درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 04:09   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40743صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 19 آبان 1398 - 13:09
چرا یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی باید مهارت‌های روابط عمومی داشته باشد؟
علیرضا مسقلی - کنترل نکردن بحران‌ها و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان کاریه که یه متخصص روابط عمومی به نحو عالی می‌تونه انجامش بده اما این توانایی‌ها باید توسط متخصصان شبکه‌های اجتماعی هم کسب بشه. چرا؟
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تعداد زیادی از شرکت‌ها برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی از متخصصان این حوزه استفاده می‌کنند. بحث شبکه‌های اجتماعی بسیار حساسه چون تمام مخاطبان و مشتریان از طریق این رسانه‌ها با شرکت ارتباط دارند.

در حال عادی که همه‌چیز تحت کنترله اما وقتی بحرانی رخ می‌ده سیلی از واکنش‌های منفی به‌سمت شبکه‌های اجتماعی سرازیر می‌شه که از دست شخص متخصص شبکه‌های اجتماعی که مهارت روابط عمومی نداره خارجه.

کنترل نکردن بحران‌ها و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان کاریه که یه متخصص روابط عمومی به نحو عالی می‌تونه انجامش بده اما این توانایی‌ها باید توسط متخصصان شبکه‌های اجتماعی هم کسب بشه. چرا؟
 
 در این مطلب توضیح می‌دیم که چرا متخصصان شبکه‌های اجتماعی نیاز به یادگیری روابط عمومی دارند:
 
 شبکه‌های اجتماعی؛ جاده‌ی دو طرفه ارتباطات
 محتواهای بازاریابی معمولا یک طرفه‌ هستند. محتواهایی مانند معرفی محصول، تخفیف‌ها، آموزش‌ها و موارد این‌چنینی، در حالی که برای فعالیت بهتر در شبکه‌های اجتماعی باید بتوانیم با مخاطبان خودمون ارتباط برقرار کنیم.
 
 فعالیت در یک فضای دوطرفه مستلزم کار کردن متخصصانیه که می‌دانند چطور تعامل کنند. متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید با تکنیک‌های روابط عمومی برای ارتباط بهتر آشنا باشند.
 
 متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید بدانند چطور واکنش نشان دهند
 شبکه‌های اجتماعی مثل یک بمب همیشه در حال انفجاره. با انتشار هر پست یا توییت ممکنه از مورد قضاوت عده‌ای قرار بگیرید و این مورد قضاوت قرار گرفتن (Judge شدن) ممکنه به برند شما آسیب جدی وارد کنه. متخصصان روابط عمومی آموزش می‌بینن که جلوی این اتفاقات بحرانی را بگیرند، در حالی که بسیاری از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی، تخصصی در این زمینه ندارند.
 
 آسیب‌های ناشی از بحران خبری معمولا جبران‌ناپذیره پس متخصصان شبکه‌های اجتماعی باید بدانند چطور و به کدام کنش‌ها، واکنش مناسب نشان بدهند.
 
 شبکه‌های اجتماعی جایی برای پرورش ارتباط‌هاست نه فقط فروش!
 هدف اصلی از یک فرایند روابط عمومی تقویت ارتباط بین ذی‌نفعان و شرکت‌هاست. وقتی مخاطبان و ذی‌نفعان شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی شما حضور دارند؛ بهترین فرصت وجود داره تا از طریق همین فضا کمپین‌های روابط عمومی اجرا کنید و ارتباطات با مخاطب خود را قوی کنید.
 
 در شبکه‌های اجتماعی مردم دوست ندارند مورد فقط هدف فروش قرار بگیرند
 کاری که معمولا متخصصان شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌کنند، در نظر می‌گیرند، دسته‌بندی یا سگمنت کردن تعدادی از مخاطبان است که برای‌شان محتوایی مناسب تولید و توزیع کنند. اهداف دیگه‌ای مثل ساخت سرنخ فروش، موقعیت‌های فروش یا حتی جذب جذب دنبال‌کننده. ما این رو باید بدانیم همیشه نباید هدف از فعالیت ما فروش باشه. البته که فروش می‌تونه هدف اصلی از شرکت در شبکه‌های اجتماعی باشه اما نه همیشه. مخاطبان و کاربران دوست دارند با شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند و این می‌تونه دلیلی باشه برای‌اینکه همیشه هدف فروش نداشته باشیم.
 
 نتیجه‌گیری
 با توجه به این ۴ مورد و حساسیتی که شبکه‌های اجتماعی به عنوان رابط بین شرکت و مخاطبان و مشتریان داره، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی حتما تکنیک‌های روابط عمومی توسط فرد متخصص کسب بشه.
 
 منبع: blog.akhbarrasmi.com/

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد