درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:53   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38548صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 - 13:58
وزیر کار: روابط عمومی به افزایش اعتماد عمومی و بالا‌بردن سطح سرمایه‌های اجتماعی در کشور کمک می‌کند
محمد شریعتمداری طی یادداشتی، ضمن تبریک روز روابط عمومی به دست‌اندرکاران روابط عمومی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، نوشت:‎ ‎تعامل بین درون دستگاه با بیرون دستگاه از مأموریت‌های اساسی روابط عمومی‌ها است که باید آن را با قوت انجام دهند و اگر احیانا در این زمینه ضعفی باشد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| محمد شریعتمداری طی یادداشتی، ضمن تبریک روز روابط عمومی به دست‌اندرکاران روابط عمومی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، نوشت:‎ ‎تعامل بین درون دستگاه با بیرون دستگاه از مأموریت‌های اساسی روابط عمومی‌ها است که باید آن را با قوت انجام دهند و اگر احیانا در این زمینه ضعفی باشد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.‌
 
 به گزارش شارا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به مناسبت روز روابط عمومی، یادداشتی نوشته که متن کامل آن بدین شرح است:
 
 روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مناسبی است تا در خصوص فعالیت روابط عمومی‌ها نکاتی بیان شود.‌‎
 
 روابط عمومی نقش بی‌بدیل در ترسیم چهره بیرونی دستگاه متبوع خود دارد؛ بدین معنا که چهره‌ای که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا هر وزارتخانه دیگری در بیرون دیده و تصویر می‌شود (علاوه بر اینکه مجموعه تلاش‌های همه مدیرانش باعث ایجاد چنین نمودی شده است) عمدتا محصول عملکرد روابط عمومی است.‌
 
 در واقع روابط عمومی‌، رابط دستگاه اجرایی با افکار عمومی است. از یکسو انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و فضای واقعی جامعه و افکار عمومی که به‌ویژه در جراید، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شوند باید از طریق روابط عمومی‌ها به مدیران دستگاه‌ها منتقل شوند و مدیران و سیاستگذاران در جریان دیدگاه‌های افکار عمومی قرار گیرند، از سوی دیگر اقدامات، سیاست‌ها و گفتمان دستگاه‌ها هم باید در یک چارچوب مدون و پردازش شده به شیوه‌های مختلف و نوینی که امروز در دنیای روابط عمومی‌ها و ارتباطات وجود دارد در فضای عمومی منعکس شوند. این بدین معنا است که روابط عمومی‌ها نباید خود را فقط توصیف‌کننده و تبیین‌کننده و تبلیغ‌کننده اقدامات دستگاه خود تلقی کنند، بلکه باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع و دستگاه متبوع خود باشند.‌‎
 
 همچنین روابط عمومی‌ها نباید هیچ‌وقت شأن و مأموریت خود را به توزیع‌کننده برخی اخبار یا مفاهیم آن‌هم در مناسبت‌ها تقلیل دهند؛ نقش روابط عمومی هرگز نباید به این حد خلاصه شود بلکه تحلیل، رصد و شناسایی فضای اجتماعی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آنها است که می‌تواند سازمان را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش بسیار یاری کند. اگر این انتقال اطلاعات به صحت و درستی صورت گیرد، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری مدیران مبتنی بر شناخت دقیق از فضای جامعه و مؤثر و هدفمند خواهد بود. لذا رویکرد تحلیلی به اثرگذاری تصمیمات یک سازمان بر همه مخاطبانش و بر همه ذینفعان و افکار عمومی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و الزامات در حوزه روابط عمومی است. در همین چارچوب مدیران روابط عمومی باید پیشگام گفتگو با شهروندان و گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع دستگاه متبوع خود و کنشگران سیاسی و مدنی مرتبط با مأموریت‌های آن دستگاه باشند. مدیران روابط عمومی باید تسهیل‌کننده و زمینه‌ساز سیاستگذاری شهروندمدار باشند‎.
 
 مدیر و مجموعه روابط عمومی یک دستگاه است که می‌تواند اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و فاقد اعتبار را با تبیین و تشریح کارشناسی و ارایه اطلاعات متقن و به وقت بی‌اثر کند و اگر احیانا نتواند در این مسیر موفق باشد ممکن است با سوگیری برخی از جریانات در زمینه فعالیت یک دستگاه، شرایطی فراهم آورد تا مطالب غیرکارشناسانه نزد افکار عمومی، کارشناسانه به نظر بیایند.‌
 
 تعامل بین درون دستگاه با بیرون دستگاه از مأموریت‌های اساسی روابط عمومی‌ها است که باید آن را با قوت انجام دهند و اگر احیانا در این زمینه ضعفی باشد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.‌
 
 از سوی دیگر روابط عمومی خط مقدم تلاش برای حفظ ثبات و آرامش و تعادل در محیط درونی و بیرونی دستگاه است؛ می‌تواند امید را در جامعه نشر و توسعه دهد و به افزایش میزان اعتماد عمومی و بالا‌بردن سطح سرمایه‌های اجتماعی در کشور کمک کند. به‌نظر می‌رسد این مأموریت بسیار سخت است ولی بی‌تردید همت بلند، دانش گسترده، عزم جدی و انگیزه فراتر از مسئولیت اداری همه همکاران عزیز ما در روابط عمومی‌ها می‌تواند تضمین‌کننده تحقق این هدف مهم باشد. ‌
 
 امیدوارم که این روز بر همه دستاندرکاران روابط عمومی و خبرنگاران و اصحاب رسانه و خصوصا همکاران من در روابط عمومی‌های خانواده بزرگ دولت گرامی باشد.‌
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد