درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 01:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41355صفحه نخست » شنبه، 21 دی 1398 - 13:23
چرا مارک بنیوف دامین اپ استور را به استیو جابز هدیه داد؟
مارک بنیوف، در کتابش به نام Trailblazer تعریف می کند که چگونه استیو جابز با ایده های خود توانست بذر اولین اپ استور کاربردی را بکارد و چگونه بنیوف با هدیه دادن دامین سایت appstore.com این خدمت او را جبران کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مارک بنیوف، در کتابش به نام Trailblazer تعریف می کند که چگونه استیو جابز با ایده های خود توانست بذر اولین اپ استور کاربردی را بکارد و چگونه بنیوف با هدیه دادن دامین سایت appstore.com این خدمت او را جبران کرد.

به گزارش زومیت، شرکت سیلز فورس زمانی که در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شد، یک شرکت پیشگام در زمینه سرویس های ابری بود، اما جهش این شرکت هفت سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. زمانی که سیلز فورس به اولین شرکت SaaS بدل شد که سرویس های مرتبط را در فروشگاهی آنلاین توزیع می کرد.

در سال گذشته در مصاحبه ای در مورد بیستمین سالگرد سیلز فورس، پارکر هریس مدیر فناوری و هم بنیان گذار این شرکت اعلام کرد که ایده اپ استور سه سال قبل از راه اندازی AppExchange در ملاقاتی با
استیو جابز مطرح شده است. در سال ۲۰۰۳ بنیوف، هریس و دیو مولنهوف برای ملاقات با جابز به کوپرتینو سفر کرده بودند. در آن ملاقات، جابز به آنها توصیه می کند که اگر می خواهید به عنوان یک شرکت رشد و توسعه داشته باشید، به اکوسیستم نرم افزاری ابری نیاز دارید. اگرچه که امروزه این موضوع برای شرکت های SaaS امری عادی است، اما در سال ۲۰۰۳ برای بنیوف و تیمش موضوعی جدید بود.

در ادامه بنیوف در کتابش می گوید که بعد از اینکه جابز توصیه خود را مطرح کرد، از او خواسته است که منظورش را در مورد اکوسیستم اپلیکیشن بیشتر توضیح دهد و جابز بیشتر توضیح می دهد که چگونه او این ایده را عملی کرده است، اما آنها برای درک این موضوع احتیاج به زمان داشتند. بنیوف در کتابش می نویسد که چند سال بعد از این ملاقات، یک شب موقع صرف شام ایده اپ استور به او الهام می شود و او ایده اولیه اش را روی یک دستمال سفره درحالی که در یک رستوران نشسته بود، می نویسد.

یک شب هنگام شام در سانفرانسیسکو، ایده ساده ای به ذهنم خطور کرد. چه اتفاقی می افتد اگر هر توسعه دهنده ای از هر نقطه از جهان بتواند اپلیکیشن های خود را برای پلتفرم سیلز فورس ایجاد کند؟ چه اتفاقی می افتد اگر پیشنهاد بدهیم که این اپلیکیشن ها را در یک دایرکتوری آنلاین ذخیره کنند و به تمام کاربران سیلز فورس اجازه داده شود تا آنها را دانلود کنند؟

بنیوف می گوید او آنقدر اسم اپ استور را دوست داشت که روز بعد به وکلایش گفت که دامین آن را خریداری کنند. در نهایت ایده اپ استور به نتیجه رسید، اما از همان ابتدا AppExchange نامیده می شد. به این دلیل که بنیوف قبل از راه اندازی آن با مشتریانش مذاکره ای داشت و متوجه شد که آنها از کلیات موضوع استقبال کردند ولی از نامی که او برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده بود، استقبال نکردند، بنابراین در سال ۲۰۰۶ فروشگاه خود را با نام AppExchange.com راه اندازی کرد. به دنبال آن Force.com راه اندازی شد که به برنامه نویسان یک پلتفرم توسعه کامل برای ایجاد اپلیکیشن ها می دهد و سپس آنها را درAppExchange توزیع می کند.

به این ترتیب تا سال ۲۰۰۸ از اپ استور خبری نبود، تا اینکه بنیوف به یک کنفرانس بزرگ در مورد آیفون به کوپرتینو دعوت شد. بنیوف در این باره می نویسد که در آن کنفرانس جابز جمله ای گفت که من را شگفت زده کرد. او به حضار گفت:

من به شما اپ استور می دهم.

وقتی بنیوف و همکارانش این نام را شنیدند واقعاً شگفت زده شدند. درواقع بعد از گذشت زمان زیادی از جلسه اولیه، هر دو شرکت روی یک نام با هم تفاهم داشتند، با این تفاوت که سیلز فورس آن را رد کرده بود و به این ترتیب فرصتی برای بنیوف فراهم شده بود تا این نام را به استاد خود هدیه دهد. بنیوف می گوید که بعد از این موضوع، او به پشت صحنه می رود و دامنه اپ استور را به جابز هدیه می دهد.

بعد از همه این اتفاقات، جابز اپ استور را روی تمام تلفن ها قرار می دهد و به این ترتیب دیگر نیازی به وب سایت ها برای دانلود اپلیکیشن ها نبود. شاید به همین دلیل باشد که امروزه دامنه به فروشگاه آی تیونز اشاره می کند و آی تیونز را راه اندازی می کند (یا به کاربران امکان بازکردن آن را می دهد).

حتی امروزه صفحه اپ استور در ساِیت apple.com از زیر دامنه اپ استور استفاده می کند، اما همچنان این داستان جالب است که چگونه مکالمه ای بین جابز و بنیوف توانست تأثیر عمیقی بر نحوه ارائه نرم افزار سازمانی داشته باشد و به ازای مشاوره جابز، بنیوف چه هدیه ای به او داد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد