درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 14:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"

  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟
  مدیریت روابط سرمایه‌گذار
  خوداشتغالی در روابط‌عمومی
  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی
  نقش آفرینی روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه
  چگونه روابط منفی کارمند و سازمان بر واکنش کارکنان به بحران تأثیر می گذارد
  هوش مصنوعی بهترین اتفاقی است که برای تولیدکنندگان محتوا در عصر وب۳ می‌افتد
  گوترش: بدون آزادی مطبوعات، هیچ آزادی نخواهیم داشت. مطبوعات آزاد انتخاب نیست، بلکه ضرورت است
  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"
  وقتی روزنامه‌نگاری تبعید می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40872صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 2 آذر 1398 - 01:47
آیا صدا و سیما مورد اعتماد مخاطبانش است!؟
تقریبا همه کارشناسان و متخصصصان علم ارتباطات بر این امر اتفاق نظر دارند که در حوزه اطلاع رسانی در کشور خلا وجود دارد و همین موضوع باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به عملکرد صدا و سیما شده است به گونه ای که عده ای معتقدند که سازمان صدا و سیما مخاطبان خود را از دست داده و عده ای نیز معتقدند همان تعداد مخاطبان این رسانه نیز به محتواهای رسانه ملی اعتماد ندارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| طبق قانون اساسی عنوان رسانه ملی انحصارا در اختیار سازمان صدا و سیماست و همین موضوع موجب بروز ایراداتی در این سازمان شده است.

البته علیرغم اینکه دست اندرکاران صدا و سیما هنوز هم گمان می کنند که در حوزه رسانه انحصار را در دست دارند و نیازی به اقدامات موثر برای جذب مخاطب ندارند، گسترش تکنولوژی و توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه های غیر رسمی به عنوان رقبای اصلی رسانه ملی، عملا این سازمان را از انحصار خارج کرده اند.

همین موضوع باعث شده تا عده ای از متخصصان به این موضوع اذعان کنند که صدا و سیما به عنوان یک رسانه رسمی و مرجع دیگر مورد وثوق مخاطبان خود نیست و یا اینکه نسبت به شبکه های اجتماعی و رسانه های غیر رسمی و یا حتی شبکه های تلویزیونی فرامرزی مخاطب چندانی ندارد.

در سرتاسر جهان مخاطبان می‌خواهند اخبار به‌صورت عادلانه، بی‌طرف، دقیق و کامل پخش شود. علاوه بر این، امروزه مراجع متعدد خبری کار رسانه های رسمی را سخت تر کرده و باعث شده اگر نگوییم مخاطبان را مجهز به سواد رسانه ای کرده است اما حداقل این گروه را از آگاهی های نسبی برخوردار کرده است.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل قرار گرفتن در یک جایگاه ویژه و همچنین به دلیل فراگیری و انحصاری که در بخش رسانه‌های دیداری - شنیداری دارد بیش از هر رسانه دیگری در معرض انتظارات و توقعات است.

تقریبا همه کارشناسان و متخصصصان علم
ارتباطات بر این امر اتفاق نظر دارند که در حوزه اطلاع رسانی در کشور خلا وجود دارد و همین موضوع باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به عملکرد صدا و سیما شده است به گونه ای که عده ای معتقدند که سازمان صدا و سیما مخاطبان خود را از دست داده و عده ای نیز معتقدند همان تعداد مخاطبان این رسانه نیز به محتواهای رسانه ملی اعتماد ندارند.

دکتر محسن شاکری نژاد عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما در گفتگو با سیناپرس، در این باره تاکید کرد: آمارهایی وجود دارد که نشان می دهد رسانه ملی مورد اعتماد مخاطبان خود است. در این مورد دو مقوله مد نظر است نخست اینکه عده ای معتقدند که میزان مخاطب صدا و سیما کاهش یافته است که این ادعا قابل قبول است.

وی ادامه داد: دلیل آن هم این است که در این سپهر رسانه ای که رسانه های رقیب و رسانه های جایگزین بسیار گسترده فعالیت می کنند، ظهور فضای مجازی و گسترش آن رسانه ملی را به چالش کشانده است. اما، در حوزه اعتماد، موضوعات مطرح شده محل مناقشه است.

این محقق و استاد دانشگاه اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و نظر سنجی ها نشان می دهد که ممکن است مخاطبان ریزش داشته باشند اما کسی که کماکان مخاطب صدا و سیماست به لحاظ اعتماد به رسانه ملی چیزی کم ندارد و اگر اخبار صدا و سیما را می بیند و می شنود قطعا به آن اعتماد دارد.

شاکری نژاد تصریح کرد: البته، می پذیرم که گاهی به دلیل سیاست هایی که به صدا و سیما تحمیل و دیکته می شود، در یکسری از حوزه ها خلاء هایی در پوشش اخبار وجود داشته باشد. این در حالیست که با توجه به فعالیت های شبکه های اجتماعی و رسانه های غیررسمی در حوزه های مختلف خبری، نمی توانیم ادعا کنیم که اطلاع رسانی در کشور صورت نگرفته و مخاطب ناآگاه می ماند.

گزارش: نداجوادهراتی

منبع: سیناپرس

 







 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  عصر «روابط‌عمومی مصنوعی»


  روزنامه‌نگاری برند


  برند کارفرمایی چیست؟


  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  خوداشتغالی در روابط‌عمومی


  مدیریت روابط سرمایه‌گذار


  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟


  راه‌هایی برای صیانت خبرنگاران از خود در فضای مجازی


  رسانه‌های خبری باید برای بهبود عدالت نژادی در اخبار تلاش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد