درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:52   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42281صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 15 فروردین 1399 - 17:57
وظیفه روابط عمومی اعتمادساز در بحران سرمایه اجتماعی
بهمن توکلی فرد - بی گمان روزی این بحران تمام می شود و همچون هزاران بیماری ویروسی شایع در جهان از یاد می رود؛ اما مساله اصلی ما در ایران کرونا نیست، بلکه بحرانی به نام "بحران سرمایه اجتماعی" است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کرونا نخستین ویروس تهدید کننده جامعه نیست و بی تردید آخرین آنها نیز نخواهد بود و احتمال دارد چندی بعد، ویروس های هولناک تری از "کوید 19" جای آن را بگیرد همانطور که سیاه زخم - طاعون - ابولا - سارس و ... جان بسیاری از مردم جهان را گرفتند و خواهند گرفت.


بی گمان روزی این بحران تمام می شود و همچون هزاران بیماری ویروسی شایع در جهان از یاد می رود؛ اما مساله اصلی ما در ایران کرونا نیست، بلکه بحرانی به نام "بحران سرمایه اجتماعی" است.


یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی های کار آمد در زمان بحران، اعتماد سازی مخاطب به سازمان است هرچند که در بحران جدید کشور عده ای سود جو و دلال بحران سرمایه اجتماعی را نشانه می روند و برای سود بیشتر دست به کارهای ناشایست احتکار - گرانفروشی - کم فروشی و ... می زنند.


در این میان روابط عمومی های کار آمد بایستی با ارایه اطلاعات به موقع و همراه با منبع موثق در بحران حداقل مخاطبان و کارکنان خود را آگاه نمایند. یک روابط عمونی آکادامیک می تواند با اطلاعات صحیح در خصوص این بحران (ویروس کرونا) اطلاعات درست با ابزار رسانه در اختیار جامعه مخاطب خود قرار دهد. زیرا در غیر اینصورت تب زدگی جامعه برای مصون ماندن از خطر ابتلا به کرونا، تبدیل می شود به هجوم بی درنگ مردم به داروخانه ها و خرید های بی رویه و انبار کردن در خانه ها، چنین رویداد هایی را در جامعه بارها و بارها می توان دید.

 

مورد مهم آن سفرهای غیر ضروری به شمال و ... علیرغم تذکرهای مسئولان پلیس و بهداشت ودرمان، در واقع جامعه ما امروز درگیر "بحران سرمایه اجتماعی" است و موضوعاتی چون کرونا فقط به هویدا شدن این بحران های اجتماعی و برداشته شدن نقاب ها و آشکارگی چهره واقعی در مواقع بحران می رسد و این نیاز به تعهد اخلاقی همگان دارد.


در خاتمه نگارنده هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه ای از خدمات صادقانه مبارزان خط اول در مقابله با ویروس کرونا در تمام بخشها تقدیر نموده، یقینا تاریخ ایران وایرانیان تاریخ ساز هیچگاه خدمات شما را از یاد نخواهدبرد.پ


در یادداشتی دیگر به هنجار شکنی برخی از هموطنان که بدون رعایت نکردن و قوانین زمان بحران برای خود و دیگران مشکل ایجاد کردند خواهم پرداخت.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد