درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:52   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4430صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 14 مرداد 1392 - 11:23
آیا تعامل با رسانه ها هم به اعتدال می رسد؟
  

شارا- کشور در این سال ها از سو مدیریت ها بسیار ضربه خورده است
 به گزارش شارا، در سال های گذشته، تعامل برخی از بخش های دولتی با رسانه های کشور بسیار محدود شد.
 در این سال ها وزارت خانه ها سعی کردند با رسانه هایی تعامل داشته باشند که بیشتر مدح و ستایش گو و کمتر منتقد بوده و باعث ناراحتی بالادستی ها نشوند.
 متاسفانه استفاده از نیروهای نا آشنا با خبر و خبرنگار در راس روابط عمومی برخی از سازمان های دولتی این نبود تعامل را تشدید کرد.
 در برخی از این سازمان ها مدیرانی استفاده شدند که حتی نمی دانستند مسئولیت یک مدیر روابط عمومی چیست و البته این مدیران نیز از زیردستانی در این سال ها بهره بردند که حتی شماره تلفن خبرنگاران را به یاد نسپرده و شاید فرق خبرنگار را با یک تایپیست نمی دانند.
 در روزهای پایانی دولت دهم، این تعامل منفی به اوج خود رسید و متاسفانه فضای دشوار خبری با توجه به مشقات کار در محیط رسانه هر روز سخت تر از روز قبل شده و این سختی در آخرین روزها بر دل خبرنگاران ماند تا یادمان بماند که عجیب کار بی... است این کار در رسانه ها.
 البته در فضایی که تنها چند رسانه از سوی مدیران روابط عمومی اصلح شناخته شده ( البته به همان دلیل بله قربان گو بودن ) زیاد عجیب نیست که به جای برخی از رسانه های ریشه دار کشور، دوستان وزارتی و سازمانی عاشق چرت و پرت نیوزهای پاچه خواری شوند که از خبر تنها شتیل بگیر بودن، آن هم به شرط زیر پای گذاشتن اصول خبری را میدانند و بس.
 از همان روز اول که پای در عرصه خبر گذاشتیم با خود و خدای خود هم قسم شدیم که حق را به ناحق و صداقت را به ثروت نفروشیم( به قول یکی از دوستان، همین کارو کردی که به جای مدیر روابط....بودن هنوز هم یک خبرنگاری).
 از همان روزهای اول فکر و ذکرمان اعتلای ایران و ایرانی بود و نه پر کردن جیبمان از« به به » آقایان.
 در خبرهای خود سعی کردیم جانب ملت و کشور را بگیریم و نه قدرت ( هنوز هم فکر می کنیم که کار درست را ما می کنیم که خود را نمی...)
 در این بیش از 10 سال که از عمر خبریمان می گذرد سعی کردیم اگر مطلبی را بلد نیستیم یاد گرفته و اگر مطلبی را یاد گرفتیم به سایرین هم آموزش دهیم اما انگار که اشتباه از ما بود.
 اینکه در این سال ها قحطی مدیر آمده و خوب ها خانه نشین و خانه نشین ها، بالانشین شدند بر کسی پوشیده نیست اما خوشحالیم که این دوران نیز به سر رسید و حال امیدواریم تمام آنهائی که به قول دکتر روحانی بدون بلیط سوار اتوبوس دولت شده بودند یا خود پیاده شوند و یا ...!
 از دولت اعتدال گرای تدبیر و امید انتظار است تا تمام سرباز صفر ها را که به زور در این 8 سال سواری رایگان گرفتند را در همان منزل ابتدائی خودشان پیاده کرده و برای بخش های مهم ارتباطی با مردم و رسانه ها نیز همچون وزیران خود نفراتی بالاتر از آن که هست، انتخاب کند.
 آقای دکتر روحانی، ما خبر نگاران، شما ، معاون اولتان و بسیاری از وزرای معرفی شده برای کابینه را به روی باز و رسانه ای بودن می شناسیم و امیدواریم این تغییر رفتار بزرگان دولت در روابط عمومی های ضعیف وزارت خانه ها و برخی سازمان ها نیز تاثیرگذار باشد.
 آقای دکتر و وزرای محترم دولت جدید، فلسفه وجودی روابط عمومی ها همانا آشکار شدن فعالیت های مثبت ارگان ها و تعامل مناسب بین مردم، دولت و البته رسانه ها است.
 اینکه تنها خبرنگاران دولتی و شبه دولتی را رازدار خود بدانید نفعی برای کشور ندارد زیرا در این 8 سال نیز نداشت؛ پس آزموده را آزمودن خطاست.
 واقعا دلمان برای مدیران روابط عمومی که خود یک رکن خبری و رسانه ای بودند تنگ شده است و خسته شدیم از بس در این سال ها تعدادی ... را به جای مدیر روابط عمومی و مسئول رسانه دیدیم.(البته هستند کسانی که در بین این همه ضعیف، مهره های قوی بوده و با رسانه ها تعامل خوبی داشتند، اما چه کنیم که تعدادشان اندک است و در برخی از سازمان ها فعال هستند و نه وزارت خانه ها)
 آقایاین وزیر؛ اگر رای اعتماد نمایندگان ملت را کسب کردید لطفا در بدو ورود به محل کار و قبل از حضور در اتاق خود به روابط عمومی های خود سری زده و زونکن مربوط به تعاملات ایشان با رسانه ها را طلب کنید .
 اساسا نگارنده فکر نمی کند به جز رسانه های دولتی و برخی شبه دولتی ها که تعدادشان به تعداد انگشت های یک دست هم نمی رسد نام دیگری را پیدا کیند( البته تا دلتان بخواهد از این چرت و پرت نیوزها در لیست دوستان وجود دارد )
 آقایان، کشور در این سال ها از سو مدیریت ها بسیار ضربه خورده است.
 از آشنای فلانی و دوست فلانی بودن ها ضربه خورده است.
 از هم حزبی و غیر هم حزبی نگاه کردن به افراد ضربه خورده است.
 آقایان کشور در این سال ها از دست نادان ها بسیار ضربه خورده است.
 بنابراین لطفا ابتدا نادان ها و آشنایان قبلی ها و دوستان حزبی و همسایگان را از خود دور کرده و لطفا به جای آدم های کوته فکر، از انسان های دانا بهره گیرید.
 نگارنده امیدوار است که خبرنگاران در سال آینده و به خصوص در روزهای منتهی به روز خبرنگار، دیگر شاهد بداخلاقی ازسوی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی نباشند.
 لطفا برای انتخاب مدیر روابط عمومی خود، به بله قربان گو بودن فرد توجه نکرده زیرا چنین شخصی تنها خاطره بد این چند سال را برای ما تداعی می کند و مردم و رسانه ها را از دریافت اخبار پیشرفت ها و نیاز های جامعه بی بهره می سازد.
 با تشکر از انتخاب همراه با تفکر شما.
 منبع:موج

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد