درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 23:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38137صفحه نخست » یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 12:14
برخورد قضایی آخرین مرحله مقابله با تولیدکنندگان اخبار جعلی باشد
استاد ارتباطات با اشاره به اخبار جعلی گفت: نباید به سمت برخورد قضایی با تولیدکنندگان این اخبار برویم و برخورد باید در آخرین مرحله اتفاق بیافتد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استاد ارتباطات با اشاره به اخبار جعلی گفت: نباید به سمت برخورد قضایی با تولیدکنندگان این اخبار برویم و برخورد باید در آخرین مرحله اتفاق بیافتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد سلطانی‌فر امروز (یکشنبه) در چهاردهمین همایش روابط عمومی الکترونیک افزود: بیش از 57 میلیون نفر در ایران در شبکه پیام رسان تلگرام عضو هستند و در دوازدهم فروردین امسال بیش از یک میلیارد و 800 میلیون پیام از طریق تلگرام فیلترشده ارسال شد.


معاون مطبوعاتی پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طبیعی است نمی توان با افرادی که در این روز به انتشار اخبار جعلی دست زده بودند برخورد قضایی کرد و قوانین مصوب در این زمینه بی فایده بوده است.


وی ادامه داد: پدیده اخبار جعلی امروز به معضلی برای همه جوامع تبدیل شده و کمتر دولت، حکومت، نهاد یا فردی از آن در امان مانده است؛ بنابراین فقط مشکل کشور ما نیست.


رئیس کمیته علمی چهاردهمین همایش روابط عمومی الکترونیک اخبار جعلی را گزارش‌هایی توصیف کرد که اغلب جنجالی بوده و در پوشش گزارش های خبری مطرح می‌شوند.


به گفته سلطانی فر، کلیک خوردن، کسب درامد، افشای محرمانه ها، دیده شدن منافع سیاسی، مادی و اجتماعی، سریع تر از دیگران بودن، طنز، ربات ها، تحریف و بزرگ‌نمایی واژه های مهمی در شکل‌گیری اخبار جعلی است.


وی در پاسخ به این پرسش که چرا اخبار جعلی تولید می‌شود، گفت: عقب نشینی روزنامه نگاری رسمی و سنتی در مقابل روزنامه نگاری شهروندی، هویت ناشناس منبع خبر، جذب مخاطب، دیده شدن و خود ابرازی، زیبایی افشاگری، زیبایی متفاوت بودن، بی‌اعتباری منابع رسمی، جذابیت اخبار کذب، سرعت نشر اخبار جعلی در مقابل اخبار رسمی و صحیح همچنین قدرت پیام‌های تصویری که به باور کمک می کند دلایل این مساله است.


سلطانی فر به رشد تفکر انتقادی، باور مخاطره آمیز بودن اخبار جعلی، پرهیز از هرگونه اخبار جعلی توسط دولت، نهادهای رسمی و خدمات رسان، بازگرداندن اخلاق به جامعه و توجه به تولید موتورهای ویژه شناسایی و معرفی سریع اخبار جعلی بویژه منافع افرادی که منتشر کننده این اخبار هستند را از جمله راهکارهای مقابله با این اخبار برشمرد.


وی خواستار توجه ویژه روابط عمومی ها در تسریع تکذیب اخبار جعلی، معرفی منابع جعلی و شناساندن منافع تولیدکنندگان این اخبار شد و ادامه داد: شناساندن و معرفی هرچه وسیع تر اخبار جعلی، گسترش آموزش شناسایی این اخبار به ویژه در آموزش و پرورش، دانشگاه ها، سازمان ها و خانواده ها، توجه ویژه شبکه‌های اجتماعی، کانال ها و سایت‌های افشاگر اخبار جعلی و ایجاد مرجعیت رسانه ای به آنها و در نهایت آموزش به عنوان سایر راهکارهای مقابله با این اخبار است.


به گفته سلطانی فر، افزایش سواد رسانه‌ای در آحاد جامعه و گفتمان سازی حداکثری در خصوص خطرهای رشد اخبار جعلی می تواند به مقابله با این مهم کمک کند.

** ارتقای فرهنگی، شرط دستیابی به توسعه
در ادامه این مراسم، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی افزود: امروز نیازمند ارتقای فرهنگ جامعه هستیم.


به گفته سید غلامرضا کاظمی دینان، جامعه ای که به ارتقای فرهنگی دست یابد، مطمئناً به توسعه پایدار می رسد.


وی بیان کرد: جهان امروز جهان الکترونیکی و شبکه ای است و اگر روابط عمومی ها خود را به فناوری‌های نوین و علوم روز تجهیز نکنند، مطمئناً قادر به رقابت با دیگران بویژه جهان خارج نخواهیم بود.


کاظمی دینان، مسئولیت انسان در برابر خود و اجتماع را یادآور شد و تاکید کرد: امروز نمی توانیم و حق نداریم در مقابل مشکلات مردم بی تفاوت باشیم، مگر اینکه به مرحله انسانیت نرسیده باشیم.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد