درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 20:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41070صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 22 آذر 1398 - 23:15
مزایا و ضرورت مستندسازی بحران
دکتر عباس خسروانی - مستندسازی اصولی و حرفه ای، فعالیتهای سازمان و روابط عمومی ماندگار می شود و می تواند مانند گنجینه ای باشد که بر عوامل سازمان می توانند در مواقع بحران بر اساس آن ارزیابی درست و مستندی از برنامه، عملکرد و اقدامات سازمان به عمل آورند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی مستندسازی و فراهم کردن مجموعه اطلاعات دسته بندی شده در فضای واقعی و مجازی است که در قالب فایلهای چند رسانه ای اعم از مکتوب – تصاویر و عکس- طرح و نمودارها - فیلم و... در خصوص کارنامه عملکردی یک سازمان یا واحد روابط عمومی تهیه و تدوین می گردد که بر اساس این مجموعه مجلد در دو فضای متنی و دیجیتالی جدای از جنبه آرشیوی و ماندگار کردن نتایج اقدامات صورت گرفته، مبنای بسیاری از برنامه ریزیها و پژوهشها می تواند در سازمان و روابط عمومی واقع شود.


برخی از مهمترین مزایای مستند سازی به شرح ذیل است:"


1- نگهداری سابقه در مورد موضوعات و فعالیتهای مهم؛


2- حفظ منابع اطلاعاتی مورد استفاده در طرح یا پروژه (منابع اطلاعاتی که با توجه به اهداف پروژه مورد بررسی قرار می گیرند چنانچه در هر مرحله مستندسازی شود از دوباره کاری جلوگیری می کنند و باعث تکمیل آمار و اطلاعات دوره بعد می شود).


3- جلوگیری از پراکندگی، تکرار فعالیتها و جلوگیری از انجام دوباره مطالعات در کارهای مشابه؛


4- آشکار کردن نقصها و نیازهای آماری و اطلاعاتی؛


5- مستندسازی مشکلات و تنگناها: برنامه ریزی بر اساس آنچه سازمان نیازمند آن است و ارائه راه حلهای کاربردی برای حل مشکلات و تنگناهای سازمان؛


6- ثبت تاریخی، تحلیل علمی تجارب، موفقیتها، دستاوردها، مراحل رشد و سایر رویدادهای تعیین شده در سازمان؛


7- فراهم آمدن زمینه ثبت، گسترش و آموزش فرهنگ سازمان به نسلهای بعدی کارکنان و مدیران؛


8- فراهم شدن زمینه بروز رویدادهای گذشته و ایجاد امکان ارزیابی علمی نقاط قوت و ضعف سازمان؛


9- ابزاری برای الگو برداری بهترین تجربیات". (تنگ شیر،1394)


مستندسازی در روابط عمومی یکی از اقدامات پیچیده و ظریفی است که از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از کارکردهای مهم مستندسازی در روابط عمومی، گردآوری مجموعه اطلاعات دسته بندی شده در فضای واقعی و مجازی است که در قالب فایل های چند رسانه ای اعم از مکتوب – تصاویر و عکس- طرح و نمودارها - فیلم و... در خصوص کارنامه عملکردی یک سازمان یا واحد روابط عمومی تهیه و تدوین می شود و بر اساس این مجموعه، جدای از جنبه آرشیوی و ماندگار کردن نتایج اقدامات صورت گرفته، مبنای بسیاری از برنامه ریزیها و پژوهشها قرار می گیرد.


به عبارتی با مستندسازی اصولی و حرفه ای، فعالیتهای سازمان و روابط عمومی ماندگار می شود و می تواند مانند گنجینه ای باشد که بر عوامل سازمان می توانند در مواقع بحران بر اساس آن ارزیابی درست و مستندی از برنامه، عملکرد و اقدامات سازمان به عمل آورند. همچنین یکی دیگر از کاربردهای مستندسازی در سازمان و روابط عمومی آمادگی همیشگی برای حضور عملکردی سازمان و روابط عمومی در انواع جشنواره ها و رقابتهای مختلف علمی و اجرایی است که در حوزه سازمان و یا در سطح روابط عمومی ها برگزار می شود. مستندسازی در روابط عمومی به ما می گوید که از کجا شروع کرده ایم، چه مسیری را طی کرده و هم اکنون درکجا ایستاده ایم.


مهمترین منافع مستندسازی تجربیات در موارد زیر خلاصه می شود:
- ثبت تاریخی، تحلیلی، علمی تجارب، موفقیتها، دستاوردها، مراحل رشد و سایر رویدادهای تعیین کنندة سازمان؛


- فراهم آمدن زمینة ثبت، گسترش و آموزش فرهنگ سازمان به نسلهای بعدی کارکنان و مدیران؛


- آماده شدن ابزاری برای توجه به مسائل مختلف سازمانی و سازوکاری برای نگرش به مسائل سازمان از زوایای مختلف؛


- فراهم شدن زمینة مرور رویدادهای گذشته و ایجاد امکان ارزیابی علمی نقاط قوت و ضعف سازمان و مدیران آن؛


- ابزاری برای خلق نظریه های بومی مدیریت؛


- آماده شدن زمینه های تسهیل و تقویت فرآیند یادگیری سازمانی؛


- ابزاری برای الگوبرداری از بهترین تجربیات؛(جعفری مقدم،1383)


همچنین می توان مزیتها و ویژگیهای مستندسازی بحران را بدین شرح بر شمرد:


1 . ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به برنامه ها، فعالیتها، و دستاوردهای سازمان؛


2 . زمینه سازی برای تدارک اطلاعات مفید و مورد نیاز در طراحی و راه اندازی انواع بانکهای اطلاعاتی مرتبط با اهداف، سیاستها، و فعالیتهای سازمانی؛


3 . تسهیل و تسریع تهیه و تنظیم انواع گزارشهای توصیفی، تحقیقی، اطلاع رسانی، و آموزشی در حجم های مختلف و در موضوعات گوناگون در محدودة مأموریتهای سازمان؛


4 . گسترش دامنۀ خدمات اطلاع رسانی به مخاطبان درون و برون سازمانی؛


5 . عینیت بخشیدن به داوریها دربارة شیوة عمل و نوع و میزان دستاوردهای سازمان؛


6 . ارتقای ضریب اقناع داوران و ممیزان در هنگام بررسی و ارزیابی برنامه ها، فرایندها، کارکردها و نتایج کار سازمان؛


7 . تدارک و تقویت ذخیره های اطلاعاتی کافی و نظام یافته برای طراحی، تولید و عرضۀ انواع اسناد و مدارک اطلاع رسانی در قالبهای متنی، صوتی، و تصویری؛


8 . جلوگیری از فراموش شدن طرحها، برنامه ها، فعالیتها، و اقدامات انجام شده در سازمان؛


9 . تدارک و عرضۀ اطلاعات لازم در قالبهای گوناگون به منظور کمک به تدوین برنامه های جامع و واقع بینانه و اتخاذ تصمیمات سنجیده و قابل اجرا؛


10 . سرعت بخشیدن به روند رقابتهای سازنده و رشدآفرین از طریق مقایسۀ کارکرد سازمانها بر پایۀ اسناد و مدارک معتبر و قابل استناد؛


11 . اثبات انجام شدن یک عمل در گذشته و عرضه آن به دفعات؛


12 . دستیابی به اطلاعات موردنیاز برای طرح ریزی و اجرای عملیات در آینده؛


13 . اجرای مطلوب همه وظایف و کار ویژه های مدیریت، نظیر برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج و تأمین و تخصیص منابع، هدایت و هماهنگی و تصمیم گیری، و نظارت و کنترل با تکیه بر اطلاعات و اسناد موجود. (فروز فر،1394)

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد