شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی یا محوریت روابط عمومی شرایط اضطراری، ارتباطات انسانی و مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونا، یک شنبه 15 تیرماه در سالن همایش های مرکز مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.
به گزارش شارا، در چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی، مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرکل رخداد ملی، پرفسور سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کیانوش جهان پور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاد محمود مختاریان مدرس دانشگاه، پیرامون موضوعاتی از جمله نقش روابط عمومی ها در شرایط بحرانی و اضطراری با تکیه بر رویکردهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان، رسالت های مهم روابط عمومی ها در ورود به فضای دوم و ارتباطات انسانی در فضای مجازی متاثر از شرایط جهانگیر شدن ویروس کرونا و چگونگی محقق ساختن اهداف و ماموریت های روابط عمومی با رویکرد مسئولیت های اجتماعی در اوضاع کنونی پرداختند.
باقریان با اشاره به دو مولفه اصلی اطلاع رسانی در دوره شیوع کووید-19، گفت: "سرعت انتقال" و جابجایی "حجم" زیادی از اطلاعات درست، نادرست و غلط پیرامون بحران کووید 19باعث شد که سازمان جهانی بهداشت آن را «همهمه اطلاعاتی» نامگذاری کند.
وی افزود: گزارش سیژن که به غول نرمافزاری روابط عمومی در جهان شهرت دارد نشان می دهد از یک ژانویه تا 3 مارس بیش از 3 میلیون مقاله درباره این ویروس منتشر شده است. تنها در 28 فوریه، 139000 مقاله مرتبط با ویروس کرونا و 2/3 میلیون اشتراک در رسانه های اجتماعی ثبت شدند.
شایان ذکر است تشریح و تبیین مدیریت اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دوران کرونا توسط دکتر جهان پور رییس مرکز روابطعمومی وزارت بهداشت به عنوان مطالعه موردی روابط عمومی بحران ارایه شد و دکتر جهان پور از مدیران و کارشناسان سازمان ها و نهادهای حاضر در همایش خواستار ارایه انتقادها و تحلیل و بررسی اقدامات انجام گرفته شده برای بکارگیری در حال حاضر و آینده شد.
نگاهی به تکنیک های اطلاع رسانی در رسانه های جمعی پیرامون ویروس کووید 19 با بهره گیری از هنر گرافیک در قالب پوستر، دیوار نگاری ها و سایر فنون حوزه پیام های تصویری از دیگر محورهای مطرح شده در این همایش بود که با رعایت تمامی شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد.
تجلیل و یادبود از درگذشتگان خانواده بزرگ روابط عمومی و اطلاع رسانی کشور که ضمن خدمت در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر اثر کرونا به دیار باقی شتافتند، رونمایی از کتاب روابط عمومی درعصرکرونا و تجلیل از روابط عمومی های برگزیده چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران پایان بخش برنامه های این همایش بود.
|