درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 00:15   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40182صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 26 شهریور 1398 - 22:14
10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن
هر نویسنده حرفه ای به شما خواهد گفت که نوشتن یا حداقل خوب نوشتن زمان می برد. هر نویسنده حرفه ای درباره سرعت نوشتن مشورت خواهد کرد: نوشتن یک مطلب چقدر زمان می برد؟ هرچه بیشتر زمان ببرد، مورد پذیرش است. بنابراین اگر احساس می کنید کند هستید، شانس دارید این کار را به درستی انجام دهید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| تد کیترمن |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| "چگونه می توانم سریعتر و کارآمدتر بنویسم؟" این سؤالی است که اغلب مردم از من می پرسند.


در اینجا ۱۰ نکته برای بهتر شدن ایده های شما برای ابتدا و داخل متن آورده شده است:


۱. سعی نکنید همه چیز را بگویید.
احساس نکنید که مجبور هستید تا هر آنچه را که می دانید در مورد یک موضوع بنویسید.


قبل از شروع به نوشتن در مورد حذف آنچه می خواهید، فکر کنید. این نه تنها زندگی شما را آسان می کند؛ بلکه این کار باعث می شود تا خواندن برای همه افراد دیگر نیز بسیار رضایت بخش و لذت بخش باشد.


اخیرا یک دانش آموز به من گفت او متوجه شده است که چقدر پیشنهاد من درباره حذف آنچه که خوانندگان قبل از شروع نیاز ندارند، مفید بوده است. این شفافیت لازم را در مورد آنچه باید بدانند به او می داد.

۲. با پیدا کردن زاویه دید خود از روزنامه نگاران خبری نکته برداری کنید
روزنامه نگاران حرفه ای عادت دارند نوشته را در مهلت مقرر تنظیم کنند. یک راه صرفه جویی در وقت، نزدیک شدن به مبحث آنها از یک دیدگاه واحد است؛ چیزی که آن را "یافتن زاویه دید" می نامند.


به جالب ترین، قانع کننده ترین یا تعجب آورترین قسمت های سوژه خود بروید و از آنجا زاویه دید خود را ایجاد کنید.

۳. یک استراتژی تحقیقاتی داشته باشید.
استفاده از تحقیقات برای به تأخیر انداختن نوشتن اولین کلمات در صفحه شروع وسوسه انگیز است. برای جلوگیری از تبدیل تحقیقات خود به تعلل در زمان، باید در مورد آن هدفمند باشید. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی یا هرآنچه که به موضوع شما مرتبط است را نخوانید.


در عوض با یک ایده روشن درباره موضوع یا سوالی که می خواهید به آن پاسخ دهید، شروع کنید و درباره هر منبع مرتبط با آن مورد و یا سوال بررسی کنید. از خود بپرسید، "چرا من این را می خوانم؟" "چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟" و "چگونه این نکته را تأیید می کنند یا به چالش می کشند؟" اگر نمی توانید به جواب های قانع کننده ای برسید، خواندن را متوقف کرده و شروع به نوشتن کنید یا به سمت منبعی بروید که به شما در پیشبرد استدلال کمک می کند.

4. قبل از شروع، ارایه آسانسوری (توصیفی کوتاه از موضوع در مدت زمان کم) تولید کنید.
راز نوشتن به صورت مؤثرتر این است که با هدف بنویسید؛ بدانید قبل از آنکه بنشینید و بنویسید، قصد دارید به کجا بروید.


بنابراین از خود بپرسید که پیام اصلی شما چیست؟ یا اگر از "ارایه آسانسوری" لذت می برید: یعنی تنها چیزی که می خواهید بدانید خواننده شما بعد از خواندن قطعه شما انجام می دهد، می داند، احساس یا فکر می کند، چیست؟ جواب را در بالای صفحه قرار دهید و بگذارید تفکر شما در کل مراحل نوشتن راهنما شود.

۵. با سه روش توییتی یک طرح کلی ایجاد کنید.
روش دیگر برای تمرکز تفکر شما، فکر کردن مثل یک مدیر رسانه های اجتماعی است. قبل از شروع به نوشتن سه نکته اصلی که می خواهید بیان کنید را در نظر بگیرید. با هر نکته بپرسید: اگر من یک توییت واحد برای جمع بندی این ایده داشتم، چه می گفتم؟

6. با بخشی شروع کنید که احساس راحتی بیشتری می کنید.
نوشتن یک فرآیند خطی نیست که از ابتدا شروع کنید و یک مسیر مستقیم را نقطه به نقطه تا انتها طی کنید.


بسیار آشفته تر از این است، بنابراین این آشفتگی را در آغوش بگیرید و با آن کار کنید.

7. با دقت بنویسید.
نوشتن مقدار زیادی از تمرکز را در بر می گیرد (بله، حتی برای افرادی که برای انجام این کار گمارده می شوند).


سر دردها را با کار در متون کوتاه و فشرده، با استفاده از تایمر آنلاین، نرم افزار تایمر تومیتو یا یک ابزار مشابه محدود کنید.


ابتدا (توییتر، ایمیل، Slack و هرآنچه که حواس شما را پرت می کند را خاموش کنید - می دانید اینها چیست). سپس متعهد شوید که به مدت ۲۵ دقیقه با حواس جمع به نوشتن ادامه دهید. ۵ دقیقه استراحت و دوباره شروع کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که کارتان تمام شود.


شما از این که چگونه توانسته اید چنین کدماتی را در نوشته خود به کار ببرید، شگفت زده خواهید شد. این کار زمانی برای من مفید است که زمان کافی ندارم، من وقتی مهلت ندارم، مخصوصاً مفید است، زیرا این کار به هم ریختگی را متوقف می کند.

۸. آن را درست نکنید. آن را بنویسید.
بهترین قسمت نوشتن ویرایش است؛ این زمانی است که جادو اتفاق می افتد. اما برای رسیدن به مرحله ویرایش، شما باید چیزی برای ویرایش داشته باشید، درست است؟ بنابراین مرتباً خودتان حدس نزنید. در عوض به طور فعال متعهد شوید که یک پیش نویس اولیه وحشتناک را ایجاد کنید، با آگاهی از این که می توانید و می خواهید دوباره به آن برگردید و بعداً آن را ویرایش کنید.

۹. سعی نکنید نجات دهنده را نجات دهید.
چه می شود اگر با وجود همه اینها شما اشتباه کرده اید و نیاز به تجدید نظر در مورد خود دارید؟ بعضی اوقات شروع ساده تر است.
اگر نوشته فعلی خود را پاره کرده اید، یک گام بردارید. پیش نویس اول و به هم ریخته (یا گاهی اوقات غیرقابل استفاده) تماما بخشی از روند نوشتن است.

۱۰. اگر آهسته کار می کنید خودتان را اذیت نکنید.
همانطور که هر نویسنده حرفه ای به شما خواهد گفت که نوشتن یا حداقل خوب نوشتن زمان می برد. هر نویسنده حرفه ای درباره سرعت نوشتن مشورت خواهد کرد: نوشتن یک مطلب چقدر زمان می برد؟ هرچه بیشتر زمان ببرد، مورد پذیرش است. بنابراین اگر احساس می کنید کند هستید، شانس دارید این کار را به درستی انجام دهید.


منبع: www.publicrelationstoday.com
۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد