درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 12:55   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38477صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 27 اردیبهشت 1398 - 16:59
روابط عمومی تعطیل بردار نیست
محمد بیانی؛ مدیر روابط عمومی بیمه تجارت نو - توسعه هر کشوری به عملکرد توسعه ای ارکان آن کشور بستگی دارد در این زنجیره، رشد کیفی عملکرد نهاد های فعال در کشور نیز وابسته به ارتقاء سطح فعالیت روابط عمومی ها است برای همین یکی از مبانی توسعه سازمانی، دارا بودن روابط عمومی پویا وخلاق است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| توسعه هر کشوری به عملکرد توسعه ای ارکان آن کشور بستگی دارد در این زنجیره، رشد کیفی عملکرد نهاد های فعال در کشور نیز وابسته به ارتقاء سطح فعالیت روابط عمومی ها است برای همین یکی از مبانی توسعه سازمانی، دارا بودن روابط عمومی پویا وخلاق است.

 

ازآنجا آن که روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است پس نادیده گرفتن روابط عمومی، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به آنان. سازمان ها به عنوان یک سیستم اجتماعی، با هدف و وظایف مختلف نیازمند آن است که توسط روابط عمومی خود به جامعه، مطبوعات، مدیران و... معرفی شود تا در این راه به رشد و توسعه دست یابد و در عالم تجربه، رقابت و صحنه های بین المللی به موفقیت دست پیدا کند.

 

روابط عمومی با پذیرش نقش هایی همچون؛ متقاعدسازی، آینده نگری، بحران ستیزی، اعتبارسازی، فرهنگ سازی و.. نقش مهمی در توسعه سازمانی بازی می کند. توسعه سازمان ها و شرکت ها نیز در یک فرایند جامع تر و کلی تر موجب توسعه کشور و قدرتمند شدن آن می شود.


روابط عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته، ولی در جوامع درحال گذار این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است. در صورتی که روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد. روابط عمومی مانند واحدهایی نظیر امور اداری و مالی نیست که در ساعات و زمان های معینی فعالیت داشته باشد، بلکه مجموعه ای با فعالیت های خطیر، وسیع و شبانه روزی است. حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود.


آنچه حایز اهمیت است، ماهیت غیر مادی وظایف و مسؤولیت های روابط عمومی هاست. بدین معنا که اولا تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است. ثانیا روابط عمومی فعالیتی مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها، اندیشه ها و... است. روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه ی همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد. چراکه امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد. این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی سازمان هاست. به طور کلی روابط عمومی پویا، چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد. گفتنی است در شرکت بیمه تجارت‌نو نیز چنین نگاهی بر روابط عمومی حاکم است. روابط عمومی بیمه تجارت‌نو در سایه حمایت های بی دریغ مدیریت کلان شرکت با فعالیتی شبانه روزی مداوم و کادری متخصص و همدل، همواره سعی می کند به نیاز های امروزی و متنوع شرکت پاسخ مثبت داده و به درخواست های مخاطبان خود جامه عمل بپوشاند.


به جرات می توان گفت که کار روابط عمومی نباید در پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر اقدامات سازمان تعریف شود. می طلبد با تلاش و صبر فراوان آنقدر اعتماد مدیران به دست اندرکاران روابط عمومی ها زیاد شود که روابط عمومی ها بتوانند به راحتی در سیاست گذاری و برنامه ریزی های سازمانی به تشخیص و مصلحت اندیشی بپردازند. وقتی اعتماد جلب شد، آنوقت حقایق شفاف و صحیح به مردم اطلاع رسانی شود. به تجربه دریافت شده ، هزینه ای که برای اصلاح اطلاعات غلط پرداخت می شود، بسیار بیشتر از انتقال حقیقت به مردم است.

 

بر همین اساس ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر دیر حرکت کنیم و بخواهیم اطلاعات را مخفی نگه داریم، اطلاعات پیشاپیش ما منتقل می شود و تاثیر و واکنش خود را می گذارد. چرا که روابط عمومی ها باید متوجه باشند که در عصر حاضر با مخاطبان فعالی رو به رو هستند که آنها به دنبال تحلیل، چرا و چه و اما و اگر مطالب می گردند و صبر نمی کنند تا ما به آنها اطلاعات دهیم چه رسد به اینکه اطلاعات غیر شفاف و مبهم از جانب روابط عمومی ها منتشرشود.
 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد