درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38412صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 7 خرداد 1398 - 23:33
آداب معاشرت/ پیشخدمت در خانه
نورالهدی منگنه - پیشخدمت درباره تمیزی دست، صورت و لباس خود نهایت مراقبت را دارد (لازم نیست که لباس او خیلی نو و باارزش باشد اما لازم است که تمیز و اتو شده باشد).
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||
1- پیشخدمت درباره تمیزی دست، صورت و لباس خود نهایت مراقبت را دارد (لازم نیست که لباس او خیلی نو و باارزش باشد اما لازم است که تمیز و اتو شده باشد).


2- پیشخدمت هر روز جورابش را عوض نموده و پاهایش را می شوید.


3- میهمانی که در خانه را کوبید یا زنگ زد، در برخورد با او مودب و موقر رفتار نموده و قبل از آن که او را وارد خانه کند (اگر او را نمی شناسد) با کمال ادب و احترام اسمش را پرسیده، اگر میهمان اسمش را گفت آن را خوب به خاطر می سپارد که بدون کم و زیاد به خانم یا آقای اربابش بازگو کند.


گاهی بعضی پیشخدمت ها در بازگو کردن نام میهمان دقت نمی کنند. آن را فراموش کرده به ته ته و په ته می افتند یا آن که آن را تحریف نموده و با تغییری که می دهند، به کلی اسم آن شخص را عوض کرده و به کلمات عجیب و غریبی تبدیل می نمایند.


هم اکنون گفته یکی از دوستانم در نظرم مجسم شد و آن را می نویسم: خانم مشارالیها گفت روزی پیشخدمت من با شتاب زدگی وارد اتاق شد و گفت:


خانم، خانم (دیوالملک) دم در است. می خواهد بیاید پیش شما، در را باز کنم یا خیر؟
گفتم: دیوالملک؟!
گفت: بلی.
گفتم: دیوالملک که اسم نمی شود.
گفت: خودش گفت (دیوالملک)
گفتم: این آدم زن است یا مرد؟
گفت: زن است.
گفتم: برو درست بپرس.
رفت و برگشت. یک کارت اسم او را به دست من داد. دیدم نوشته است: (ادیب الملوک)
با عجله خود را به در رسانیده و تعارف گرم و عذرخواهی زیاد نمودم.


آن خانم میهمان گفت: وقتی اسم خود را گفتم، تکرار کردم اگر ملتفت نشده ای، این کارت اسم مرا ببر، پیشخدمت شما گفت: خیر لازم نیست کارت ببرم خوب فهمیدم. اما از این همه وقت که مرا معطل و سرگردان دم در نگه داشت دانستم که او اسم را نفهمیده.


4- میهمانی که وارد شد اگر پیشخدمت او را نمی شناسد، بهتر است کارت او را گرفته و نزد اربابش ببرد تا آن که اشتباهی رخ ندهد.


5- در موقع تعارف کردن چای یا شربت، آن را در سینی که روی کف دست چپش قرار دارد به جلو می برد و از طرف دست چپ میهمان به نزدیکش می رساند.


6- اگر میهمان از یک نفر بیشتر است چایی، شربت و غیره را که می خواهد نزد میهمان ها ببرد، اول نگاهی به صورت خانم میزبان نموده تا بداند صاحب خانم چه دستور می دهد و چه جور باید اول و دوم ... تعارف کند.


7- پالتو و عصای میهمان را پیشخدمت تقدیم می کند.


8- پالتوی خانم ها را عموما آقای صاحب خانه می گیرد تا بپوشند و این کار را به عهده پیشخدمت محول نمی کند.


9- در میهمانی های رسمی، پیشخدمت مرد باید لباس رسمی بپوشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد