درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 12:09   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4007صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 18 تیر 1392 - 20:18
چگونه یک بروشور تهیه کنیم؟
محمد حسنی - در بروشوری که تهیه می‌کنیم لازم است تنها به مواردی از صفات کالا که قابل اثبات و واقعی هستند اشاره کنیم و نه صفات نامطمئن و مشکوک چون این کار قطعا نتایج معکوسی به بار می‌آورد،
  

شکی نیست برای معرفی اولیه کالا به گروه خریداران باید از ابزارهایی مانند بروشور یا کاتالوگ استفاده کنیم. اغلب دیده شده است که در برخی سازمان‌ها و واحد‌های بازرگانی و تولیدی به این امر مهم توجه کافی نمی‌شود و با صرف هزینه‌های گزاف نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از این قبیل ابزارها لازم است اولا به اهمیت و موثر بودن آنها و ثانیا به هدایت صحیح آنها ایمان و اعتقاد داشته باشیم، مثال معروفی در هنر بازاریابی که همواره به کار می‌رود این است که «چنانچه بهترین تله موش دنیا را هم ساخته باشید نباید قبل از معرفی صحیح آن، انتظار داشته باشید که کسانی که خواهان این کالا هستند در مقابل واحد تولیدی شما صف ببندند». بدیهی است که تنها پس از معرفی صحیح کالا باید منتظر تشکیل چنین صف هایی باشیم. اینجا است که اهمیت و نقش معرفی حرفه‌ای کالا روشن می‌شود، پس بهتر است که به این فرآیند نیز مانند سایر امور تجارت به صورت حرفه‌ای بنگریم و عمل کنیم.

کالای مان را باید خوب بشناسیم، محاسن و معایبش را با دقت ارزیابی کنیم ، شاید کمی دشوار باشد اما در مراحل پیشرفته ممکن است لازم باشد که برای یک کالا چندین بروشور تهیه کنیم. عامل تعیین‌کننده این امر، تفکیکی است که در گروه‌های مخاطبان برقرار می‌کنیم، از این رو لازم است در آغاز مخاطب یا گروه مخاطب مان را شناسایی کرده ودر بروشور اولیه اکثریت را هدف قرار دهیم.
در بروشوری که تهیه می‌کنیم لازم است تنها به مواردی از صفات کالا که قابل اثبات و واقعی هستند اشاره کنیم و نه صفات نامطمئن و مشکوک چون این کار قطعا نتایج معکوسی به بار می‌آورد، با معرفی صحیح کالا و ارائه اطلاعات موثق، اعتماد خریدار را جلب می‌کنیم که خود بنیان گذار رشد تمایل خریدار به کالای شما می‌شود.

اغلب ذکر صفات فنی کالا به نفسه تاثیر کافی نمی‌گذارد از این رو باید برای هر صفتی که ذکر می‌کنیم حتما مزیت فنی که برای آن متصوریم را نیز ارائه کنیم.
اخیرا عرضه‌کنندگان تلویزیون‌های نسل جدید بر صفت نازکی یا باریکی تلویزیون خود تاکید می‌کنند، اما در بازار ایران بدون آگاهی از تاثیر و ارزش این صفت و اینکه بدانند که تا چه حد خریدار را جلب می‌کند یا اینکه چه مزیتی را به خریدار می‌دهد، از این ویژگی در تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

در بازار ایران این صفت نمی‌تواند حسن یا مزیت شاخصی (کششی) را به دنبال داشته باشد، با احتمال فراوان در به کارگیری این تاکتیک از تبلیغات کشور مبدا الهام گرفته‌اند که در ایران موثر نبوده و به همین دلیل پس از مدتی متوجه عدم کارآیی ذکر این صفت شده و بر متمایز‌کننده بودن آن دیگر اصراری نمی‌ورزند. این حقیقت ما را وادار می‌سازد که باشناخت واقع بینانه بازار تنها به صفاتی اشاره کنیم که خریدار را جلب می‌کند. برای هر صفتی که بیان می‌کنیم حتما باید مزیت آن را نیز به اطلاع خریدار برسانیم.

زمانی که از LED بودن تلویزیون صحبت می‌کنیم، از یک صفت تکنولوژیک سخن به میان می‌آوریم حال باید خریدارمان را از مزیت این صفت وآن هم به طور مثال وضوح و شفافیت بیشتر تصویر، مصرف کمتر برق یا کمتر گرم شدن دستگاه آگاه سازیم. بنابراین ذکر صفت به تنهایی چون آگاهی خریدار را تکمیل نمی‌کند، ضامن جلب و شکارخریدار نمی‌شود. پس از طی این مرحله باید به یک اصل مهم دیگری در هنر بازاریابی نیز توجه کنیم و آن این است که بروشوری که تهیه می‌کنیم باید در جهت جلب خریدار تهیه شود و نه رضایت و احساس خوب طراح آن. اغلب مشاهده می‌شود که مدیران چون مالک سازمان هستند احتمالا و در این کار تخصص لازم را ندارند، به‌جای نظارت بر کار و سپردن آن به کارشناسان حرفه‌ای، در آن دخالت کرده و گاهی اصرار نا به‌جای آنان بر برخی امور حسی به سرانجام کار
آسیب می‌رساند.

بهتر است که نمونه اولیه بروشور یا برچسبی که تولید می‌شود، قبل از چاپ و عرضه به بازار، مورد ارزیابی آماری قرار گیرد تا از کارآیی و موثر بودن آن اطمینان حاصل شود. یکی از راه‌ها این است که پس از تهیه متن و طرح اولیه بروشور آن را به گروه منتخب تصادفی مخاطبان ارجاع داد. کسب آمار در این مرحله ما را متوجه میزان و بزرگی زاویه انحراف‌مان از مسیر اصلی و مطلوب هدف
می‌کند.
ممکن است که این امر کمی پیچیده، هزینه بر و طولانی به نظر آید با این حال ارزش آن را دارد که به آن اهمیت بدهیم، چون اگر بروشور یا برچسب به نحو حرفه‌ای تهیه و عرضه شود به مراتب مفید‌تر و همچنین موثرتر در اعتلای اعتبار «برند»است.

برای راهنمایی طراح بروشور لازم است با توجه به موارد فوق، حداقل اطلاعات زیر را تهیه کنیم:
• هدف از تهیه بروشور
• تعیین گروه مخاطبان
• معرفی محصول با ذکر:
• صفات فنی کالا
• مزایای فنی کالا
• مزایای حسی کالا (برداشت حسی از کالا)
• معرفی شخصیت برند (کالا)
• معرفی نماد برند (کالا)
• پیام اصلی و نهایی جهت معرفی و تاکید برخصوصیات بارز کالا

درآخر بهتر است به حق انتخاب و خرید خریدار احترام گذاشت و اجازه داد، خود خریدار به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسد.

منبع: دنیای اقتصاد

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد