درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:03   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40059صفحه نخست » سه شنبه، 12 شهریور 1398 - 14:23
سازمان محیط زیست: سیاست قطعی ما، احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها است
روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که سیاست قطعی و مسلم این سازمان احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها، شفاف‌سازی و تعامل کامل با خبرنگاران بوده و خواهد بود و بسیار پسندیده است که همه ما با لحاظ کردن اخلاق رسانه‌ای، منصفانه و خردورزانه بنویسم، سخن بگوییم و نقد کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که سیاست قطعی و مسلم این سازمان احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها، شفاف‌سازی و تعامل کامل با خبرنگاران بوده و خواهد بود و بسیار پسندیده است که همه ما با لحاظ کردن اخلاق رسانه‌ای، منصفانه و خردورزانه بنویسم، سخن بگوییم و نقد کنیم.


سازمان محیط زیست به نامه خبرنگاران پاسخ داد/ سیاست قطعی ما، احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها است/ تعدادی از امضاء کنندگان نامه خبرنگار حوزه محیط زیست نیستند

به گزارش شارا، چندی پیش ۲۵ نفر از خبرنگاران حوزه محیط زیست در نامه‌ای سرگشاده به علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری؛ از نحوه برخورد سازمان محیط زیست و روابط عمومی آن با خبرنگاران گله کردند و خواستار تغییر رویه در این سازمان شدند که روابط عمومی سازمان محیط زیست با هدف احترام به افکار عمومی، روشنگری و تنویر اذهان مردم و فعالان رسانه‌ها در خصوص عملکرد رسانه‌ای این سازمان و پاسخ به برخی نقدها جوابیه‌ای منتشر کرده است.

بر این مبنا، در چند محور به ابهامات مطرح شده، پاسخ داده شد: سیاست قطعی و مسلم سازمان محیط زیست، احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها و شفاف‌سازی و تعامل کامل با خبرنگاران بوده و خواهد بود. طبعا روابط عمومی این سازمان، با دغدغه‌ها و مشکلات حرفه خبرنگاری و مسایل فردی و اجتماعی این عزیزان آشناست و درباره تلخ و تند نویسی‌های آنان، دچار سوء تعبیر یا بی‌انصافی نخواهد شد. اما بسیار پسندیده است که همه ما با لحاظ کردن اخلاق رسانه‌ای، منصفانه و خردورزانه بنویسیم، سخن بگوییم و نقد کنیم. ضمن اینکه به زودی طی نشستی صمیمانه، دغدغه‌ها و نکات مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران عزیز شنیده خواهد شد.

با احترام به تمامی رسانه‌های رسمی کشور و خبرنگاران ارجمند، نامه‌ای که ۲۵ نفر از آنان در خصوص فعالیت‌های رسانه ای سازمان محیط زیست امضا کرده‌اند؛ احتمالا به منظور حمایت ۲۳ نفر از این عزیزان، از دو خبرنگار گرامی دیگر بوده است. نکته جالب در خصوص این نامه، آن است که تعدادی از امضاء کنندگان آن، اساسا خبرنگار حوزه محیط زیست نیستند، چند نفر دیگر از این گرامیان نیز بارها به نشست های خبری سازمان دعوت شده‌اند و به هر دلیلی حضور پیدا نکرده‌اند اما اکنون مدعی حذف و عدم دعوت هستند. در ادامه، ضمن تاکید بر این نکته که در سازمان محیط زیست هیچ‌گونه حذف یا تبعیضی در تعامل با رسانه‌ها و خبرنگاران وجود نداشته و ندارد؛ موارد مرتبط با این موضوع، مطرح خواهد شد.

تنها در یک مورد و براساس پروتکل رسانه‌ای سازمان و دولت، از حضور یک خبرنگار آزاد در گروه سایبری پیام رسان سازمان که برای اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها راه اندازی شده، عذرخواهی و ضمن تقدیر و تشکر، از ایشان خواسته شد که در صورت همکاری با رسانه‌های رسمی کشور، معرفی‌نامه‌ای مبنی بر این موضوع به روابط عمومی ارائه دهند تا بلافاصله به اعضای گروه ملحق شوند.

این حق طبیعی همگان است که پرسش ها و ابهامات خود را بپرسند و همه دستگاه‌ها براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، موظف به پاسخگویی هستند. در کنار این موضوع، هر فرد یا خبرنگاری نیز مختار است که با دیگری مصاحبه انجام بدهد یا ندهد. تنها در یک مورد، سازمان به این جمع‌بندی رسید که با خبرنگاری که در روزنامه دولت فعالیت می‌کند و علیه دولت و سازمان محیط زیست در سایر فضاهای رسانه‌ای مطلب می‌نویسد، مصاحبه انجام ندهد.

زیرا ایشان، قبلا طی مصاحبه‌ای مبسوط، تمامی پرسش های خود را از رییس سازمان پرسیده و پاسخ های لازم را دریافت کرده بود. در نتیجه، از آن روزنامه خواسته شد هر فرد دیگری که صلاح می‌دانند به عنوان مصاحبه کننده با رئیس سازمان تشریف بیاورد تا مباحث دیگری پرسیده و پاسخ داده شود. طبعا و بنابر ملاحظات اخلاقی و حرفه‌ای، روابط عمومی سازمان محیط زیست، هیچگاه از رسانه‌ای نخواسته که خبرنگارش را تغییر دهد و چنین ادعایی خلاف واقع است و تکذیب می‌شود.

سازمان محیط زیست و روابط عمومی آن، ملتزم به رعایت اخلاق و قانون است و تحت نظارت نهادهای قانونی کشور فعالیت می‌کند. طبعا در صورت وجود عملکرد غیر قانونی، نهادهای نظارتی اقدام لازم را انجام می‌دهند.

اظهارات و انتقادات منتقدان سازمان نیز، غالبا تکراری بوده و به تفصیل و در دفعات مختلف، پاسخ داده شده است. امیدواریم همانگونه که سازمان محیط زیست و روابط عمومی آن، در تلاش برای رعایت اخلاق و قانون است، منتقدان سازمان نیز این‌گونه باشند.

مبنای کار خبری و رسانه‌ای، بیطرفی و واقع‌بینی است. همانگونه که می‌دانیم، امسال و برای اولین بار سازمان حفاظت محیط زیست در مجموع شاخص های عمومی، به عنوان سازمان برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی برگزیده شد. اما جالب است که برخی رسانه‌ها و خبرنگاران، طی امسال و سال قبل، حتی یک خبر مثبت یا خنثی در مورد سازمان محیط زیست منتشر نکرده‌اند و هر چه در خصوص این سازمان نوشته‌اند، اخبار منفی یا تخریب تلاش‌های کارکنان و مدیران خدوم و مظلوم سازمان بوده است. جای تعجب است که حتی رسانه‌های معاند و بیگانه نیز، هنگامی که درباره موضوع محیط زیست، خبر یا تحلیلی منتشر می‌کنند، به برخی عملکردهای مثبت سازمان اشاره می‌کنند اما تعداد معدودی از رسانه‌های داخلی، حتی همین کار را نیز انجام نمی‌دهند. طبعا واقع‌بینی و بی‌طرفی در بیان مسایل و مشکلاتی که در مواردی حل آن ها، از توان کل دستگاه‌های نظام نیز خارج است، خدای ناکرده به ایجاد نارضایتی عمومی و تضعیف نظام می‌انجامد و این موضوع، اگرچه به سازمان محیط زیست و روابط عمومی آن ارتباطی ندارد، اما واقعا جای تامل و افسوس دارد.

- کار روابط عمومی‌ها، پرونده سازی یا متهم کردن کسی نیست و بیان ادعای پرونده سازی یا امثال آن در مورد روابط عمومی سازمان محیط زیست، تهمت و کذب محض است. جای تاسف دارد که برای جلب توجه دیگران، چنین مواردی در نامه خبرنگاران فرهیخته بیاید.

- سازمان محیط زیست و مسئول روابط عمومی آن، سیاسی و سیاست زده نیست. افتخار مسئول روابط عمومی سازمان محیط زیست، کسوت معلمی در دانشگاه و سال ها فعالیت حرفه‌ای در عرصه روابط عمومی و رسانه‌ها است.

- با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و حجم گسترده فعالیت‌ها، همواره در روابط عمومی سازمان محیط زیست تلاش شده که با کمترین امکانات، علمی‌ترین و بیشترین عملکردها انجام و تعامل مناسب و حداکثری با رسانه‌ها و خبرنگاران حفظ شود.

در انتها، ضمن تکریم مجدد مردم شریف ایران، رسانه‌ها و خبرنگاران ارجمند، امیدواریم که با صبر و دور اندیشی، گفتگو و مفاهمه متقابل را مبنای تمامی فعالیت‌ها و عملکردمان قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد