درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 11:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39861صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 25 مرداد 1398 - 12:47
آیا توانایی زنان در انجام چند کار همزمان بیش از مردان است؟
تاکنون گفته می‌شد که زنان بهتر از مردان چند کار همزمان را انجام می‌دهند. یک محقق آلمانی برای سنجش این کلیشه آزمایش‌هایی را روی زنان و مردان انجام داده است. یک عصب‌روانشناس هم نتیجه یافته‌های این محقق را تأیید کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تاکنون گفته می‌شد که زنان بهتر از مردان چند کار همزمان را انجام می‌دهند. یک محقق آلمانی برای سنجش این کلیشه آزمایش‌هایی را روی زنان و مردان انجام داده است. یک عصب‌روانشناس هم نتیجه یافته‌های این محقق را تأیید کرده است.
 
 به گزارش شارا به نقل از وله، در زندگی بارها با کلیشه‌هایی روبرو شده‌ایم که روی قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایمان تأثیر گذاشته‌اند یا درک و باورمان را نسبت به دیگران، جنس مخالف و حتی خودمان شکل داده‌اند. یکی از این کلیشه‌ها، بحث "مالتی تسکینگ" یا توانایی انجام چند کار به طور همزمان است. کلیشه‌ رایج در این زمینه این است که زنان در مالتی تسکینگ (چندوظیفگی همزمان) بهتر از مردان هستند.
 
 پژوهشگران دانشگاه فنی آخن می‌گویند، با سنجش توانایی زنان و مردان در مواجهه با آزمایشی ساده به این نتیجه رسیده‌اند که این کلیشه بی‌اساس است. نتایج این تحقیق در مجله تخصصی PLOS ONE منتشر شده است.
 
 محققان در این پژوهش ۴۸ زن و ۴۸ مرد را انتخاب کردند و از آنها خواستند واکه‌ها (حروف صدادار) و حروف همخوان (یا بی‌صدا) را که روی صفحه نمایش نقش می‌بستند، تشخیص دهند. یک آزمایش دیگر این بود که از تست‌شوندگان می‌خواستند بگویند، اعداد نمایش داده شده، فرد هستند یا زوج. از زنان و مردان شرکت‌کننده خواسته می‌شد گاهی دو تکلیف را با هم انجام دهند یا به سرعت توجه خود را از یک حوزه به حوزه دیگر معطوف کنند.
 
 آزمایش‌ها نشان دادند که از سرعت و دقت هر دو جنسیت، وقتی که پای انجام همزمان دو تکلیف به میان می‌آید، کاسته می‌شود. پاتریتسیا هیرش که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته، می‌گوید: «هیچ تفاوتی بین دو جنسیت در این رابطه ندیدیم. نتایج این آزمایش کلیشه‌ای را که می‌گوید، زنان در حوزه مالتی تسکینگ بهتر از مردان عمل می‌کنند، تأیید نمی‌کند.» هیرش تأکید می‌کند که دست‌کم آزمایش‌های انجام گرفته که هر کدام معرف چالش و توانایی ویژه‌ای هستند، این تفاوت را تأیید نکردند.
 
 محققان می‌گویند، در آزمایش‌های مشابهی که در گذشته برای اثبات تفاوت دو جنس در حوزه مالتی تسکینگ انجام شده است، گاه زنان از مردان پیشی گرفته‌اند و گاه مردان از زنان. به اعتقاد محققان دانشگاه آخن، دلیل این تفاوت در آزمایش‌های پیشین می‌تواند در تفاوت نوع تکالیفی باشد که بر عهده زنان و مردانی گذاشته شده که تست روی آنها انجام شده است.
 
 به نوشته وب‌سایت اتریشی "اشتاندارد"، یک عصب‌روانشناس از دانشگاه زوریخ هم نتایج این پژوهش جدید را تأیید می‌کند و می‌گوید که تفاوت زنان و مردان در حوزه مالتی‌ تسکینگ بسیار ناچیز است یا اصلا وجود ندارد. لوتس ینکه می‌گوید که چنین تفاوتی با منطق تکامل (فرگشت) هم همخوان نیست. او می‌افزاید: «هیچ معنای ژنتیکی در پس این فرضیه که زنان هوموساپینس در ۱۵۰ هزار سال پیش اساسا در حوزه مالتی تسکینگ بهتر از مردان بوده‌اند، وجود ندارد.»
 
 این پژوهشگر دانشگاه زوریخ با بی‌اساس خواندن این کلیشه می‌گوید، انسان کلا در حوزه مالتی تسکینگ خیلی خوب نیست. ینکه می‌افزاید: «مغز ما برای این ساخته شده که روی موضوع‌های مهم تمرکز کنیم.»
 
 لوتس ینکه در مصاحبه با "اشتاندارد"، دست گذاشتن روی تفاوت‌های چشمگیر میان زنان و مردان را که به طور اتفاقی کشف می‌شدند، مشکل بزرگ مطالعات جنسیتی در گذشته می‌داند. به گفته این محقق اما پژوهش‌هایی که نتایج‌شان نشان می‌داد تفاوتی وجود ندارد، معمولا منتشر نمی‌شدند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد