درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 00:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38809صفحه نخست » خبر یکشنبه، 11 خرداد 1398 - 17:19
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: انتظار نخست ما اطلاع‌رسانی حرفه‌ای از سوی خبرگزاری‌هاست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان بر وجود جنگ روانی جدی علیه ایران خواستار ایفای نقش جدی از سوی رسانه‌ها در این میدان شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان بر وجود جنگ روانی جدی علیه ایران خواستار ایفای نقش جدی از سوی رسانه‌ها در این میدان شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از مرکز
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز در مراسم رونمایی از سایت جدید خبرگزاری ایرنا با اشاره به سابقه این خبرگزاری از دهه‌های گذشته تا به امروز اظهار داشت: این خبرگزاری اتفاقات زیادی را در طول قدمت خود رقم زده است و این رونمایی نیز گام رو به جلویی محسوب می‌شود.
 
 وی ادامه داد: ما باید در فضای رسانه‌ای به طور عام و در ایرنا به طور خاص به دنبال جریان‌سازی جدیدی باشیم، انتظار نخست ما اطلاع‌رسانی حرفه‌ای از سوی خبرگزاری‌ها است، این اولین وظیفه ذاتی یک خبرگزاری است که مؤلفه و متغیرهای خود را دارد.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم مولد بودن است، اینکه خبرگزاری چقدر به تولید محتوا می‌پردازد امری مهم است و درواقع رسانه باید میزان کارایی و تأثیرگذاری خود را در مولد بودنش نشان بدهد.
 
 صالحی یادآور شد: یکی از ملاک‌های مهم در اطلاع‌رسانی این است که به مولد بودن چقدر اهمیت می‌دهیم، در عین حال باید به حقوق رسانه هم توجه کرد و دید که منبع، مخاطب و اهداف رسانه برچه اساسی است، در اصل باید دید چقدر حقوق رسانه در این ابعاد تعریف شده و آن رسانه چقدر به این موضوع التزام دارد.
 
 وی افزود: فناوری‌های امروز رسانه نیز باید به روز باشد زیرا رسانه که عقب ماندگی رسانه‌ای داشته باشد نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای فضای لازم را برای مخاطب خود فراهم کند. ایرنا هم به خاطر قدمت و هم جایگاهش در نظام جمهوری اسلامی نیازمند حرفه‌ای شدن از نظر زیرساختی و نرم افزاری است.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه یک نهاد اجتماعی است و با این نگاه رسانه نمی‌تواند مسئولیت ملی خود را نادیده بگیرد، گاهی در شرایط بحرانی کشور مثل سیل و زلزله وظایف رسانه مشخص می‌شود و امسال هم در آغاز سال با وجود بحران طبیعی سیل رسانه‌ها شبیه هلال احمر و دیگر نهادها که به کار اجتماعی پرداختند آنها نیز همین نقش را ایفا کردند، پس رسانه نهاد پشت خط نیست بلکه سر خط بحران‌هاست.
 
 صالحی بیان کرد: در بحث اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و دیگر آسیب‌های اجتماعی رسانه یک نهاد اجتماعی است که سر خط این اتفاقات باید حرکت کند. در بخش بین‌المللی نیز ممکن است گاهی کشور با بحران‌هایی مواجه شود، در شرایط ویژه‌ای که یک کشور می‌تواند در معرض خطرهای فراوان و اتفاقات تلخ باشد در همین زمان رسانه جز نهادهای سر خط است که باید تأثیرگذاری خود را نشان دهد.
 
 وی اضافه کرد: بحران امنیت ملی امروز در حال تهدید ما است و این یک واقعیت است و گزاف هم نیست، جنگ اقتصادی که امروز به راه افتاده همچون جنگ هشت ساله است که ما شرایط آن را نداشتیم. این جنگ اقتصادی امروز قدم به قدم پیش رفته و دشمن در تلاش است که ما را در این بخش زمین‌گیر کند.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این شرایط نباید بگذاریم منابع تحریمی ما را تحت تأثیر خود قرار دهد، مبادلات پولی و بانکی امروز ما تحریم شده و حوزه تولید ما را نیز تحت فشار گذاشتند و سرمایه‌گذاران خارجی را از ورود به ایران منصرف کردند، درواقع دشمن می‌خواهد فضای اقتصادی ایران را به سمت زمین‌گیر شدن ببرد.
 
 صالحی ادامه داد: در این چهارسال مسیر سختی طی شده اما باوجود سختی‌های فراوان؛ کشور حفظ و در عین حال زمین‌گیر نشده اما فراموش نکنید که این تحریم‌ها نسبت به گذشته خیلی متفاوت است، همچنین تیم پیشران تحریم بسیار تندرو هستند و مکانیزیم‌های تحریم هم ویژه است که در حال تعقیب کردن آن هستند.
 
 وی ابراز داشت: در مجموع در جنگ تحمیلی اقتصادی اصحاب رسانه باید به عنوان یک واقعیت این موضوع را ببینند که اقتصاد ما در چه وضعیتی است، تورم هم به مثابه این اتفاقات رخ داده و دولت آقای روحانی تلاش کرد این تورم را مهار کند، در حوزه رشد اقتصادی نیز در سال ۹۵ تا ۹۶ در حال طی کردن یک شرایط خوبی بودیم اما در سال ۹۷ این رشد منفی شد، به هر حال در این دوره نظام و دولت کارهای زیادی انجام دادند تا این جنگ اقتصادی را کنترل کنیم.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن توقع آشوب‌های گسترده در ایران داشت اما نظام و دولت تلاش زیادی در این یک سال داشتند اما اصحاب رسانه و به خصوص ایرنا باید در این زمینه نقش آفرینی بیشتری کنند، گاهی اوقات شرایط عادی است اما گاهی نیز شرایط عادی نیست و امروز دقیقاً در شرایط فوق العاده مدیریت کشور هستیم، این یک حوزه‌ای است که به عنوان جنگ اقتصادی باید مورد توجه باشد.
 
 صالحی با بیان اینکه بحث روانی و رسانه‌ای نیز بسیار مهم است، افزود: در ماه‌های اخیر جنگ روانی علیه ایران بسیار گسترده شده و اگر قرار است دشمن در رویاهای خود به ما لطمه بزند به دنبال تغییر رژیم سیاسی ایران نیست بلکه تمامیت ارضی را مدنظر دارد زیرا ایران بزرگ برای برخی کشورهای عربی اطراف خار چشم است و سعی می‌کنند ایران چند تکه شود، بنابراین این یک تهدید تمامیت ارضی است نه رژیم سیاسی.
 
 وی یادآور شد: با این نگاه در ماه‌های اخیر و تلاش‌های ترامپ، بولتون و اسرائیل نشان می‌دهد که دشمن به دنبال هدف‌گذاری است، سه نشست سران در فاصله زمانی خیلی کم یعنی یک توپخانه پر از آتش به سمت ما هدف گرفته شده است، این یک واقعیت است و این موضوع را بیشتر انباشته می‌کند تا ایران هراسی و انزوا را برای ما پدید بیاورند.
 
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جنگ روانی رسانه‌ای که به انزوای ما در سطح جهان و ایجاد اختلاف در داخل کمک می‌کند در اجزا جنگ رسانه‌ای فعلی قرار دارد. پس رسانه‌ها باید سهم ملی خودشان را بیش از پیش ایفا کنند، ایرنا در این قسمت این سابقه را داشته و ستاد اطلاع‌رسانی جنگ در همین ایرنا صورت می‌گرفت، اتاق جنگ ما در هشت سال دفاع مقدس در ایرنا بود و چنین جایگاهی در حفاظت از منافع ملی داشت.
 
 صالحی در مورد نقش ایرنا توضیح داد: به نظر می‌آید ایرنا با این سابقه با اتکا به ظرفیت موجود و جدید و پتانسیل فعلی به این نکته توجه مضاعف داشته باشد، به نظر می‌آید ما در این نگاه به سرمایه اجتماعی مردم خودمان رجوع کنیم پایداری مستمر در مقابل این هجمه‌ها و توطئه‌ها زمانی ممکن است که سرمایه‌های اجتماعی تقویت شود، این سرمایه اجتماعی می‌تواند اعتماد مردم به مردم باشد یعنی مردم نسبت به هم بیشتر کمک کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: در فضای سیل مردم نشان دادند چگونه به کمک هم آمدند پس ما باید لحظه‌های کمک را صید کنیم و این نقطه‌ها را به هم وصل کنیم. در یک جهاتی علائمی وجود دارد که می‌توان آن را گسترش داد. در سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به مردم خیلی می‌تواند کمک‌کننده باشد به شکلی که مردم احساس تنهایی نکنند. این موضوع به پایداری مردمی کمک شایانی خواهد کرد
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد