درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43469صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 31 خرداد 1399 - 23:55
راهبرد روابط عمومی در ارتباطات
بهناز شوهانی – کارشناس ارتباطات - انتظار می رود مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تهران بتواند نقش مدیریت روابط انسانی و اطلاع رسانی در چنین گستره وسیعی با خیل بسیار متنوع ذی نفعان را ایفا کند و همزمان مناسبات خارجی و بین المللی شهرداری را نیز سامان بخشد. به نظر می رسد باتوجه به اهمیت خاصی که مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمان گسترده شهرداری و در کنار آن شورای شهر دارد لازم است تعریف دوباره و روزآمدتری از تقسیم کار و وظایف و سازمان روابط عمومی و بین الملل حوزه مدیریت شهری به عمل آید
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نیاز به مبادله اطلاعات یا حتی سرگرمی، نیاز به بروز خلاقیت اجتماعی و نظایر آن در واقع ارتباط ما را به شبکه گسترده انسان ها پیوند می دهد. ارتباطات پیوند عمیقی با اطلاعات دارد. اطلاعات ابزاری لازم برای تصمیم گیری بجا و به موقع است تا افراد و سازمان ها بتوانند از میان گزینه مطلوب به هدف های خود دست یابند.

 

 برای دسترسی به اطلاعات ابزار و وسایل یا به اصطلاح فناوری اطلاعات ضروری است و این امر در سایه علم ارتباطات امکان می یابد تا بتوان پیام یا اطلاعاتی را از طریق انواع رسانه دراختیار کاربران اطلاعات قرار داد و سازمان ها را به هم پیوند زد. رابطه بین ارتباطات و اطلاعات به قدری اهمیت دارد که عصر جدید را دنیای ارتباطات و اطلاعات یا فناوری اطلاعات نامیده اند.

 

در این عصر است که روابط‌عمومی سازمان ها نقش و جایگاه درخور توجهی به خود اختصاص می دهند. روابط عمومی ها بخشی از سازمان ها هستند که به طور کلی نقش مدیریت ارتباطات و اطلاعات عمومی سازمان ها را به عهده دارند. نقش روابط عمومی سازمان ها را از جهات مختلفی می توان بررسی کرد. در عین حال نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمان های مختلف می تواند متفاوت باشد.

 

 به عنوان مثال ممکن است در یک سازمان حیطه فعالیت روابط عمومی عمدتا در محدوه داخلی و در ارتباط با کارکنان سازمان و در سازمانی دیگر در محدوده ای بسیار گسترده و در سطح جامعه و ارتباطات سازمان با فضای گسترده جامعه تعریف شده باشد، بنابراین طبیعی است که سطح انتظارات از روابط عمومی های سازمان های مختلف، متفاوت باشد.

 

هدف اطلاع رسانی به عنوان یک رشته علمی تهیه مجموعه اطلاعاتی است که سبب پیشرفت نهادهای گوناگون و روش هایی می شود که وقف گردآوری و انتقال دانش هستند. اطلاع رسانی هم جنبه ای نظری مطلق دارد و هم جنبه عملی. آنان که در این رشته عملی دست اندرکارند برحسب تحصیلات و علائق خود بر یکی از این دو جنبه تاکید بیشتری می گذارند.

 

 در این محدوده هم برای اهل نظر جا هست و هم برای اهل عمل و واضح است که به هر دو دسته نیاز هست نظریه و عمل به نحوی ناگسستنی به یکدیگر پیوند یافته اند و هر یک از نتیجه کار دیگری استفاده می کند. به عنوان مثال روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران مورد مناسبی برای مطالعه در این زمینه است.

 

اگرچه شورای شهر تهران روابط عمومی اختصاصی و جداگانه ای برای خود دارد اما شاید به دلیل برخی نارسایی های ساختاری و سازمانی نقش اصلی در مدیریت ارتباطات و اطلاعات حوزه مدیریت شهری به عهده روابط عمومی شهرداری است. باتوجه به گستردگی و پیچیدگی سازمان و شرح وظایف و خدمات رسانی شهرداری و نقش و جایگاه شورای شهر و درهم تنیدگی این مناسبات، روابط عمومی شهرداری نیز با گستره بسیار وسیع و پیچیده و در بعضی مواقع بسیار حساسی از موضوعات مواجه است.

 

 شهرداری تهران مجموعه ای بسیار گسترده با شرح وظایفی بسیار متنوع است. ۶۵ هزار نفر نیرو و حدود صد سازمان و شرکت در ذیل خود دارد که قرار است در گستره جغرافیایی عظیم کلانشهر تهران به حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت خدمات رسانی کند. اگرچه هر یک از سازمان ها و شرکت ها و مناطق شهرداری روابط عمومی اختصاصی خود را دارند اما در مجموع ذیل روابط عمومی مرکز تعریف می شوند.

 

حال انتظار می رود مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تهران بتواند نقش مدیریت روابط انسانی و اطلاع رسانی در چنین گستره وسیعی با خیل بسیار متنوع ذی نفعان را ایفا کند و همزمان مناسبات خارجی و بین المللی شهرداری را نیز سامان بخشد. به نظر می رسد باتوجه به اهمیت خاصی که مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمان گسترده شهرداری و در کنار آن شورای شهر دارد لازم است تعریف دوباره و روزآمدتری از تقسیم کار و وظایف و سازمان روابط عمومی و بین الملل حوزه مدیریت شهری به عمل آید

منبع: http://ofoghtehran.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد