درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 14:48   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41593صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 12 تیر 1400 - 00:39
استراتژی تخفیف و یا هدیه دادن
احمد باقری مشاور و مدیر ارتباطات و روابط عمومی - یکی از قدرتمندترین واژه ها در زبان بازاریابی کلمه تخفیف و یا هدیه است. هرگاه این کلمه را می بینیم، مکث و توجه می کنیم و سوال هایی از این قبیل از خودمان می پرسیم که: چه چیزی تخفیف خورده است؟ شرایطی که باید داشته باشیم که این تخفیف شامل حال ما باشد؟ آیا می توانم بیشتر تخفیف و یا هدیه بگیرم؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از قدرتمندترین واژه ها در زبان بازاریابی کلمه تخفیف و یا هدیه است. هرگاه این کلمه را می بینیم، مکث و توجه می کنیم و سوال هایی از این قبیل از خودمان می پرسیم که: چه چیزی تخفیف خورده است؟ شرایطی که باید داشته باشیم که این تخفیف شامل حال ما باشد؟ آیا می توانم بیشتر تخفیف و یا هدیه بگیرم؟


یکی از بهترین بخش های استفاده از کلمه تخفیف و یا هدیه دادن (اشانتیون) در بازاریابی این است که صرف نظر از محصول و یا خدمات و بازاری که آن را می فروشید می توانید همیشه در کنار آن محصول یک چیز رایگان را در پیشنهادتان جای دهید.


این یک اشتباه ساده رایج است. درست است که مردم نسبت به چیزهایی که می توانند به رایگان به دست آورند، واکنش نشان می دهند اما شاید باید قوانینی را پیرامون این ارائه رایگان قرار دهید تا موجب شوید که این عمل برای کسب و کارتان موثر واقع شود.


نکته کلیدی در اینجا این است که این ارائه رایگان و یا تخفیف محصول یا خدمات مستقیما با فعالیت شما مطابقت داشته باشد.


به طور مثال یک فیزیوتراپ ممکن است انجام یک معاینه اضافی را که معمولا در طی یک ویزیت عادی پوشش داده نمی شود به عنوان هدیه و اشانتیون منطبق با خدماتش پیشنهاد دهد. این کار تعداد مراجعان را افزایش خواهد داد و تنها هزینه اش زمان اضافی مورد نیاز برای انجام دادن آن معاینه رایگان است و یا یک بازاریاب اینترنتی برای افزایش فروشش در اینترنت ممکن است چندین مورد جایزه رایگان را که همگی به صورت دیجیتالی تحویل داده می شوند به کار ببرد.

نکته بعدی در مورد ارائه تخفیف که می باید رعایت شود. ارائه این تخفیف و یا هدیه مشروط به این باشد که آن مورد ارزش درک شده بالایی در چشمان مشتریان یا خریداران احتمالی شما داشته باشد.


شما نمی توانید کسی را مجاب به پاسخ دهی به پیشنهاد رایگانی کنید که می تواند آن را هر جایی به دست آورد یا اینکه ارزشی برایش نداشته باشد.


تهیه هدایایی با ارزش درک شده بالا برای ارائه به عنوان هدیه، می باید به صاحبان هدایا نشان دهد که اگر پیشنهادشان را با فروش شما همراه کنند و می تواند بخشی از نیاز مشتریان را در زندگی و کسب و کارهایشان پاسخ دهد.

در این بین مدیران کسب و کارها باید در مقابل ارائه این تخفیف و یا هدیه اطلاعات تماس هر مشتری ای که آن را دریافت می کند را در بانک اطلاعات مشتریان خود ثبت کنند.


محرک هیجانی خرید ارزان و ارائه تخفیف ویژه وقتی بهترین کارکرد را خواهد داشت که شما یک رابطه ثابت با مشتریان یا خریداران احتمالی ایجاد کنید تا در زمان هایی که قیمت ها به صورت عادی و معمول برگردد همچنان مشتری محصولات یا خدمات شما باشند.


ارائه تخفیف و یا حراجی محصولات و یا خدمات می باید در فواصل غیر قابل پیش بینی برگزار شود به طوری که مشتری هایتان عقب ننشینند و منتظر حراجی بعدی شما در زمان مشخص بمانند.


حتی یک رفتار اشتباه در انتخاب استراتژی‌های تخفیف باعث می‌شود که مشتریان در زمان‌های عادی از خرید منصرف شوند و تنها به خرید با تخفیف عادت کنند.


ارائه تخفیفات ویژه بدون برنامه ریزی بازاریابی قطعا تهدیدات و پیامدهای برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت که به مهمترین عوارض آن اشاره می کنیم:

- مشتریان به تخفیف عادت می‌کند.
- محصولات یا خدمات را در ذهن مشتری بی‌ارزش می‌شوند.
- اعتماد به نفس فروشنده کاهش می‌یابد.
- اعتماد مشتریان کاهش می‌یابد.
- محصول بی اهمیت می‌شود.
- کاهش قدرت برند در مقابل سود کم.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعید مناجاتی
| 1398/11/12 - 20:50 |     0     0     |
مطلب عالی بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد