درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 14:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40107صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 21 شهریور 1398 - 18:52
راه های درست و نادرست برای نزدیک شدن به طنز در محیط کار
محققان خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| ربکا لیف |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| کدام نوع طنز هنوز هم کار می کند و چرا؟ تأثیرات اجتماعی و روانی شوخ طبعی در محل کار چیست؟ پاسخ ها به ما می گویند که چه زمانی، کجا و چگونه از شوخ طبعی استفاده کنیم.


ملاحظات اولیه برای استفاده از طنز در محیط کار
درک استفاده و سوء استفاده از طنز از اهمیت ویژه ای برای کارفرماها، مدیران و هر فرد دیگری دارد که مسئول ایجاد و حفظ فرهنگ سالم در محل کار است. اگرچه طنز می تواند کارمندان را گرد هم آورد و یک محیط کار آرام تر ایجاد کند، اما در صورت استفاده بی وقفه نیز می تواند تفرقه افکن و ضد تولید باشد.


طنز در محیط کار موضوع گزارش اخیر شرکت آموزش آگاهی امنیتی Ninjio است که مزایا و خطرات طنز در محیط کار را بررسی می کند. به گفته نینجیو، سه نکته اصلی وجود دارد که باید برای استفاده از شوخ طبعی در یک محیط حرفه ای آگاه شوید. اولا، شوخ طبعی باید مناسب باشد و این به معنی در نظر گرفتن زمینه، مخاطب و ماهیت شوخی است.


دوم ، شرکت ها باید کاملاً از پیامدهای رفتاری و فرهنگی شوخ طبعی آگاه باشند، که اگر با آن درست برخورد نشود، می تواند ظریف و در عین حال عمیقا به روحیه آسیب برساند.


سوم، طنز باید همبستگی سازمانی ایجاد کند. حرف های کنایه داری که به کارکنان حمله کرده و آنها را تخریب می کند، می تواند منجر به بیگانگی، خصومت و دوری شود. اصلاح طنز می تواند کارمندان را با هم جمع کند.


وقتی طنز به بیراهه می رود
براساس مطالعه ای که در مجله تجارت و روانشناسی منتشر شده است، "طنز شکست خورده، موضوعی است که خنده دار نیست." محققان گزارش می دهند که "این موضوع نه تتها باعث از بین رفتن مزایای احتمالی تأثیرات مثبت مانند رفتار مفید، رفتار اجتماعی، تصمیم گیری پیشرفته و خلاقیت می شود، بلکه ممکن است منجر به اثرات منفی، کاهش عزت نفس و عدم تمایل به ادامه فعالیت در تنظیم مقررات شود."


محققان همچنین خاطرنشان کردند که طنز نوعی ارتباطات پر فشار است، زیرا یک مکانیسم فوری و مبهمی از بازخورد را فراهم می کند: مردم می خندند یا نمی خندند.


مطالعه دیگر نشان داد که اندکی از اهمیت استراتژیک طنز می تواند با انتقال اعتماد به نفس، شایستگی و کاریزما "وضعیت محیط کار را ارتقا بخشد". نکته منفی این است که تلاش های طنزآمیز باعث می شود شما را به عنوان یک دلقک" مسخره" قرار دهد؛ کسی که نباید او را زیاد جدی گرفت.


البته، این مورد در تمامی موارد از جمله پذیرایی از مخاطبان شما تا احترام گذاشتن به آنها صادق است. همانطور که ژورنال بین المللی مدیریت و سیستم های اطلاعاتی توضیح می دهد: "مهم است که توجه داشته باشید هر آنچه را که یک گروه جمعیتی ممکن است طنز تلقی کنند، ممکن است توسط یک گروه جمعیتی دیگر توهین تلقی شود."


یک محیط پر از طنز حتی می تواند باعث شود که کارمندان بیشتر قوانین را زیر پا بگذارند: مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ در ژورنال آکادمی مدیریت نشان داد که طنز می تواند "به طرفداران، علامت پذیرش نقض هنجار در محل کار" را بدهد و این امر می تواند منجر به رفتارهای ناهنجار مانند غیبت و انزجار شود. یکی از محققان ابراز نگرانی کرد که طنز بیش از حد یا کنترل نشده می تواند منجر به "رفتارهای انحرافی بیش از حد" شود.


تأثیرات مثبت طنز
آخرین باری که روز کاری خشنی داشتید و یا موضوع خنده داری در محل کار اتفاق افتاده بود را تصور کنید. شاید یک زنگ خنده در وسط یک جلسه یا یک داستان خنده دار درباره آخر هفته یک همکار بوده باشد.


لحظاتی مانند اینها از یکنواختی کار فراتر می رود، تنش را تسکین می دهد و ارتباطات بین مردم را تقویت می کند. طنز یک بازخوانی شیرین است و تأثیر آن بر رفاه کارمندان بارها و بارها نشان داده شده است.


به گفته گالوپ، بیش از ۹۰ درصد از کارمندانی که "مشغول" گزارش دادن هستند، نسبت به دیگر کارمندانی که "به طور مداوم فعال" هستند، در طول هفته بیشتر "لبخند می زنند و می خندند".


شوخ طبعی می تواند کارمندان را شادتر و کارآمدتر کند، اما این موضوع یک رویکرد متفکرانه، استراتژیک و احترام آور را می طلبد. در غیر این صورت، آنچه که می تواند به عنوان یک دارایی قدرتمند باشد، می تواند به سرعت به یک مسئولیت جدی تبدیل شود.
 

۳ سپتامبر ۲۰۱۹

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد