کار بیشتر از هر زمان دیگری رقابتی شد. حالا خود فرآیند کار پیدا کردن باید به کار تمام وقت فرد متقاضی تبدیل شود. فردی که به دنبال کار است باید هر روز وب‫سایت‌های کاریابی را بررسی کند و رزومه کاری خود را به طور مرتب بهینه‌سازی کند.


نکته مهم در فرآیند کاریابی ثبات قدم و خسته نشدن است. اما اولین قدم برای به دست آوردن شغل مورد نظرتان فکر کردن به مسئولیت‌هایی است که می‌خواهید بر عهده بگیرید و درنهایت نوشتن یک رزومه حرفه‌ای براساس آن.


ساده و روشن بنویسید و اطلاعات خود را حداکثر در دو صفحه جای دهید؛ شما قرار نیست که داستان زندگی خود را تعریف کنید و صرفا ارائه اطلاعات کافی از تجربیات و سوابق برای دریافت وقت مصاحبه کافی است. اگر موافق به دریافت وقت مصاحبه شدید میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد خود ارائه دهید.


رزومه خود را در ورد مایکروسافت بنویسید و از قرار دادن حاشیه‌های شلوغ، رنگ یا فونت‌های مختلف در آن خودداری کنید. برای هر بخش از رزومه خود زیرتیتر بنویسید و پاراگراف‌های خود را کوتاه بنویسید. استفاده از نقطه یا بولت را فراموش نکنید.


برای بیان منظورتان از جملات خودتان استفاده کنید. این قسمت از رزومه که بین ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه می‌شود در واقع شانسی برای شماست تا توجه مدیر آینده‌تان را به خود جلب کنید. در این بخش شما خلاصه‌ای از آنچه هستید و آنچه می‌خواهید ارائه دهید را می‌نویسید. همچنین توصیه می‌شود که بگویید چرا علاقه‌مند به دریافت شغل مورد نظر هستید و چرا برای این شغل مناسب هستید. چه شغل‌هایی داشته‌اید و چه دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته‌اید و کدام توانایی‌های اختصاصی شما باعث می‌شود که بهترین گزینه برای آن شغل باشید.


سوابق کاری باید به ترتیب زمانی نوشته شوند و آخرین شغل یا مسئولیت شما در ابتدا نوشته شود. تلاش کنید که هیچ فاصله زمانی میان شغل‌های مختلف‌تان وجود نداشته باشد چراکه در این صورت این سوال در ذهن کارفرما شکل می‌گیرد که در آن زمان چه می‌کرده‌اید. اگر بازه زمانی خاصی وجود دارد که در‌آن شاغل نبوده‌اید بهتر است با عباراتی نظیر تحصیل، سفر، مراقبت از دیگران و یا کارهای داوطلبانه آن بخش خالی را پر کنید.


از نوشتن لیست وظایف روزانه خود در رزومه خودداری کنید. در عوض بهتر است که به دستاوردهای خود اشاره کنید و مثلا از ایجاد سیستم جدیدی برای ثبت شکایات، کاهش زمان انتظار مراجعان تلفنی، ایجاد یک سیستم کنترلی جدید و ماننند آن بگویید.


کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و صرفا به استفاده از کلمات پر کاربرد نظیر «با انگیزه»، دلسوز و مانند آن اکتفا نکنید چراکه کافرماها این کلمات را مرتبا در همه جا می‌بینند. در عوض بهتر است که پیرامون علاقه‌مندی‌های خود صحبت کنید و بگویید در شغل قبلی خود به کدام بخش‌ها بیشتر علاقه داشتید و چرا؟


مهارت‌های نرم‌افزاری از اهمیت بالایی برای شرکت‌ها برخوردارند بنابراین بهتر است در کنار مهارت‌های سخت مثلا دانش و تخصص فنی خود، به مهارت‌های ارتباطی و سازمانی خود نیز اشاره کنید.


اطلاعات شخصی خود را در حداقل مقدار ممکن عنوان کنید. نیازی نیست که از سن خود، وضعیت تاهل یا تعداد فرزندانتان بگویید. اما حتما جزئیات و اطلاعات تماس خود را در رزومه قرار دهید.


در بخش سرگرمی‌ها، صرفا مواردی را بیاورید که به کار مربوط می‌شوند. در نظر داشته باشید که رزومه می‌تواند شانس گرفتن وقت مصاحبه را برای شما بالا ببرد نه خود شغل. شما می‌توانید در مورد مهارت‌های اضافه، علاقه‌مندی‌ها و مواردی از این دست هم صحبت کنید تا مدیر آینده‌تان را تحت تاثیر قرار دهید.


درنهایت یادتان باشد که رزومه خود را از نظر دستور زبان و دیکته بررسی کنید چراکه هرگونه غلط املایی یا نگارشی می‌تواند شانس شما برای مصاحبه را کم کند.
منبع: ایرنا زندگی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرشاد متقی
| 1399/8/20 - 10:22 |     0     0     |
سلام کارتان عالیست
تلاشتان پایدار
مدیرروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال وبختیاری


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد