درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 19:09   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38419صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 13:26
آقایان روابط عمومی تعطیل شد
قاسم مصفا* - در حال حاضر بعد از سیاست کوچک سازی دولت، روابط عمومیها با چالش جدید مواجه شدند خصوصا در مجموعه وزارت کشور و استانداری ها ، آن هم تنزل جایگاه اداری در ساختار سازمانی ست. این اتفاق باعث شد در خیلی استانداری ها از جمله استانداری گیلان مدیران کل روابط عمومی عطای این پست را به لقایش ببخشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابط عمومی نامگذاری شده و امسال این روز مصادف شده در روز جمعه یعنی روز تعطیل همانند حال روز این روزهای روابط عمومی ها ست.
 
 شاید بتوان چالش های روابط عمومی ها را در چند بخش خلاصه کرد اول چالش ساختاری ، سالها از تشکیل روابط عمومی در دستگاه های اجرایی می گذرد و مدیران و مسوولین در خصوص این حوزه سخنرانی های زیادی کرده اند و همچنین همایش های زیادی در خصوص روابط عمومی برگزار شد روابط عمومی بعنوان مغز متفکر، چشم، گوش و ویترین سازمان معرفی شده است.
 
 اما در حال حاضر بعد از سیاست کوچک سازی دولت، روابط عمومی ها با چالش جدید مواجه شدند خصوصا در مجموعه وزارت کشور و استانداری ها ، آن هم تنزل جایگاه اداری در ساختار سازمانی ست. این اتفاق باعث شد در خیلی استانداری ها از جمله استانداری گیلان مدیران کل روابط عمومی عطای این پست را به لقایش ببخشند.
 
 چالش دیگر این حوزه بودجه و اعتبارات است. طبق آیین نامه های دولت، دستگاه های اجرایی می توانند تا نیم درصد بودجه جاری را درحوزه روابط عمومی هزینه نمایند اما چون برخلاف حوزه های دیگر مانند پژوهش این آیین نامه اختیاری است نه اجباری، متاسفانه معمولا دست روابط عمومی ها از بودجه کوتاه است و حوزه ای که نیاز به هزینه کرد و به روز بودن است همیشه چالش تامین بودجه را دارد.
 
 آموزش نیاز مبرم در حوزه روابط عمومی است. روابط عمومی و ارتباطات یک علم است، علم نو و در حال رشد، در همین راستا مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید به صورت مداوم در حال یادگیری و آموزش باشند اما در این حوزه هیچ فکر اساسی و برنامه محوری وجود ندارد و اداره کل آموزش استانداری گیلان تاکنون هیچ گونه دوره ای برای روابط عمومی ها برگزار نکرده است.
 
 افکار سنجی و پژوهش بخش پویا و موتور محرک روابط عمومی ها است که با مشکلات مطرح شده قبلی قابل حدس است که در حال حاضر کاملا تعطیل شده است شاید بتوان گفت بسیاری از نارضایتی های عمومی و مردمی از دستگاه های اجرایی به همین دلیل است که برای حل آن هیچ فکری صورت نگرفته و پژوهش و برنامه ای در این حوزه وجود ندارد.
 
 به هر حال با شرایط سخت حاکم بر امور اجرایی کشور این روزها باید روابط عمومی ها بیشتر و بهتر و فعال تر از قبل عمل کنند.
 
 باید به این حوزه جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی فعالیت ها و مشکلات کمک شود تا دشمنان از آب گل آلود ماهی نگیرند.
 
 امیدوارم متصدیان امر کمک کنند تا روابط عمومی ها از این رخوت در بیایند.
 
 به امید آن روز
 
 *مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد