درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 02:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40277صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 3 مهر 1398 - 22:35
آیا فعالیت چشمگیر توئیتری در آستانه انتخابات سراسری کار ربات هاست؟
احمد الراوی استادیار دانشکده ارتباطات دانشگاه سایمن فریژر - در خلال هفته های پیش از انتخابات سراسری کانادا که از نظر سیاسی حساس محسوب می شوند، اغلب مباحث مربوطه شدت پیدا می کنند. کمااینکه در تابستان امسال زمزمه ها از جمله شامل مباحث در مورد گسترش استفاده از ربات ها در رسانه های مجازی اجتماعی بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در خلال هفته های پیش از انتخابات سراسری کانادا که از نظر سیاسی حساس محسوب می شوند، اغلب مباحث مربوطه شدت پیدا می کنند. کمااینکه در تابستان امسال زمزمه ها از جمله شامل مباحث در مورد گسترش استفاده از ربات ها در رسانه های مجازی اجتماعی بوده است.

 

این ربات ها حساب های خودکار/ اتوماتیک اینترنتی هستند که از سوی آدم ها برنامه ریزی شده اند، تا روزانه به صدها هزار نفر پیام بفرستند. آنها در حال حاضر درون مایه اصلی مباحث عمومی و دانشگاهی را تشکیل می دهند، که گاهی سر به سطح ترس اخلاقی می زنند.

 

من که در این مورد کنجکاو شده بودم، اخیرا تصمیم گرفتم درباره اطلاعاتی کندوکاو نمایم، که آنها را از بیست و سوم ماه مه تا چهارم سپتامبر سال جاری از توئیتر گردآوری کرده ام. این کندوکاو نشان می دهد که طیفی از ادعاها در مورد این ربات ها، از سوی همه طرف های مربوطه برای بی اعتبار و احتمالا ساکت کردن رقبا منتشر شده اند.

 

کمااینکه یک میلیون و 733 هزار و 852 پیام توئیتری را که گردآوری نموده ام، با استفاده از هشتگ سی دی ان پلی (مخفف سیاست کانادا. ایران جوان) از سوی 163 هزار و 241 کاربر انتشار یافته اند، که نسخه چکیده سیاست های کانادا می باشد. هشتگی که در حوزه مربوطه برای استفاده کنندگان رسانه های مجازی اجتماعی از محبوب ترین ها به شمار می رود. 


افزایش در پی اخبار شرکت اس ان سی- لاوالین
اطلاعات مورد اشاره نشانگر آنند، که تاکنون بیشترین میزان پیام های توئیتری مربوطه در یکی از روزهای آگست منتشر شدند. بگونه ای که شمار آنها سر به 39 هزار و 382 زد. این روز با انتشار خبر نقض قوانین اخلاقی از سوی نخست وزیر جاستین ترودو در پرونده شرکت اس ان سی- لاوالین مصادف بود. از دیدگاه من این مساله سلامت دخیل بودن در مسایل سیاسی در رسانه های مجازی اجتماعی را نشان می دهد. زیرا نیاز به قویا پاسخگو نگه داشتن دمکراسی همواره وجود دارد.

 

در ادامه مشخص شد بیشترین پیام های توئیتری مربوطه حاوی تحسین نخست وزیر و یا حمله به او، اندرو شیِر رهبر ملی محافظه کاران، و ماکسیم برنیه رئیس حزب کانادا بودند. اما دو درون مایه قابل توجه دیگر نیز، وجود داشتند. نخست اقدام عملی در قبال تغییرات اقلیمی که مستلزم توجهات علمی بیشتر است. دوم اینکه برخی مدعی بودند هشتگ محبوب ترودو باید برود، از سوی یک ربات ایجاد شده است.

 

این امر در این مورد هم که یکی از پشتیبانان فعال حزب محافظه کار ربات می باشد، صدق می کند. براساس ارزیابی اولیه من به نظر می رسد، اصل قضیه مطرح کردن این ربات ها تنها برای بی اعتبار و احتمالا ساکت نمودن رقبا به سبب کاربری فعالشان است. 


البته این فن تنها در کانادا وجود ندارد. بلکه مثلا در آمریکا برای مقولاتی مانند اخبار جعلی، و در خاورمیانه برای برخی درون مایه های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.


مدرکی وجود ندارد
مشکل این است، که برای این اتهامات مدرکی وجود ندارد. در عین حال می توان با استفاده از تارنمای بوتومیتر تعیین کرد، که آیا کاربر مربوطه انسان و یا ربات است؟ مثلا خودم به شخصه برای اینکه بفهمم کدام کاربرانی که در مورد سیاست کانادا پیام توئیتری منتشر کرده اند ربات می باشند و از کد مربوطه استفاده می نمایند، 1000 فعال ترین آنها را امتحان کردم. زیرا ظن اولیه ام این بود، که بسیاری از آنها می توانند ربات باشند. اما اشتباه می کردم. زیرا آن که با استفاده از هشتگ سی دی ان پلی 5 هزار و 345 پیام توئیتری ضد دیدگاه های محافظه کاران منتشر کرده، انسان – و نه ربات- است. 


حساب های کاربری خصوصی
از بین 163 هزار و 241 کاربر حساب های خصوصی تنها 16 مورد را می توان به عنوان ربات گروه بندی کرد. یکی از این کاربران شبه ربات در برهه زمانی یادشده بیش از 49 هزار بار پیام هایی در پشتیبانی از حزب محافظه کار منتشر کرد. دیگران مواضع یا وابستگی های سیاسی متفاوتی داشته اند. اما باز هم تکرار می کنم، این چند حساب کاربری به سبب قلت خود، نمی توانند باعث نگرانی شوند.

 

به عبارت دیگر کندوکاو در مقیاس کوچک من آشکار ساخت، بیشتر پیام های توئیتری در پیوند با سیاست کانادا از سوی کاربران واقعی منتشر شده اند. بنابراین باید این ادعا را که این پیام ها کار حساب های کاربر رباتیک هستند، بزرگنمایی تلقی کرد. زیرا فعالان سیاسی از بسیاری از طرف ها از این ادعا برای حمله به رقبا و بی اعتبار کردن آنها، و همچنین احتمالا با هدف ساکت کردن مباحث سالم مبارزات انتخاباتی در رسانه های مجازی اجتماعی استفاده می نمایند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد