درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 خرداد 1403 - 22:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  از شمار دو چشم یک تن کم
  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات
  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی
  هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری «ویواتک»‌ فرانسه عطر مورد علاقه شما را تولید می‌کند
  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟
  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد
  ترامپ تی‌وی: شبکه اینترنتی که می‌خواهد پیام رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مستقیما به هوادارانش منتقل کند
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38412صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 6 خرداد 1398 - 12:09
آداب معاشرت/ پیشخدمت در خانه
نورالهدی منگنه - پیشخدمت درباره تمیزی دست، صورت و لباس خود نهایت مراقبت را دارد (لازم نیست که لباس او خیلی نو و باارزش باشد اما لازم است که تمیز و اتو شده باشد).
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||
1- پیشخدمت درباره تمیزی دست، صورت و لباس خود نهایت مراقبت را دارد (لازم نیست که لباس او خیلی نو و باارزش باشد اما لازم است که تمیز و اتو شده باشد).


2- پیشخدمت هر روز جورابش را عوض نموده و پاهایش را می شوید.


3- میهمانی که در خانه را کوبید یا زنگ زد، در برخورد با او مودب و موقر رفتار نموده و قبل از آن که او را وارد خانه کند (اگر او را نمی شناسد) با کمال ادب و احترام اسمش را پرسیده، اگر میهمان اسمش را گفت آن را خوب به خاطر می سپارد که بدون کم و زیاد به خانم یا آقای اربابش بازگو کند.


گاهی بعضی پیشخدمت ها در بازگو کردن نام میهمان دقت نمی کنند. آن را فراموش کرده به ته ته و په ته می افتند یا آن که آن را تحریف نموده و با تغییری که می دهند، به کلی اسم آن شخص را عوض کرده و به کلمات عجیب و غریبی تبدیل می نمایند.


هم اکنون گفته یکی از دوستانم در نظرم مجسم شد و آن را می نویسم: خانم مشارالیها گفت روزی پیشخدمت من با شتاب زدگی وارد اتاق شد و گفت:


خانم، خانم (دیوالملک) دم در است. می خواهد بیاید پیش شما، در را باز کنم یا خیر؟
گفتم: دیوالملک؟!
گفت: بلی.
گفتم: دیوالملک که اسم نمی شود.
گفت: خودش گفت (دیوالملک)
گفتم: این آدم زن است یا مرد؟
گفت: زن است.
گفتم: برو درست بپرس.
رفت و برگشت. یک کارت اسم او را به دست من داد. دیدم نوشته است: (ادیب الملوک)
با عجله خود را به در رسانیده و تعارف گرم و عذرخواهی زیاد نمودم.


آن خانم میهمان گفت: وقتی اسم خود را گفتم، تکرار کردم اگر ملتفت نشده ای، این کارت اسم مرا ببر، پیشخدمت شما گفت: خیر لازم نیست کارت ببرم خوب فهمیدم. اما از این همه وقت که مرا معطل و سرگردان دم در نگه داشت دانستم که او اسم را نفهمیده.


4- میهمانی که وارد شد اگر پیشخدمت او را نمی شناسد، بهتر است کارت او را گرفته و نزد اربابش ببرد تا آن که اشتباهی رخ ندهد.


5- در موقع تعارف کردن چای یا شربت، آن را در سینی که روی کف دست چپش قرار دارد به جلو می برد و از طرف دست چپ میهمان به نزدیکش می رساند.


6- اگر میهمان از یک نفر بیشتر است چایی، شربت و غیره را که می خواهد نزد میهمان ها ببرد، اول نگاهی به صورت خانم میزبان نموده تا بداند صاحب خانم چه دستور می دهد و چه جور باید اول و دوم ... تعارف کند.


7- پالتو و عصای میهمان را پیشخدمت تقدیم می کند.


8- پالتوی خانم ها را عموما آقای صاحب خانه می گیرد تا بپوشند و این کار را به عهده پیشخدمت محول نمی کند.


9- در میهمانی های رسمی، پیشخدمت مرد باید لباس رسمی بپوشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد


  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟


  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی


  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها


  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!


  مدیر عامل گوگل، تیم رهبری خود را برای عصر هوش مصنوعی تکان داد


  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم


  این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد