شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری از برگزارکنندگان رویداد در حال تعجب هستند که چگونه استراتژی های ارتباطی آنها باید در زمانی تحقق یابد که اشتهای سفر و شرکت در رویدادهای زنده نسبت به نگرانی های کروناویروس کاهش یافته است. اگرچه همه ما همچنان در حال یادگیری هستیم، در اینجا چند توصیه وجود دارد که می تواند راهنمای شما برای روابطعمومی و بازاریابی باشد:
سعی نکنید یک متخصص ویروس شناسی شوید.
به یاد داشته باشید، شما یک سازمان دهنده رویداد هستید و نیازی نیست که متخصص بیماری همه گیر باشید. این وظیفه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) است که به مردم اطلاعات و نحوه برخورد با درمان را بشناساند. برای رویداد خود به مخاطب فکر کنید و اطلاعاتی که ممکن است از شما بخواهد. به عنوان یک متخصص رویداد روی خط خود بمانید.
در برقراری ارتباط مداوم و پیشگیرانه سعی کنید و متخصص شوید.
مخاطبان آینده نگر شما اطلاعات می خواهند و اگر آنها این اطلاعان را دریافت نکنند، سکوت باعث شایعات خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که همه افراد سازمان شما در معرض پیام رسانی مداوم قرار دارند.
همچنین از نشان دادن یا بحث درمورد محتوایی که ممکن است نگرانی ایجاد کند، خودداری کنید.
از قدرت نفوذ اجتماعی استفاده کنید.
حقیقت را بگو. این مسئولیت شماست که خطر واقعی را به آنها گوشزد کنید تا بتوانند تصمیم بگیرند که در آن شرکت کنند یا نه. در نهایت مردم فقط می خواهند واقعیت ها را بدانند و چگونه می توانند به بهترین وجه از خود محافظت کنند.
چرا به آنها بگویید بیشتر شرکت کنندگان در رویداد درک می کنند که چگونه سازمان دهندگان رویداد با تصمیم دشوار برگزاری یک رویداد - در صورت عدم تصمیم گیری مقامات بهداشت محلی، در تلاش هستند. اگر فکر می کنید خطر برای برگزاری رویداد بسیار زیاد است، با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر اعتقاد دارید که خطر قابل کنترل است و اگر رویداد شما را لغو کنند، فروش، درآمد و فرصت به اشتراک گذاشتن دانش را از دست می دهند.
به مخاطبان خود یادآوری کنید که به سلامتی و معیشت آنها اهمیت می دهید.
بسیاری از برگزارکنندگان در حال استفاده از فناوری برای پذیرایی مخاطبان از راه دور، به تعویق انداختن این رویداد به تاریخ آینده، همگام سازی با سایر رویدادها و یافتن راه حل های خلاقانه دیگر هستند.
|