درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 03:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41124صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 29 آذر 1398 - 10:23
ده کلک افزایش محبوبیت
مغز بشر، واکنش های غریزی و از قبل تعیین شده ای دارد که شناخت و توجه به آنها می تواند به موفقیت بیشتر در زندگی اجتماعی بیانجامد. به نظر او یکی از قابلیت های هوش عاطفی این است که افراد بتوانند رفتارهای ظریفی بر اساس واکنش های ناخواسته و طبیعی دیگران، بروز دهند.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دکتر « تراویس بردبری» یکی از مطرح ترین مبلغین «هوش عاطفی» است. کتاب‌ها و مقالاتش هم در سطح جهانی، خوانده می شوند هم جوایز زیادیی برایش رقم زده اند. شرکت تحقیقاتی سازنده تست های هوش عاطفی او، توسط بخش بزرگی از بزرگترین کمپانی های جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 او مدام بر این حقیقت تکیه می کند که مغز بشر، واکنش های غریزی و از قبل تعیین شده ای دارد که شناخت و توجه به آنها می تواند به موفقیت بیشتر در زندگی اجتماعی بیانجامد. به نظر او یکی از قابلیت های هوش عاطفی این است که افراد بتوانند رفتارهای ظریفی بر اساس واکنش های ناخواسته و طبیعی دیگران، بروز دهند.
 
 ۱- وقتی یک گروه از افراد با هم در باره یک موضوع می خندند به طور طبیعی چشم شان به سمت فردی در جمع می چرخد که به او اعتماد یا حس نزدیکی یا جذابیت بیشتر دارند. شما می توانید با دانستن این واکنش طبیعی انسانی، آن را به رفتاری آگاهانه و تعمدی تبدیل سازید. ضمن آنکه می توانید پی ببرید چه کسانی ناخودآگاه به شما می نگرند.
 
 ۲- وقتی یک نفر در حق شما لطفی می کند به خودی خود علاقه اش به شما بیشتر می شود. او به طور ناخودآگاه برای توجیه کارش، به قضاوت مثبتی از شما می رسد. او دلیل لطفش را در « احساس دوستی به شما» یا اینکه « شما ادم خوبی هستید و حتما لطفش را جبران خواهید کرد» می یابد. پس نترسید از اینکه از دیگران درخواست کمک بکنید. آنها هم لطفی به شما می کنند و هم احساس شان نسبت به شما دوستانه تر می شود.
 
 ۳- در حین گفتگو یا حتی چانه زدن در باره یک موضوع، اگر از طرف مقابل سوالی می کنید صبور باشید و سکوت اختیار کنید. با این رفتار، فرد مقابل را در وضعیتی قرار می دهید که حتما جواب مشخصی بدهد.
 
 ۴- در جواب سوال دیگران که از شما می خواهد چیزی یا محلی را به آنها نشان دهید یا توضیحی دهید با نوک انگشت به سمت خاصی نشانه نروید. این عمل ناخودآگاه پرخاشجویی و نامهربانی را به فرد مقابل منتقل می سازد. شما اگر دست های تان را از هم باز کنید و کف دست تان را نشان دهید باعث جلب اعتماد شان می شوید و به نظر و توضیح شما با دقت و علاقه بیشتری توجه می کنند.
 
 ۵- وقتی با یک نفر یا یک جمع حرف می زنید آن را با حرکت سرتان، تایید و همراهی کنید. این عمل باعث می شود که آنها نیز به طور طبیعی عکس العمل مشابه نشان دهند و از حالت دفاعی یا مقابله با شما فاصله بگیرند و با حس تایید و اعتماد، به حرف های تان گوش دهند.
 
 ۶- گاهی حرف و نظرتان را نیمه کاره رها کنید. بر اساس تاثیر «Zeigarnik effect» آدم ها توجه و حافظه شان برای مثلا یک تبلیغ تلویزیونی که نیمه کاره قطع می شود بیشتر می شود چون کنجکاوند ببینند چه چیزی قرار بود نشان داده شود.
 
 ۷- جویدن آدامس قبل از یک لحظه خاص، یک مصاحبه، ملاقات و حتی یک امتحان، موجب آرامش خاطر و تمرکز می شود. این عمل خیلی ساده باعث افزایش انتقال خون می گردد و طبیعتا ذهن از دقت، توجه و قدرت حافظه قوی تر برخوردار خواهد شد.
 
 ۸- نحوه ایستادن و سمتِ قرار گرفتن پای فرد مقابل، آشکار کننده قضاوت عاطفی وی نسبت به شماست. موقع آشنایی و حرف زدنها، اگر فرد مقابل پاهایش ناخودآگاه به سمت شما جهت نگرفته باشد شانس اینکه به شما گوش نمی دهد و از شما عبور کرده است می تواند زیاد باشد.
 
 ۹- وقتی فردی را برای اولین بار ملاقات می کنید سعی کنید به بهانه های کاملا طبیعی ولی هشیارانه، اسمش را در ۵ دقیقه اول چند بار تکرار کنید. مثلا با سلام امیر یا خوشحالم دیدمت امیر و یا اهل کجایی امیر؟ … این تکنیک ساده بیشتر از هر رفتار دیگری، تاثیری خشنود از شما در ملاقات اول ایجاد خواهد کرد.
 
 ۱۰- با قدرت تمام برای روبرو شدن با فرد دیگر ابراز احساس کنید. هیجان و شوق شما اگر دیده شود واکنش طبیعی اش، توجه عاطفی بیشتر فرد مقابل نسبت به شما خواهد بود.
 
 10 harmless mind tricks that make people like you more
 https://www.businessinsider.com/mind-tricks-make-people-like-you-more-2019-3
 image source
 https://bulletin.kenyon.edu/
 marde-rooz.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد