درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 08:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39662صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 13 مرداد 1398 - 11:35
خودِ واقعی، خودِ مصنوعی/ خود اصلی، خود ظاهری
ونداد زمانی - روانشناسی یکی از با ارزشترین اختراعات جامعه بشری است. قدرت اصلی اش در ایجاد تعادل روحی و انگیزه بخشی و افزودن امید به زندگی است. روانشناسی می تواند به زندگی و کار انسانها، انرژی و آگاهی تزریق کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روانشناسی یکی از با ارزشترین اختراعات جامعه بشری است. قدرت اصلی اش در ایجاد تعادل روحی و انگیزه بخشی و افزودن امید به زندگی است. روانشناسی می تواند به زندگی و کار انسانها، انرژی و آگاهی تزریق کند.

الن دباتن فیلسوف مورد علاقه ما معتقد است برداشت ها و تعاریف نادرست در پیرامون روانشناسی زیاد است. ابرای همین او سعی کرده است دلیل منطقی اصطلاحات کلیدی علم روانشناسی را به شکل مختصر و ساده توضیح دهد.

روانکاو انگلیسی دونالد وینیکات این اصطلاح کلیدی را بوجود آورده است. او معتقد است همه ما انسانها در بدو تولد با یک خود واقعی به دنیا می آئیم. خود واقعی یک نوزاد اصلا توجهی به احساسات دیگران ندارد. هر وقت دلش بخواهد گریه می کند. اگر گرسنه باشد فریاد می زند و اگر مثانه اش پر بود خالی می کند.

دونالد وینیکات به این برداشت از انسان سالم رسیده است که هر فردی اگر در دوران کودکی از ابراز وجود خود اصلی اش را در یک مقطعی لذت برده باشد در بزرگسالی هویتی سالمتر و اصیل تر خواهد داشت.

او معتقد است قوانین زندگی اجتماعی به مرور به کودکان می آموزند که احساسات ناب شخصی خود را کنترل کنند.

روانکاو انگلیسی ضدیتی با خود مصنوعی یا ظاهری ندارد ولی معتقد است که متاسفانه بسیاری از افراد بشر شانس تجربه شخصیت واقعی و اصیل خود را نداشتند. اغلب خردسالان بشر خیلی زود باید بیاموزند از قوانین تبعیت کنند و کم کم، تسلیم خودِ ظاهری شوند..

روانشناسی به افراد در حین درمان، یک شانس دوباره می دهد. آنها در ملاقات با روانشناسان می توانند نقبی به گذشته دور و به قبل از آنکه تسلیم روزگار شوند بزنند.

در اتاق روانشناس، افراد می توانند لوس و خشمگین و بی ملاحظه و خودخواه باشند. این بازگشت به خود واقعی آن هم وقتی که در محوطه امن و قابل پذیرش یک روانشناس قرار می گیرند باعث می شود تا لحظاتی از خود واقعی و اصیل شان مجال ِبروز یابد.

زندگی و قوانینش طوری تنظیم شده است که به ناگزیر باید مدام برگردیم به خویشتنِ ظاهری ولی تجربه خودِ واقعی داشتن، کمک می کند تا زندگی را بیشتر تحمل کنیم.
 

منبع: www.theschooloflife.com
marde-rooz.com
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد