درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 21:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40107صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 20 شهریور 1398 - 07:28
راه های درست و نادرست برای نزدیک شدن به طنز در محیط کار
محققان خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| ربکا لیف |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| کدام نوع طنز هنوز هم کار می کند و چرا؟ تأثیرات اجتماعی و روانی شوخ طبعی در محل کار چیست؟ پاسخ ها به ما می گویند که چه زمانی، کجا و چگونه از شوخ طبعی استفاده کنیم.


ملاحظات اولیه برای استفاده از طنز در محیط کار
درک استفاده و سوء استفاده از طنز از اهمیت ویژه ای برای کارفرماها، مدیران و هر فرد دیگری دارد که مسئول ایجاد و حفظ فرهنگ سالم در محل کار است. اگرچه طنز می تواند کارمندان را گرد هم آورد و یک محیط کار آرام تر ایجاد کند، اما در صورت استفاده بی وقفه نیز می تواند تفرقه افکن و ضد تولید باشد.


طنز در محیط کار موضوع گزارش اخیر شرکت آموزش آگاهی امنیتی Ninjio است که مزایا و خطرات طنز در محیط کار را بررسی می کند. به گفته نینجیو، سه نکته اصلی وجود دارد که باید برای استفاده از شوخ طبعی در یک محیط حرفه ای آگاه شوید. اولا، شوخ طبعی باید مناسب باشد و این به معنی در نظر گرفتن زمینه، مخاطب و ماهیت شوخی است.


دوم ، شرکت ها باید کاملاً از پیامدهای رفتاری و فرهنگی شوخ طبعی آگاه باشند، که اگر با آن درست برخورد نشود، می تواند ظریف و در عین حال عمیقا به روحیه آسیب برساند.


سوم، طنز باید همبستگی سازمانی ایجاد کند. حرف های کنایه داری که به کارکنان حمله کرده و آنها را تخریب می کند، می تواند منجر به بیگانگی، خصومت و دوری شود. اصلاح طنز می تواند کارمندان را با هم جمع کند.


وقتی طنز به بیراهه می رود
براساس مطالعه ای که در مجله تجارت و روانشناسی منتشر شده است، "طنز شکست خورده، موضوعی است که خنده دار نیست." محققان گزارش می دهند که "این موضوع نه تتها باعث از بین رفتن مزایای احتمالی تأثیرات مثبت مانند رفتار مفید، رفتار اجتماعی، تصمیم گیری پیشرفته و خلاقیت می شود، بلکه ممکن است منجر به اثرات منفی، کاهش عزت نفس و عدم تمایل به ادامه فعالیت در تنظیم مقررات شود."


محققان همچنین خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.


مطالعه دیگر نشان داد که اندکی از اهمیت استراتژیک طنز می تواند با انتقال اعتماد به نفس، شایستگی و کاریزما "وضعیت محیط کار را ارتقا بخشد". نکته منفی این است که تلاش های طنزآمیز باعث می شود شما را به عنوان یک دلقک" مسخره" قرار دهد؛ کسی که نباید او را زیاد جدی گرفت.


البته، این مورد در تمامی موارد از جمله پذیرایی از مخاطبان شما تا احترام گذاشتن به آنها صادق است. همانطور که ژورنال بین المللی مدیریت و سیستم های اطلاعاتی توضیح می دهد: "مهم است که توجه داشته باشید هر آنچه را که یک گروه جمعیتی ممکن است طنز تلقی کنند، ممکن است توسط یک گروه جمعیتی دیگر توهین تلقی شود."


یک محیط پر از طنز حتی می تواند باعث شود که کارمندان بیشتر قوانین را زیر پا بگذارند: مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ در ژورنال آکادمی مدیریت نشان داد که طنز می تواند "به طرفداران، علامت پذیرش نقض هنجار در محل کار" را بدهد و این امر می تواند منجر به رفتارهای ناهنجار مانند غیبت و انزجار شود. یکی از محققان ابراز نگرانی کرد که طنز بیش از حد یا کنترل نشده می تواند منجر به "رفتارهای انحرافی بیش از حد" شود.


تأثیرات مثبت طنز
آخرین باری که روز کاری خشنی داشتید و یا موضوع خنده داری در محل کار اتفاق افتاده بود را تصور کنید. شاید یک زنگ خنده در وسط یک جلسه یا یک داستان خنده دار درباره آخر هفته یک همکار بوده باشد.


لحظاتی مانند اینها از یکنواختی کار فراتر می رود، تنش را تسکین می دهد و ارتباطات بین مردم را تقویت می کند. طنز یک بازخوانی شیرین است و تأثیر آن بر رفاه کارمندان بارها و بارها نشان داده شده است.


به گفته گالوپ، بیش از ۹۰ درصد از کارمندانی که "مشغول" گزارش دادن هستند، نسبت به دیگر کارمندانی که "به طور مداوم فعال" هستند، در طول هفته بیشتر "لبخند می زنند و می خندند".


شوخ طبعی می تواند کارمندان را شادتر و کارآمدتر کند، اما این موضوع یک رویکرد متفکرانه، استراتژیک و احترام آور را می طلبد. در غیر این صورت، آنچه که می تواند به عنوان یک دارایی قدرتمند باشد، می تواند به سرعت به یک مسئولیت جدی تبدیل شود.
 

۳ سپتامبر ۲۰۱۹

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد