درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 13:49   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37904صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 08:00
قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید
در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در تمامی شرکت ها، ‌حتی شرکت‌ های نه چندان بزرگ نیز، افراد زیادی در تصمیم‌گیری‌ ها و سایر فعالیت‌ ها دخیل هستند. از این رو، مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌ اند، هرگز در بیان عبارات خود از کلمه «من» استفاده نمی ‌کنند و غالباً واژه «ما» یا «شرکت» را به کار می‌ برند.


هنگامی که ده‌ها یا صدها تن از افراد، با همکاری یکدیگر، موفق به تولید محصول جدید یا اتخاذ سیاست تازه ‌ای شده‌اند، استفاده از واژه «من» برای یکایک افرادی که با این پروژه در ارتباط بوده ‌اند، اگر غیر ممکن هم نباشد، بسیار دشوار خواهد بود.

 

با این وجود، کلماتی از قبیل «شرکت» یا «ما» تنها نمایانگر تصویر کلی شرکت‌ ها به عنوان ساختارهای یکپارچة غیر بشری هستند. در این ساختارهای یکپارچه هیچ کس فردیت خود را حفظ نمی‌ کند یا پذیرای مسوولیت فردی نمی‌ باشد.


برای اجتناب از تقویت این تصویر ذهنی، لازم است مدیران در صورت شرکت در پروژه های غرور آفرین، هنگام صحبت از پروژة مذکور از زبان اول شخص استفاده کنند و این غرور را منعکس کنند. به عنوان مثال، این افراد می‌ توانند بگویند که: «من یکی از اعضاء تیمی بودم که مسؤولیت این پروژه را به عهده داشتند. وظیفة من در ارتباط با طراحی محصولات بود.» البته چنانچه فردی هیچ افتخاری کسب نکرده باشد، ادعای افتخار شخصی او بی‌جا و نادرست خواهد بود. اما مدیر ارشدی که می ‌تواند از تجارب شخصی خود سخن بگوید، غالباً تاثیر مطلوبی بر جا می‌ گذارد.


گاهی اوقات مقامات اجرایی شرکت‌ها، حتی در به کارگیری واژه «ما» نیز مردد می ‌باشند. علت این تردید آن است که این افراد مایل نیستند از طرف شرکت، رسماً به سخنرانی بپردازند. این بی‌ میلی تا زمانی که مدیریت شرکت چنین اختیاری را به ایشان تفویض نکرده است، موجه می‌باشد. اما چنانچه مدیران ‌تراز متوسط یا حتی مدیران تراز پایین قادر به پاسخگویی دقیق به سؤالات مطرح شده باشند، اغلب به عنوان سخنگویان کارآمد شرکت می‌توانند این وظیفه را به خوبی به انجام رسانند.


به عنوان مثال، شرکت تلفنی را در نظر بگیرید که از اپراتورهای ارشد خود دعوت کرده است که به نمایندگی از شرکت در اجتماعات کوچکی حضور یافته و با مطبوعات گفت ‌و گو نمایند. لازم به ذکر است که این شرکت در اجتماعات مذکور از منزلت والایی برخوردار است. در این شرایط، اگر یکی از اپراتورهای ارشد در خصوص مسایل محلی مربوط به حوزه تحت سرپرستی خود، از قبیل تغییر در نرخ تلفن ‌های محلی، توضیحاتی ارایه نماید، به اعتبار قابل توجهی دست خواهد یافت.

 

مطبوعات و عامه مردم به حق این گونه فرض می‌ کنند که او از آن چه می‌ گوید، اطلاع کافی در دست دارد. اما چنانچه این فرد در مورد تامین کلیه نیازهای مالی شرکت بحث نماید، روشن است که اعتبار او بسیار کمرنگ خواهد شد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد