درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 02:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37934صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 25 فروردین 1398 - 01:18
آیا تماشای زیاد تلویزیون باعث ابتلا به بیماری دمانس می‌شود؟
مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد. احتمالا چون تماشا کردن تلویزیون نسبت به گشتن در اینترنت حالت منفعل‌تری دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پژوهشگران در بریتانیا و آلمان نسبت به تماشای روزانه و طولانی مدت تلویزیون به ویژه به سالمندان هشدار می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد.
 
 جامعه نورولوژی (عصب‌شناسی) آلمان درباره رابطه تماشای تلویزیون و بیماری دمانس (زوال عقل) تحقیق می‌کند.
 
 این مؤسسه علمی در موضع‌گیری خود نسبت به نتایج تحقیقی که در همین زمینه در بریتانیا صورت گرفته، به این جمع‌بندی می‌رسد: «تحقیقات نشان می‌دهند که بیماری دمانسی که بر اثر تماشای زیاد تلویزیون پدید می‌آید می‌تواند نشانه‌های خاصی داشته باشد.»
 
 گروهی از پژوهشگران بریتانیایی برای چندین سال رفتار هزاران نفر از افراد بالای ۵۰ سال را هنگام تماشای تلویزیون زیر نظر گرفته و بررسی کردند.
 
 آن‌ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیش از سه ساعت و نیم در روز تلویزیون تماشا می‌کنند حافظه کلامی یا گفتاری (verbal memory) ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند. این حافظه برای اطلاعاتی است که با واژه‌ها یا نقل قول‌ها بیان می‌شود.
 
 به گفته پژوهشگران جامعه نورولوژی آلمان، ضعیف‌تر بودن حافظه کلامی افراد یاد شده ربطی به کمبود حرکت، اعتیاد به الکل یا دیگر خصوصیات ندارد.
 
 مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که حتی استفاده از اینترنت به اندازه تماشای تلویزیون تاثیر منفی بر حافظه نمی‌گذارد. احتمالا چون تماشا کردن تلویزیون نسبت به گشتن در اینترنت حالت منفعل‌تری دارد.
 
 در آلمان مردم به طور متوسط روزانه بیش از سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند. پژوهش محققان بریتانیایی همچنین نشان داده که افراد بیکار بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند. همچنین شمار زنان و نیز کسانی که سطح تحصیلات پایین‌تری دارند یا به لحاظ اجتماعی در انزوا هستند در میان کسانی که روزانه به مدت طولانی تلویزیون نگاه می‌کنند بیشتر است.
 
به گزارش وله، از همین روست که جامعه نورولوژی آلمان توصیه می‌کند که به خصوص افراد مسن‌تر برای آنکه به لحاظ روحی سالم بمانند باید از تماشای طولانی‌مدت تلویزیون خودداری کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد