درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42486صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 - 06:56
شما پاسخ دهید؟ 19-COVID روابط عمومی در جهان
سیدشهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - روابط عمومی‌ها در دو محور اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی درخصوص مقابله با بیماری و شیوع کرونا باید نقش‌ تعیین کننده خود را اجرایی نمایند.
  

متخصصان روابط عمومی در این زمان بحران و عدم اطمینان، چه کاری می‌توانند انجام دهند؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی‌ها در دو محور اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی درخصوص مقابله با بیماری و شیوع
کرونا باید نقش‌ تعیین کننده خود را اجرایی نمایند. در وهله اول با رصد و پایش دقیقی از رویدادهای مربوط به کرونا و آخرین وضعیت این بیماری و شیوع آن اطلاعات لازم را کسب کرده و در وهله دوم آخرین یافته‌های بهداشتی و پیشگیرانه از بیماری را از منابع معتبر ورسمی اخذ کنند و بر اساس یافته ها و داده های موجود نسبت به تولید محتواهای اثر بخش در قالب‌های مختلف خبری، گزارشی، تحلیلی، مصاحبه (با افراد متخصص ومطلع)، بنر، پوستر، فیلم کوتاه، کلیپ، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و... اقدام و آن را ازطریق ابزارهای مختلف رسانه ای، انتشاراتی، تبلیغی و فضای مجازی به اطلاع مخاطبان دورن وبرون سازمانی شان برسانند و سطح آگاهی عمومی آنان را درخصوص بیماری و راههای موثر برای مقابله با آن افزایش دهند.

چگونه متخصصان روابط عمومی برای پشتیبانی از سازمان‌هایشان در این شرایط باید قدم بردارند؟
روابط عمومی‌ها در چنین شرایطی در سازمان باید برای حفظ وحراست از سلامت سرمایه های انسانی بارویکرد اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی خوبی که برای کارکنان وخانواده های آنان درخصوص مقابله با بیماری کرونا انجام می دهند، فضای آرامش خاطر وکاهش استرس ونگرانی های بی مورد را باعث گردیده و با تولید و انتشار پیام های بهداشتی وهشداردهنده واقناعی ودرعین حال امید افرین زمینه و بستر لازم را برای مراقبت از سلامت همکاران شان در محیط کار ایجاد نمایند.


به عبارتی دیگردر عین حال اینکه نگرانی وهراس بی مورد ایجاد نکنند ولی پیام ها به نحوی انگیزشی باشد که این بیماری ازسوی کارکنان جدی گرفته شود، درضمن در این مسیرعاملی تصمیم گیر وتصمیم ساز بوده و به مدیریت سازمان کمک و مشاوره های لازم را برای مقابله درست با بیماری و بحران ایجاد شده در خصوص اثرات بیماری کرونا بر عملکرد و ذینغعان سازمانی خود داشته و به دنبال راهکارها و پیشنهادات اثر بخش دراین خصوص باشند.

متخصصان روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی و محافظت مردم از اخبار جعلی چه می‌توانند بکنند؟
به نظرم روابط عمومی‌ها در این زمینه مهمترین نقش را می توانند ایفا کنند، چراکه روابط عمومی ها یکی از منابع اصلی و رسمی تولید وانتشار اخبار بوده و با رصد و پایش اخبار جعلی باید در لحظه روشنگری لازم را انجام داده و جامعه مخاطب را از جعلی بودن اخبار منتشره در هر رسانه ای آگاه کنند، روابط عمومی ها همانطور که بیان شد با بهره‌گیری از منابع موثق و معتبر و با دستیابی به دستورالعمل ها وآیین نامه های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا باید تلاش کنند که اطلاعات دقیق و جامعی در خصوص راههای پیشگیرانه و بهداشتی از بیماری کرونا را شناسایی و با بهره گیری از قالب‌های هنرمندانه، جذاب و تاثیرگذار بویژه تولید فیلم های کوتاه وانیمیشن‌ها، اطلاعات دقیق در خصوص بیماری، شرایط و راهکارهای مقابله فردی و جمعی با آن را برای مخاطبانشان در درون و برون سازمان تبین و تشریح نمایند و با این اقدام سریع و مستمر از انتشار و تاثیرگذاری هر خبر جعلی دراین خصوص جلوگیری کنند.

متخصصان روابط عمومی برای نشان دادن مسئولیت اجتماعی خود در مواجهه با بحران همه‌گیر چه واکنشی باید نشان دهند؟
روابط عمومی‌ سازمان‌ها در شرایط همه‌گیری این بیماری باید در کنار اطلاع‌رسانی که به همکاران سازمان خوددارند، نگاه برون بخشی و ملی نیز به این مشکل جهانی داشته باشند و از هر طریق ممکن مسئولیت اجتماعی و سازمانی خود را در قبال ذینفعان، جامعه ومردم به انجام رسانند و تلاش کنند بویژه تصمیمات و سیاست‌های سازمانی در این خصوص در راستای منافع ملی وحفظ وحراست از سلامت مردم جامعه اتخاذ شود.

 

 کمک روابط عمومی ها دراین خصوص باید در راستای توسعه ارتباطات الکترونیک، حذف کاغذ واجرای سیستم دورکاری کارکنان در سازمان ها وانجام کلیه امور ارباب رجوع از طریق روش های غیر حضوری باشد، همچنین با اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زمینه گسترش فعالیت های حمایتی نهادها و سازمان ها را از اقدامات انسان دوستانه بویژه برای اقشار محروم جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد