درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 23:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42097صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 29 اسفند 1398 - 13:45
روابط عمومی در بحران
کیانوش رضایی کارشناس روابط عمومی - روابط عمومی وظیفه دارد در شرایط بحرانی با برنامهریزی‌های قبلی و تشکیل کمیته رسانه بحران به عنوان مدیریت کننده تولید پیام و هماهنگ کننده ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین کمک به انجام وظایف و مسئولیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها در گردآوری، پردازش و توزیع اطلاعات خبری به حل بحران در جامعه کمک کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسانه به عنوان تولید و توزیع کننده پیام و روابط عمومی در قالب واحد مدیریت کننده تولید پیام نقش مهمی در حفظ تعادل جامعه بحران زده دارند

 امروزه شیوع ویروس کرونا در سطح جهان غیرقابل انکار است و به جرأت می‌توان گفت مدیریت بحران هر کشوری در این شرایط به خوبی قابل تحلیل و بررسی است.

حال می‌توان به اهمیت رسانه‌های جمعی در مدیریت بحران و یا دامن زدن به بحران پی برد؛ اینکه رسانه چگونه می‌تواند رسالت خود را در قبال جامعه بحران زده ایفا کند.

در شرایط وقوع بحران مدیریت تولید خبر با دشواری‌های مختلفی مواجه می‌شود و باید مرحله انتخاب سوژه که همان شبهات ذهن مخاطب است تا مرحله انتشار و توزیع خبر از برنامه ریزی متناسب با بحران برخوردار گردد.

در هنگام بحران باید مقابله لازم با شایعات و ابهامات خبری که این روزها به شدت توسط رسانه‌های ناهمسو با منافع کشور مطرح می‌گردد به منظور رفع ناامنی روانی با تصمیم‌گیری های سریع و از قبل پیش بینی شده انجام شود.

رسانه به عنوان تولید و توزیع کننده پیام و روابط عمومی در قالب واحد مدیریت کننده تولید پیام نقش مهمی در حفظ تعادل جامعه بحران زده دارند که متاسفانه به دلیل پیشینه‌های ناموفق، روابط عمومی به عنوان مدیریت‌کننده تولید پیام، حلقه مفقوده با رسانه هاست.

به عنوان مثال این روزها راه‌های مقابله با
کرونا و نحوه رعایت بهداشت فردی در همه رسانه‌ها به خوبی دیده می‌شود اما حلقه مفقوده مدیریت بحران رسانه در این است که روابط عمومی سازمان‌ها و مراکز درگیر مقابله با کرونا از سخنگوی دولت گرفته تا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت بسیاری از سوالات ذهن مخاطب که بیشتر از طریق رسانه‌های برون مرزی به وجود آمده را یا بدون جواب می‌گذراند یا از طریق توئیتر و اینستاگرام و به صورت غیررسمی پاسخ می‌دهند که در شرایط بحرانی این نوع پاسخگویی چیزی از بحران جامعه کم نمی‌کند و یا دیر هنگام و بعد از مرگ سهراب در صدد پاسخگویی بر می‌آیند.

همین موضوع باعث می‌شود تا افرادی فاقد صلاحیت و صرفا با عنوان سلبریتی، خود را نماینده مردم دانسته و در آنتن زنده تلویزیون در قالب مطالبه‌گر عرض اندام کنند و از خود قهرمانی بسازند که نتیجه کم کاری و یا ندانم کاری روابط عمومی‌هاست.

در ادامه همین حلقه مفقوده بازهم باید شاهد عدم حضور به موقع روابط عمومی رسانه ملی باشیم که وظیفه حل بحران و پاسخگویی از سوی رسانه ملی را دارد اما عدم سازماندهی خبری، عدم تجربه کافی، عدم تخصص و نبود سیاست گذاری رسانه‌ای در مقابله با بحران‌های رسانه‌ای باعث می‌شود که رسانه‌ها به تنهایی بار پاسخگویی به مخاطب را بردارند و در مواقعی باعث از بین رفتن اعتماد مردم و روی گردانی و اعتماد به سمت رسانه‌های برون مرزی می‌شود.

بنابراین روابط عمومی وظیفه دارد در شرایط بحرانی با برنامهریزی‌های قبلی و تشکیل کمیته رسانه بحران به عنوان مدیریت کننده تولید پیام و هماهنگ کننده ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین کمک به انجام وظایف و مسئولیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها در گردآوری، پردازش و توزیع اطلاعات خبری به حل بحران در جامعه کمک کند.

منبع: خبرگزاری آنا
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد