شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در اینجا هفت مرحله وجود دارد تا مطمئن شوید پیام های تان به مخاطبان هدف می رسد:
1. جدول زمانی پروژه را تهیه کنید
مهم است که یک جدول زمانی پروژه ایجاد کنید.
2. اهداف را مشخص کنید
یک برنامه خوب با اهداف مشخص شروع می شود که توسط تحقیقات صورت می گیرد. این روند را با بازبینی فعالیت های روابط عمومی خود از سال گذشته شروع کنید و به این فکر کنید که ممکن است در 12 ماه آینده، آن را تغییر، بهبود یا گسترش دهید.
3. مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید
قدم بعدی، تعیین مخاطب است.
نکته: "همه" مخاطب هدف نیستند. به این فکر کنید که تجارت شما را چه کسی دوست دارد؟ مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند؟
4. به فکر رقابت باشید
دانستن اینکه چه نوع پیام ها و محتواهایی، رقبای تان استفاده می کنند به تهیه بعدی برنامه روابط عمومی تان کمک می کند. به دنبال پوشش رسانه ای محصولات رقیب باشید و به فید رسانه های اجتماعی رقبا بروید. این موضوع، درک بیشتری راجع به آنچه به خوبی تاثیرگذار بوده و مشتریان چگونه به آن واکنش نشان می دهند، می دهد.
5. پیام های کلیدی را بنویسید
می خواهید مردم درباره کسب و کارتان بدانند؟ بر اساس مراحل قبلی، شما اکنون آماده هستید تا فهرستی از پیام های کلیدی را تهیه کنید. پیام های کلیدی باید مختصر، به راحتی قابل فهم و به یاد ماندنی باشند.
6. تاکتیکها را تنظیم و پیاده سازی کنید
وقت آن رسیده است تا ابزارها و تاکتیک هایی را انتخاب کنید که بخش عمده ای از برنامه روابطعمومی شما را تشکیل می دهد. این کار را برای معرفی و فروش محصول و خدمت تان انجام می دهید.
7. نتایج را اندازه بگیرید
آخرین مرحله، اندازه گیری نتایج تلاش های روابط عمومی است. تعامل و میزان دسترسی به پست های رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و اسناد پوشش رسانه ای را بررسی کنید.
یک برنامه روابط عمومی موفق می تواند مشتریان جدیدی را به خود جلب کند، شهرت شما را ارتقا و آگاهی از برند را بهبود بخشد. ایجاد یک طرح جامع و تفصیلی به شما اطمینان می دهد که اهداف روابط عمومی خود را پیگیری و برآورده کنید.
|